Jump to content


Photo

OpenPLi for dummies


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 7 March 2021 - 09:29

Hierbij een bijgewerkte versie van mijn OpenPLi for dummies.

Heb je opmerkingen / vragen laat het hier dan als reaktie weten zodat ik het bestand verder aan kan passen.

Attached Files



Re: OpenPLi for dummies #2 oxyde

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2021 - 15:50

Fraai en Bedankt! :)



Re: OpenPLi for dummies #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 March 2021 - 16:26

Je had het over een wensenlijst en schreef dit:

Opmaak infobar
Bij het zender wisselen staat in de standaard skin aan de rechterkant een lijstje
letters die staan voor de tuners die in je box zitten. De groene letter is de tuner
waar je naar aan het kijken bent. Dit tezamen met de zender sterkte mag van
mij weg.

 

Dat is juist erg informatief die infobar, niemand klaagt erover, ik wil juist zien welke tuner er in gebruik is en vooral de signaal sterkte als je een keer geen beeld hebt, ik merk aan je wensenlijst dat je weinig met e2 gewerkt heb, bij koopdozen zit dit soort opties er nl nooit in en in OpenPli wel.


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi for dummies #4 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2021 - 13:56

Je had het over een wensenlijst en schreef dit:

Opmaak infobar
Bij het zender wisselen staat in de standaard skin aan de rechterkant een lijstje
letters die staan voor de tuners die in je box zitten. De groene letter is de tuner
waar je naar aan het kijken bent. Dit tezamen met de zender sterkte mag van
mij weg.

 

Dat is juist erg informatief die infobar, niemand klaagt erover, ik wil juist zien welke tuner er in gebruik is en vooral de signaal sterkte als je een keer geen beeld hebt, ik merk aan je wensenlijst dat je weinig met e2 gewerkt heb, bij koopdozen zit dit soort opties er nl nooit in en in OpenPli wel.

Ik heb maar één tuner die op 8 kanalen op kan nemen. Die letters zijn voor mij dus niet interessant.
Wat ik mooi vindt aan OpenPli is dat er veel te configureren valt.
Voor de infobar zou ik het mooi vinden als dat ook het geval zou kunnen zijn



Re: OpenPLi for dummies #5 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2021 - 13:58

Fraai en Bedankt! :)

Hoi Oxide,
Wat heb jij eraan gehad ?
John



Re: OpenPLi for dummies #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 March 2021 - 14:07

Ik heb maar één tuner die op 8 kanalen op kan nemen. Die letters zijn voor mij dus niet interessant.

 

Je ziet alleen maar de letters van de tuners die je hebt.

 

Je antwoord suggereert dat je een box met FBC tuner complex hebt. Dan heb je geen 1 tuner, dan heb je er 8 (A-H).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi for dummies #7 __John__

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2021 - 20:18

 

Ik heb maar één tuner die op 8 kanalen op kan nemen. Die letters zijn voor mij dus niet interessant.

 

Je ziet alleen maar de letters van de tuners die je hebt.

 

Je antwoord suggereert dat je een box met FBC tuner complex hebt. Dan heb je geen 1 tuner, dan heb je er 8 (A-H).

 

Maar dan zien of er een A of een B staat heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde ...



Re: OpenPLi for dummies #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 March 2021 - 21:19

Nee maar voor het gros wel, dus gewoon zo laten ;)


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi for dummies #9 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 26 March 2021 - 22:16

Ik had toch een vraag over de groene letter. Ik had vroeger en topfield en daar had ik 2 kanalen waar je kon op nemen. Op kanaal kon ik A kon ik zappen en kijken en dan kon ik op kanaal B opnemen....natuurlijk wel van 1 satelliet. (Er zit een motor op)

Mijn vraag is, moet dat ook in openpli ?  Zo ja hoe verander je dat ik op Kanaal B op neem en op Kanaal A Gewoon kan kijken. 

Ik heb zins een paar maanden een VU+ duo 4k se 



Re: OpenPLi for dummies #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 March 2021 - 22:40

Daar hoef je niks voor in te stellen, dat gaat automatisch, tot een maximum van 8 tuners (en van maximaal 1 satelliet kwadrant bij 1 aangesloten kabel en een standaard LNB).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users