Jump to content


Photo

Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 boekee

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2021 - 21:55

Beste Allen.

 

Inmiddels alweer een aantal jaar in bezit van een Xsarius Pure HD ontvanger voor ziggo. Deze wil ik vervangen voor een nieuwe ontvanger.
 

Ik ben op zoek naar een ontvanger met 2 tuners voor ziggo en moet 4k ondersteunen, en uiteraard openli draaien.

 

Nu zijn er diverse merken zoals xsarius/dreambox/vu+/zgemma

Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden.



Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 March 2021 - 22:03

Als het OpenPLi moet kunnen draaien valt Dreambox af, daar maken we al jaren niks meer voor.

 

Qua merken zou ik op dit moment kijken naar VU+, Zgemma of Edision (even los van of die iets maken dat aan de vereisten voldoet).

 

Er zijn een aantal dozenschuivers (OEM leveranciers, en daar valt Xsarius onder) waarvan het bestaan op dit moment onzeker is (of je dat relevant vindt kan ik niet bepalen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #3 boekee

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2021 - 22:14

Als het OpenPLi moet kunnen draaien valt Dreambox af, daar maken we al jaren niks meer voor.

 

Qua merken zou ik op dit moment kijken naar VU+, Zgemma of Edision (even los van of die iets maken dat aan de vereisten voldoet).

 

Er zijn een aantal dozenschuivers (OEM leveranciers, en daar valt Xsarius onder) waarvan het bestaan op dit moment onzeker is (of je dat relevant vindt kan ik niet bepalen).

 

Xsarius wil ik liever niet meer.
VU+ is erg duur, maar zal ook wel "premium" snellere CPU, meer geheugen e.d.

Ik ben zelf aan het kijken naar: zgemma H7C 4K Ultra HD (2x cable tuner 1x sat tuner) stuk goedkoper dan vu+

Het is niet zo dat ik goedkoopste wil, ik wil gewoon wat goed waar ik een tijdje mee vooruit kan. Ik wil hem  puur gebruiken voor opnemen/afspelen/timeshiften etc.
KODI draai ik al op een recente pi, en wil dat graag zo houden. Ik heb meer het idee dat een vu+ zo snel is ook ook als mediacenter te gebruiken.

 

Edison had ik nog nooit van gehoord, eens kijken.



Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 March 2021 - 22:23

De kosten van de VU+ zitten hoofdzakelijk in de architectuur, modulaire tuner kaarten, high-speed interface bussen voor die kaarten (ivm de 8 FBC tuners), het LCD TV scherm voorop, etc.

 

Voor puur CPU en memory moet je het niet doen, als het daarom te doen is dan zijn de goedkope boxen met een HiSilicon SoC een betere keuze. Die zijn zelfs beter als het gaat om codec formaten dan VU+.

 

De H7C wordt meer gekozen als er meerdere kabel tuners nodig zijn, maar er geen noodzaak is om naar een 8-tuner FBC module te gaan.

 

Ik heb zelf geen kabel, dus ik kan er niet over oordelen, ik heb verschillende zgemma's, en afgezien van de goedkope afwerking (er wil nog al eens een IR oog verbogen zijn bijvoorbeeld) werken ze prima.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #5 boekee

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 11 March 2021 - 22:26

Bedankt voor je info!
Ik ga eens kijken wat het gaat worden.

De kosten van de VU+ zitten hoofdzakelijk in de architectuur, modulaire tuner kaarten, high-speed interface bussen voor die kaarten (ivm de 8 FBC tuners), het LCD TV scherm voorop, etc.

 

Voor puur CPU en memory moet je het niet doen, als het daarom te doen is dan zijn de goedkope boxen met een HiSilicon SoC een betere keuze. Die zijn zelfs beter als het gaat om codec formaten dan VU+.

 

De H7C wordt meer gekozen als er meerdere kabel tuners nodig zijn, maar er geen noodzaak is om naar een 8-tuner FBC module te gaan.

 

Ik heb zelf geen kabel, dus ik kan er niet over oordelen, ik heb verschillende zgemma's, en afgezien van de goedkope afwerking (er wil nog al eens een IR oog verbogen zijn bijvoorbeeld) werken ze prima.



Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #6 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 12 March 2021 - 04:25

Als je op zoek bent naar een keurige nette receiver, kijk dan ook eens naar de GigaBlue UE 4K voor C-band, heeft hiervoor 8x FBC tuners aan board en er kan een dubbele DVB-S2X (sat) worden bijgezet. Tevens een keurig TFT kleuren display en dat allemaal voor € 179,- Als fervent Vu+ liefhebber is het eigenlijk ongekend dat er gelijkwaardige STB's bestaan met vele malen betere prijs/kwaliteit verhouding. 



Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #7 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 12 March 2021 - 09:24

sorry bovenstaande niet gelezen


Edited by cobus, 12 March 2021 - 09:26.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 March 2021 - 10:00

Alhoewel een STB geen movieplayer is gebruiken velen de STB wel daarvoor. Zoals WanWizard al aangeeft let, indien je dat ook van plan bent, ook even op de codec's die de STB aan kan.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 12 March 2021 - 10:51

Daareboven biedt Ziggo helemaal geen 4K aan die door een 'Open' ontvanger kan/mag worden weergegeven! Love Nature 4K en F1 UHD werkt uitsluitend op hun hardware met uiteraard het duurste pakket. Voor Ziggo geldt de trend naar 'Greed is Good'. Óf een abo waarbij de NEXT box wordt geleverd of kinken via een apart abo €65) voor de F1 UHD streams..Zeker voor sportevenementen gaat dit omslaan van lineair TV naar IPTV... Spirtrechten wirden peoerduur verkocht en dat geld moet in 1 seizoen weer terugbetaald zijn.. En zolang er spelers van €45 miljoen+ rondlopen zal dat niet veranderen...
Moraal van dit verhaal: voor Ziggo heb je helemaal geen 4K ontvanger nodig! Je gaat er niks van zien..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 March 2021 - 11:01

Moraal van dit verhaal: voor Ziggo heb je helemaal geen 4K ontvanger nodig! Je gaat er niks van zien..

Toch wel hoor met een UHD ontvanger is het HD beeld bij Ziggo toch merkbaar beter en gedetailleerder dan een normale HD ontvanger ;)

Ziggo zend uit met een hoge bitrate van gemiddeld 12Mbps die geen enkele provider kan evenaren, en dat zie je echt wel hoor met een UHD ontvanger.


Edited by Sagitarius, 12 March 2021 - 11:04.

73's

PE1AQZ


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 12 March 2021 - 12:36

Onzin! Als je je TV 1:1 naar je TV stuurt ziet dat er op een 4K net zo uit als een 2K... Hier zelf getest...Daarentegen wordt het waarschijnlijk ladtiger om een 2K box te kopen.... Het meeste is nu 4K...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #12 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 March 2021 - 12:52


 

De H7C wordt meer gekozen als er meerdere kabel tuners nodig zijn, maar er geen noodzaak is om naar een 8-tuner FBC module te gaan.

 

Ik heb zelf geen kabel, dus ik kan er niet over oordelen, ik heb verschillende zgemma's, en afgezien van de goedkope afwerking (er wil nog al eens een IR oog verbogen zijn bijvoorbeeld) werken ze prima.

er zijn ook types H9 en H10  en iets van Combo?  Ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Ik heb nu 3 Tuners, kan er op zo'n zgemma niet een tuner bijgezet worden ipv die kabel tuner?  Of is een USB tuner als extra mogelijk? 

waar kan ik het beste voor kiezen?


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 March 2021 - 13:17

Nee, Zgemma boxen hebben geen modulaire tuners. Je moet dus een box selecteren die het gewenste type en aantal tuners heeft.  En voor zover ik weet heeft alleen de H7C twee kabel tuners, de anderre maximaal 1.

 

USB tuners moet je ten allen tijde vermijden, leuk om te spelen, maar erg belastend voor het systeem en vaak niet stabiel.

 

Voor meer dan 2 tuners moet je naar een FBC tuner module, die geeft je 8 tuners op 1 kabel, intern doorgelust. En dan kom je bij VU+ of Gigablue terecht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #14 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 March 2021 - 15:31

 

En voor zover ik weet heeft alleen de H7C twee kabel tuners, de anderre maximaal 1.

 

USB tuners moet je ten allen tijde vermijden, leuk om te spelen, maar erg belastend voor het systeem en vaak niet stabiel.

 

Voor meer dan 2 tuners moet je naar een FBC tuner module, die geeft je 8 tuners op 1 kabel, intern doorgelust. En dan kom je bij VU+ of Gigablue terecht.

Ik heb geen kabel TV, moet een box hebben die 2 sateliet tuners heeft, dan moet ik de DM8000 in gebruik houden voor opnames.

Maar dat wordt gepruts, om die opnames op 1 disk te krijgen. 

 

Stel ik ga voor  FBC moet ook de schotel LNB's config gaan veranderen? 

 

Ik heb nu 13 en 28 op twin LNB's

en quad LNB voor 19 en 23. totaal via schakelaars naar 4 kabels, waarvan er 1 niet gebruikt wordt, omdat in mijn dm8000 maar 3 tuners gestoken heb.

 

Mijn DM8000 (7.3) kan het met Swap maar nauwelijks aan, en begint steeds meer onderuit te gaan, als de Swap vol raakt.


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 March 2021 - 15:47

Nee, dat hoeft niet ik heb hier o.a. een gewone Triple LNB quad aan een Vu Uno 4K SE. Deze heeft één dual DVB-S2 FBC tuner


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 12 March 2021 - 15:50

Ik had tot vorige zomer mijn DM8000 met 4 tuners (SSCC) en 4 sats in bedrijf. CF kaart als 128Mb swap. Ding stond 24/7 aan. Nooit problemen mee gehad. Echt een werkpaard... Liep nooit vast.. Als er 4K op had gekund draaide hij nu nog.!! Is werkend in de originele doos gegaan en naar de zolder....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 March 2021 - 15:54

Ik heb geen kabel TV, moet een box hebben die 2 sateliet tuners heeft, dan moet ik de DM8000 in gebruik houden voor opnames.

 

Ah, ik dacht dat je de oorspronkelijke vraagsteller was, maar  je kaapt iemand anders topic.

 

Er zijn zat boxen met 2 DVB-S2 tuners, maar niet allemaal kunnen ze een harddisk kwijt, en ook niet allemaal een 3,5" harddisk zoals je wellicht al hebt.

 

En als je FBC tuner modules gebruikt in een DiSEqC omgeving, dan emuleert deze een twin tuner (2 inputs, 2 tuners) met 6 intern doorgeluste tuners, dus daar heb je twee kabels voor nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 March 2021 - 15:55

Oeps ik ook :ph34r:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 March 2021 - 17:25

Onzin! Als je je TV 1:1 naar je TV stuurt ziet dat er op een 4K net zo uit als een 2K... Hier zelf getest...Daarentegen wordt het waarschijnlijk ladtiger om een 2K box te kopen.... Het meeste is nu 4K...

Dat dacht je maar theoretisch misschien, maar in de praktijk is het HD beeld van Ziggo veel beter via een externe UHD receiver dan via een normale HD ontvanger, het is allemaal wat sprankelender.


73's

PE1AQZ


Re: Op zoek naar Openpli gebaseerde ontvanger #20 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 March 2021 - 17:29

 

 

Ah, ik dacht dat je de oorspronkelijke vraagsteller was, maar  je kaapt iemand anders topic.

 


ja sorry, maar het ging hier over zgemma box, dus ik bleef wel ontopic... :D

 


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users