Jump to content


Photo

Zoek goedkoop HD ontvangertje


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 18 March 2021 - 22:12

Voor een ATV projectje zoek ik een goedkope HD ontvanger, zou mooi zijn als het ding op openPli draait.

Dan denk ik aan een VU solo o.i.d. Gewoon recht toe recht aan.

 

Zou mooi zijn als er 1 beschikbaar was in de regio Heerhugowaard, Zaandam, Amsterdam en eventueel het Gooi.


Zijn er nog mensen die zoiets hebben liggen en hem kwijt willen?

 

Joop



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 March 2021 - 23:56

Definieer "goedkoop"? Je vraag suggereert tweedehands?

 

Ik zou geen box meer nemen met 128MB flash, en dan valt de VU Solo al af. Pak een goedkoop HiSilicon boxje, die heb je ook nieuw voor een scheet en drie knikkers, en daar heb je nog jaren plezier van...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 March 2021 - 11:22

Net wat WanWizard zegt, neem geen gewone HD ontvanger. Google gewoon eens op 4K ontvangers https://www.google.n...sclient=gws-wiz



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 March 2021 - 12:10

Ja maar Loui (zend) amateurs willen toch altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar je hebt gelijk een 4k ontvangertje voor ATV kost geen drol meer, ik zie ze al voor 35 euro op Amazone staan. :o


73's

PE1AQZ


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 March 2021 - 17:22

Ja maar Loui (zend) amateurs willen toch altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar je hebt gelijk een 4k ontvangertje voor ATV kost geen drol meer, ik zie ze al voor 35 euro op Amazone staan. :o

Niet elke zendamateur hoor...



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 March 2021 - 18:26

Degene die ik ken zijn zuinigers hoor, die wassen het toilet papier nog uit nadat ze die aan 2 kanten gebruikt hebben. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #7 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 19 March 2021 - 18:49

Wat een commentaar weer.
2e hands is nu goed genoeg.

4K is niet nodig, het is waarschijnlijk ook maar voor eenmalig gebruik. Gewoon een simpel HD doosje is genoeg.

Wel zou mijn voorkeur een enigma boxje zijn, dan kan ik die later nog inzetten. Interne cardshare er in en klaar. Voor de diverse radiokanalen is het dan mans zat, dan voegt een 4k doosje niks toe.

 

Het hoeft allemaal niet luxe te zijn.

 


 



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 March 2021 - 18:56

Degene die ik ken zijn zuinigers hoor, die wassen het toilet papier nog uit nadat ze die aan 2 kanten gebruikt hebben. :lol:

Ik knijp het eerst nog,s uit!

Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 March 2021 - 19:50

Hah.... Ik gebruik zelfs de zijkanten nog :) :)
Heb nog wel ergens een DM500HD... Retesnel :) Mag gratis weg...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #10 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 10:42

Als ik dit zo lees zijn de Pli malloten nog zuiniger den de centamateurs. :D  :D  :D

 

@ Mimisiku, een DM500HD zal het ongetwijfeld doen, is alleen blijven hangen bij Pli 4. Of dat het nu helemaal is??


Edited by jcva, 20 March 2021 - 10:45.


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 20 March 2021 - 11:19

Wie is hier zuinig.... degene die iets goedkoops wilt hebben of degene die een tip geven hoe je goedkoop aan een nieuw boxje kunt komen....?

Edited by littlesat, 20 March 2021 - 11:19.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 March 2021 - 11:37

Als ik dit zo lees zijn de Pli malloten nog zuiniger den de centamateurs. :D  :D  :D
 
@ Mimisiku, een DM500HD zal het ongetwijfeld doen, is alleen blijven hangen bij Pli 4. Of dat het nu helemaal is??

De vraag was een goedkoop ontvangertje, er waren geen eisen qua OpenPli... Nu begint het te lijken op zo'n Facebook oproep 'ik zoek een smartfone voor mijn zoontje, maar hij moet wel WhatsApp, Facebook (lees:alles) aankunnen.'
Beggars can't be choosers!
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #13 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 12:35

Ik geef als voorbeeld in mijn vraag een VU solo o.i.d.

Dat is welliswaar een ouder ding maar een box waar in ieder geval nog pli 8 op draait.

Dus Mimisiku, als je dat goed gelezen had dan had je wellicht je aanbod niet eens gedaan. 

 

Er ontstaat nu een discussie maar eigenlijk heeft men de vraag niet goed gelezen en komt men meteen weer met vooroordelen.

Iets wat ik vaker zie gebeuren omdat men vaak de vraagstelling maar half leest. 

 

Wanwizard adviseert om geen VUsolo te kopen vanwege het beperkte geheugen en daar heeft hij zeker ook een punt. En hij adviseert een andere box.

Maar volgens mij is dat geen box waar je pli op kan draaien.

Via de club kan ik een Technisat kopen voor 25 euro, doet het voor wat we er in 1e instantie mee willen maar daarna heb je er niks meer aan. 

 

Maar goed, op MP komt zat langs en we hebben nog even de tijd, gaat vast goedkomen.



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 20 March 2021 - 12:40

https://www.bol.com/...00000112653810/

https://www.onlinesa...ultibox-4k.html

 

NIEUW en in verhouding goedkoop... en geheugen zat...

 

Voor goedkoper en twee de hands zoek op Marktplaats of zo...

 

https://www.marktpla...previousPage=lr

 

De LC voor 4 tientjes...

Zomaar voorbeelden....

 

OpenPLi verkoopt geen ontvangers...


Edited by littlesat, 20 March 2021 - 12:43.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 March 2021 - 13:02

Ik geef als voorbeeld in mijn vraag een VU solo o.i.d.
Dat is welliswaar een ouder ding maar een box waar in ieder geval nog pli 8 op draait.
Dus Mimisiku, als je dat goed gelezen had dan had je wellicht je aanbod niet eens gedaan. 
 
Er ontstaat nu een discussie maar eigenlijk heeft men de vraag niet goed gelezen en komt men meteen weer met vooroordelen.
Iets wat ik vaker zie gebeuren omdat men vaak de vraagstelling maar half leest. 
 
Wanwizard adviseert om geen VUsolo te kopen vanwege het beperkte geheugen en daar heeft hij zeker ook een punt. En hij adviseert een andere box.
Maar volgens mij is dat geen box waar je pli op kan draaien.
Via de club kan ik een Technisat kopen voor 25 euro, doet het voor wat we er in 1e instantie mee willen maar daarna heb je er niks meer aan. 
 
Maar goed, op MP komt zat langs en we hebben nog even de tijd, gaat vast goedkomen.

Je leest zelf niet goed! Er wordt een ontvangertje gevraagd waar OpenPli op draait.. Niks meer, niks minder.. Nu moet het plots 8.0 zijn en moet het veel geheugen hebben... Dus mijn aanbod en verdere antwoorden zijn volledig terecht en to the point...
Anders had hij moeten vragen 'ik wil voor een prikkie een Ultimo4K voor een ATV projectje'.. BTW: om welk ATV projectje praten we eigenlijk?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #16 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 14:04

@ Mimisiku, waar lees jij veel geheugen in mijn vraagstelling??

 

Wanwizard geeft een tip daar over. Wat op zich een goede tip is.

 

Ik citeer uit mijn 1e posting: 

Voor een ATV projectje zoek ik een goedkope HD ontvanger, zou mooi zijn als het ding op openPli draait.

Dan denk ik aan een VU solo o.i.d. Gewoon recht toe recht aan.

 

Omdat ik hier al een richting aangeef van een ontvanger, namelijk een VU solo ging ik er een beetje van uit dat logisch was dat de gevraagde ontvangen Pli 8 kan draaien.

In mijn latere reactie:

2e hands is nu goed genoeg.

4K is niet nodig, het is waarschijnlijk ook maar voor eenmalig gebruik. Gewoon een simpel HD doosje is genoeg.

Wel zou mijn voorkeur een enigma boxje zijn, dan kan ik die later nog inzetten. Interne cardshare er in en klaar. Voor de diverse radiokanalen is het dan mans zat, dan voegt een 4k doosje niks toe.

 

Dus naar mijn idee weinig zinvol om met de DM500HD aan te komen.

Niet dat deze niet werkt met Pli 4 en de interne cardshare (en voordat hier weer discussie over ontstaat: Interne cardshare. Ik heb namelijk 2 officiele CD kaarten)

 

De genoemde voorbeelden van Littlesat ga ik naar kijken, wellicht is het inderdaad slim een nieuwe te kopen.

 

En ja ik weet dat Pli geen ontvangers verkoopt. Dat vroeg ik ook niet en met de club bedoelde ik ook niet Pli.

 

Maar waar het mij om ging, als iemand nog een boxje heeft liggen die niet meer gebruikt wordt is het wellicht een mogelijkheid om die in te zetten. En waarom niet als deze ergens anders stoffig ligt te worden.

1 van jullie van je zooi af, ik een boxje om mee te knutselen.

 

 

Maar ik denk dat we deze discussie beter kunnen sluiten, we komen er toch niet uit en haantjesgedrag zit niemand op te wachten.


Edited by jcva, 20 March 2021 - 14:05.


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 20 March 2021 - 14:56

Nog een tip lees ook even de release notes van PLi 8.0, dan zie je een overzicht van een aantal ontvangers waar je de overweging m.b.t. een beperkte NAND (= flash geheugen) kan tegenkomen https://wiki.openpli...nown_issue.27s:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 March 2021 - 15:16

Wanwizard adviseert om geen VUsolo te kopen vanwege het beperkte geheugen en daar heeft hij zeker ook een punt. En hij adviseert een andere box.

Maar volgens mij is dat geen box waar je pli op kan draaien.

 

Waar baseer je dat op? "Wij van WC-eend adviseren WC-eend!" :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #19 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2021 - 18:14

 

Wanwizard adviseert om geen VUsolo te kopen vanwege het beperkte geheugen en daar heeft hij zeker ook een punt. En hij adviseert een andere box.

Maar volgens mij is dat geen box waar je pli op kan draaien.

 

Waar baseer je dat op? "Wij van WC-eend adviseren WC-eend!" :)

 

Foutje van mij, staarde me blind op een merk box maar het gaat om de SoC in de box.



Re: Zoek goedkoop HD ontvangertje #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 March 2021 - 18:33

Yup. ;)

 

Een Zgemma H9 bv, of een Mutant HD60. Ik zie nu wel dat ze in NL vrij aan de prijs zijn, valt me eigenlijk wel wat tegen. Maar wellicht tweedehands, zijn retesnelle doosjes...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users