Jump to content


Photo

Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7

EPG

  • Please log in to reply
72 replies to this topic

Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #21 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 March 2021 - 17:30

En hopelijk lost CD snel de EPG storing op.

 

Om antwoord op die vraag te krijgen kun je toch nog een keer contact met je provider Canal Digitaal opnemen en die vraag stellen. Dan kun je ze gelijk melden dat CCcam 2.3.2 helemaal geen CDS kaart leest en dat dat antwoord sowieso al niet klopte.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 March 2021 - 17:47

Ik heb contact gehad met de klantendienst van TV Vlaanderen. Die hadden nog geen idee, en "gaan het verder onderzoeken".

 

Het zou verstandig zijn dat veel meer mensen dit gaan melden, zowel bij TVV als CD.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #23 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2021 - 19:00

Ook ik heb maar tot donderdag aanstaande EPG.

Vandaag met CD gebeld: Het zou aan mijn ontvanger liggen.

Resetten en even stroomloos maken zou het probleem moeten verhelpen.

Echter, Ik heb geen CD ontvanger maar een VuDuo en VuSolo2 waar PLi 4.0 en 6.2 op draaien.

Vandaag geprobeerd of een update naar 7.3 zin heeft. Niet dus.

Morgen bel ik nogmaals naar CD.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 March 2021 - 21:04

Klagen heeft blijkbaar geholpen, ik zie nu weer EPG tot volgende week dinsdag.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #25 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 24 March 2021 - 07:00

Ze hebben het probleem blijkbaar opgelost. EPG werkt weer normaal.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #26 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 27 March 2021 - 12:00

Ze hebben het probleem blijkbaar opgelost. EPG werkt weer normaal.

Hier heb ik EPG toch echt niet verder dan komende dinsdag, normaal is dat 1 week.

Zowel bij Ziggo als satelliet. Ik gebruik de EPGimport van @Doglover



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 March 2021 - 14:00

Dit ging over de EPG die op de sat wordt meegestuurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #28 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 07:49

Het is weer zover.

 

Weer geen EPG op Canal Digitaal. (via de sat meegestuurd dus). Tot en met woensdag 7-7-21 is er nog EPG.

 

Ik ga vandaag maar weer eens bellen. Zijn er nog meer mensen die deze geregelde EPG-onderbrekingen storend vinden ?

Laat het weten aan CD.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #29 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 09:03

Gebeld met Canal Digitaal (088-0038555).

 

Medewerker herhaalt steeds: CD zendt de EPG gewoon uit. Moet aan de ontvanger liggen.

Op mijn opmerking dat ik alles (opnieuw opstarten ontvanger, update software) heb geprobeerd en dat het dus aan CD moet liggen. Dat mijn vraag slechts is of hij het probleem aan de juiste personen bij CD door wil geven. Hierop vraagt hij of ik hem beschuldig van liegen en suggereert hij dat hij daarom de verbinding gaat verbreken.

 

Verklaring CD (helpdesk): Ook al worden (bijna?) alle nederlandse zenders via de astra 3 B (23,5E) uitgezonden: Het EPG signaal wordt desondanks via de astra 1 KU-band (19.2E) verspreid.

Het opnieuw zoeken van de zenders op deze satelliet zou dan het probleem op moeten lossen.

referentiezenders: Astra 1: CNN-Int (SES provider); Astra 3: RTL-luxemburg (was eerder tv Drente).

 

Opnieuw scannen zenders Astra 1: Lost het probleem niet op.

Opnieuw scannen zenders Astra 3: Lost het probleem ook niet op.

CNN-Tsjechisch (M7, Astra 3) geeft geen beeld. Zit waarschijnlijk achter de decoder.

CNN-Int (SES, Astra 1) geeft wel beeld.

RTL-Luxemburg zowel op Astra 1 als Astra 3 niet te vinden.

TV-Drente Geeft gewoon beeld.

 

EPG-Refresh laten uitvoeren op ontvanger.

 

Aan eind van de exercitie: Alleen EPG (vanaf donderdag 8-7-2021) op BVN. Evenals eerder.

 

Gaarne hulp en steun van het Forum.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2021 - 12:59

Dit is, zoals we van CD gewend zijn, weer gelul van een dronken aardbei.

 

EPG zit bij CD op elke transponder, maar met een hele lage bandbreedte, zodat het lang duurt voordat alles binnen is. En inderdaad, er is EPG tot donderdag net na middernacht, en daarna houdt het op.

 

Er zal iemand met een CD ontvanger moeten kijken of het daar ook speelt, dan is er munitie om ze rond de oren te meppen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #31 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 14:00

Het wordt steeds gekker:

 

Nogmaals gebeld: Langere tijd en meerdere malen met een medewerkster deze keer. Leek nu een serieus contact.

 

Op verzoek teruggezet naar de "fabrieksinstellingen" (leek mij onzin en ik heb natuurlijk eerst een BackUp gemaakt).

Geen instellingen teruggezet, snel provisorisch ingesteld: 2 sat's, kanaallijst geladen, en wederom: Geen EPG.

Verhaal van CD rond updates voor niet officieel door hen ondersteunde ontvangers ontzenuwd (eerder, maart: Meerdere dagen geen EPG, zonder update van de Pli software toch ineens weer EPG).

Nu mijn BackUp weer teruggezet en ik kan niet meer doen dan afwachten.

K*T !!

 

NB: Medewerkster had thuis enkele CD-ontvangers staan en heeft op deze gekeken of er EPG was. En, raad eens:

Op allebei EPG minimaal tot maandag aanstaande. RaRa....

Hier nu nog steeds niets na woensdag aanstaande.

 

Medewerkster maakt een melding enz.

 

Benieuwd wat er wanneer gaat gebeuren. Ik ben "uitgepoept".

 

Oh ja: Ik heb een VuDuo en een VuSolo2 met OpenPli versie 8.0.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:12

Ik zou nog graag feedback van iemand hier met een CD ontvanger willen zien. Wat die medewerkers zeggen neem ik meestal maar met een strooiwagen aan zout...

 

Ze zouden toch niet per 1/7 afgestapt zijn van het EIT systeem? Wat voor EPG systeem gebruikt CSAT (de nieuwe eigenaar van M7)?


Edited by WanWizard, 6 July 2021 - 14:14.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #33 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 14:22

Heb jij, WW, als oude rot met veel ervaring en kennis geen mogelijkheden om hier achter te komen ? (die eit-EPG dus)



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:25

TVV heeft overigens hetzelfde euvel. En aangezien die minder problemen hebben met niet ondersteunde hardware zou het wellicht handig zijn als iemand die eens belt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #35 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 14:29

Ik heb bij de EPG instellingen nu alle EPG opties ingeschakeld en laat nu wederom EPG-refresh (is normaliter niet nodig om de EPG binnen te halen) lopen.



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:31

Ik check zo even een M7 8141 of het daar beter is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:32

Ik heb bij de EPG instellingen nu alle EPG opties ingeschakeld en laat nu wederom EPG-refresh (is normaliter niet nodig om de EPG binnen te halen) lopen.

 

Denk niet dat dat veel uit maakt.

 

Ik zie overigens op iConcerts en Docubox wel meer EPG. Maar op Nautical channel weer niet, dus het is ook niet Simulcrypt gerelateerd?

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #38 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2021 - 14:46

 

Ik heb bij de EPG instellingen nu alle EPG opties ingeschakeld en laat nu wederom EPG-refresh (is normaliter niet nodig om de EPG binnen te halen) lopen.

 

Denk niet dat dat veel uit maakt.

 

Ik zie overigens op iConcerts en Docubox wel meer EPG. Maar op Nautical channel weer niet, dus het is ook niet Simulcrypt gerelateerd?

 

Maakt inderdaad niets uit. Het zou mooi zijn als Frenske of jij een oplossing vinden. Nog geen reactie van een "onafhankelijke" CD-reciever ?

Ben benieuwd of ik vanaf morgen mijn opnames met behulp van internet en mijn handjes moet gaan programmeren.....



Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #39 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:47

Ik heb mijn M7 DSR 8141 even aangezwengeld en na een minuut of wat bleek de EPG ‘binnen’ te zijn. Maar zelfs hier is het nóg minder.

Doe er je voordeel mee.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7 #40 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,012 posts

+639
Excellent

Posted 6 July 2021 - 14:55

Workaround:  EPGimport


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users