Jump to content


Photo

GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #21 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 April 2021 - 17:37

Geen probleem, welk screenshot wil je specifiek hebben. Van de infobalk ?



Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 15 April 2021 - 17:44

OpenPli8.0 (ook develop geprobeerd) geeft in de Infobalk geen weergave van de signaalsterkte.

Bij iedere omschakeling van kanalen/zenders verschijnt een kort moment enkel 0% of 0dB (afhankelijk van instelling).

Is dit exemplarisch of ontbreekt binnen OpenPli met Pli-FullNightHD skin de koppeling c.q. meting richting de Infobalk ?

 

In Menu signaal-zoeker is SNR en AGC wel aanwezig ! 

De constatering is (deels) correct. Ik heb net de laatste Develop getest met PLI Fullnight HD skin en daar is bij kabelontvangst het signaal heel kort zichtbaar geweest en nu niet meer.

Bij satellietontvangst daarentegen is er gewoon wel een signaalwaarde zichtbaar. Geen bijzondere plugins hier geplaatst.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 15 April 2021 - 17:44

Ik zeg niet dat je liegt ;), ik zeg dat ik er geen verklaring voor heb, en derhalve ook niet weet waar ik zoeken moet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 15 April 2021 - 17:47

@Frenske, waar is dat eerste en laatste screenshot (beide NPO 1) van?

 

Ik zie bij de eerste namelijk ook alle tuners, en bij de tweede alleen de aanwezige fysieke tuners (en dat is een update die volgens mij nog niet in release zit)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #25 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 April 2021 - 17:51

In Menu signaal-zoeker is SNR en AGC wel aanwezig ! 

Bij satellietontvangst daarentegen is er gewoon wel een signaalwaarde zichtbaar. Geen bijzondere plugins hier geplaatst.

 

 

Het is ook nog eens bij iedereen verschillend, zie post 2

Wel lastig.



Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 15 April 2021 - 17:56

Hier de screenshots van de laatste Release. Geen probleem met zowel kabel als satelliet. Beiden geven een signaalwaarde.

Dit betrof een vers geïnstalleerde Release.

 

 

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #27 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 April 2021 - 21:51

Hier de screenshots van de laatste Release. Geen probleem met zowel kabel als satelliet. Beiden geven een signaalwaarde.

Dit betrof een vers geïnstalleerde Release.

 

Ziet er prima uit, …………… maar had dit al eerder gemeld in dit draadje en wel in post 5;

 

 

Inmiddels is de Gigablue UE 4K wel voorzien d.m.v. de laatste updates van een weergave van de signaalsterkte in % in de zender-info balk verschenen, maar dan wel enkel specifiek in OpenPli 8.0.

 

In OpenPli Develop is de weergave van de signaalsterkte helaas niet te zien, misschien een puntje van aandacht voor de heren developers ?

 

Inmiddels gaat het dus enkel, zoals ik eerder schreef, over een puntje van aandacht omdat het NIET verschijnen van de signaalsterkte enkel nog maar plaatsvindt in de develop versie.

 

Eerder gaf @Frenske het volgende aan voor de Develop versie; 

De constatering is (deels) correct. Ik heb net de laatste Develop getest met PLI Fullnight HD skin en daar is bij kabelontvangst het signaal heel kort zichtbaar geweest en nu niet meer.

Bij satellietontvangst daarentegen is er gewoon wel een signaalwaarde zichtbaar. Geen bijzondere plugins hier geplaatst.

 

Als aanvulling op deze constatering kan ik nog het volgende melden;

 

HPPli, on 25 Mar 2021 - 23:55, said:snapback.png

OpenPli8.0 (ook develop geprobeerd) geeft in de Infobalk geen weergave van de signaalsterkte.

Bij iedere omschakeling van kanalen/zenders verschijnt een kort moment enkel 0% of 0dB (afhankelijk van instelling).

Is dit exemplarisch of ontbreekt binnen OpenPli met Pli-FullNightHD skin de koppeling c.q. meting richting de Infobalk ?

 

In Menu signaal-zoeker is SNR en AGC wel aanwezig ! 

 

 

 


Edited by HPPli, 15 April 2021 - 21:53.


Re: GigaBlue UE 4K (Cable+Sat) geen weergave signaalsterkte #28 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 23 April 2021 - 14:54

@Loui (PD1LOI),   ……….. Mijn complimenten met je laatste Loui-Skin (Pd1loi-HD-Night)   :wub:       Jij kunt dus wel met je laatste Skin in het OpenPli Develop Image de signaalsterkte tonen ;) bij een Gigablue UE 4K !

 

Jammer dat het OpenPli-team hierin (nog) niet kan slagen ondanks mijn melding eerder, gelukkig toon jij aan dat het wegvallen van de signaalsterkte een config-foutje of een omgevallen bitje betreft in de skins van OpenPli zelf. Mijn complimenten !


Edited by HPPli, 23 April 2021 - 14:56.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users