Jump to content


Photo

Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn.


  • This topic is locked This topic is locked
36 replies to this topic

Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #21 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 29 March 2021 - 23:32

Met Kodi (zonder logo), alleen jammer dat ook veel van de rest van het beeld verdwenen is.

Ik heb er aan gedacht om mini wasknijpertjes boven op de TV vast te lijmen, daar kan ik dan zwarte (ofg kan ik beter witte?) papiertjes klemmen.

zonder-logo.jpg


Edited by rocco99, 29 March 2021 - 23:34.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #22 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 30 March 2021 - 09:29

Ik kom bijna niet meer bij van het lachen...

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #23 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 30 March 2021 - 09:38

Helaas is het voor Rocco99 allemaal bittere ernst... Ik zou zeggen dat TV kijken ook een ernstige prikkel is... Maar ja...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #24 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 30 March 2021 - 11:47

Helaas is het voor Rocco99 allemaal bittere ernst... Ik zou zeggen dat TV kijken ook een ernstige prikkel is... Maar ja...

 

Maar niks doen is ook weer sowat en bij niks doen en in lege ruimte ga ik weer hallucineren en dat is ook weer een prikkel.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #25 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 30 March 2021 - 14:24

logo's bedekken kan ook met een plugin:  enigma2-plugin-extensions-antilogo

(plugin zit na het installeren achter de blauwe toets.

vakjes, formaat en positie zelf in te stellen)

 

https://github.com/E...plugin-AntiLogo


Edited by El Sato, 30 March 2021 - 14:31.


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #26 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 31 March 2021 - 07:35

en intussen heeft Rocco al weer twee pagina's met reacties.

Inclusief deze van mij.



Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #27 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 1 April 2021 - 11:28

logo's bedekken kan ook met een plugin:  enigma2-plugin-extensions-antilogo

(plugin zit na het installeren achter de blauwe toets.

vakjes, formaat en positie zelf in te stellen)

 

https://github.com/E...plugin-AntiLogo

 

Die 2de ze ik het logo nog doorheen, en die plugin werkt bij mij niet, of ik ieder geval zie ik hem niet.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #28 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 April 2021 - 12:18

En zo'n zwart blok is géén prikkel??? Lijkt me voor Rocco99 net zo erg...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #29 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 1 April 2021 - 15:42

En zo'n zwart blok is géén prikkel??? Lijkt me voor Rocco99 net zo erg...

 

Ja dat is ook een prikkel, maar als NPO de logo's er niet af wilt halen moet je toch wat.

Een zwart blok bevat in ieder geval geen tekst waardoor ik niet steeds AVROTROS oid. lees.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #30 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 April 2021 - 16:04

 

En zo'n zwart blok is géén prikkel??? Lijkt me voor Rocco99 net zo erg...

 

Ja dat is ook een prikkel, maar als NPO de logo's er niet af wilt halen moet je toch wat.

Een zwart blok bevat in ieder geval geen tekst waardoor ik niet steeds AVROTROS oid. lees.

 

En waarom zouden ze die er voor ene Rocco99 vanaf halen :huh: Nogmaals kijk geen tv, dan heb je ook geen ergernis, en zijn wij van dit gezeur af.


73's

PE1AQZ


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #31 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 1 April 2021 - 16:08

 

 

En zo'n zwart blok is géén prikkel??? Lijkt me voor Rocco99 net zo erg...

 

Ja dat is ook een prikkel, maar als NPO de logo's er niet af wilt halen moet je toch wat.

Een zwart blok bevat in ieder geval geen tekst waardoor ik niet steeds AVROTROS oid. lees.

 

En waarom zouden ze die er voor ene Rocco99 vanaf halen :huh: Nogmaals kijk geen tv, dan heb je ook geen ergernis, en zijn wij van dit gezeur af.

 

 

Ik moet toch iets doen? Anders ga ik weer hallucineren, Een boek is ook een prikkel en in het bos zie je bijvoorbeeld weer deze (prikkel): 

 

y2DmkZLX_400x400.jpg


Edited by rocco99, 1 April 2021 - 16:12.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #32 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 1 April 2021 - 16:25

:wacko:  :wacko:



Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #33 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 1 April 2021 - 18:20

Ik ben bang dat je (@rocco) in feite altijd juist opzoek ben naar die prikkel. Een prikkel wegnemen is verspilde moeite, er is altijd een nieuwe prikkel.
Geef de prikkel een plaatsje en je zult deze accepteren. Helaas zal er ook weer een nieuwe prikkel komen, maar juist in het plaatsen en accepteren ligt een oplossing.

Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #34 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 April 2021 - 08:58

Als het je niet lukt om het een plaats te geven heb je daarmee 'het probleem'. Het zit in je hersenen (een hoger orgaan hebben we als mens niet) Wat jouw hersenen als waar aangeven is voor jou waar. Het brein controleert jou, maar wie controleert het brein?'
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 2 April 2021 - 09:14

alleen jammer dat ook veel van de rest van het beeld verdwenen is.

Duuuuh! Het enige waarmee je dat kunt oplossen is het signaal aftakken VOOR de eindregie.... Suc6!


Edited by littlesat, 2 April 2021 - 09:14.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #36 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 2 April 2021 - 12:17

Jemig, wat een gezeur over prikkels, als een bord van Staatbosbeheer al een prikkel is, neem ik aan dat je nooit aan het verkeer deelneemt of door de Piet Hein tunnel rijdt, het aantal verkeersborden wat op het stukje tussen de ring A10 en de tunnel staat is zo enorm dat de berm haast niet meer zichtbaar is ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Beeld verschuiven, mag ook een HDMI oplossing zijn. #37 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 2 April 2021 - 13:47

Mij lijkt het dat dit ‘probleem’ voor Rocco nooit op te lossen is en daarom gooi ik deze maar op slot.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users