Jump to content


Photo

VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app.


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2021 - 11:02

Goedemorgen,

 

Ik kan momenteel met mijn VU Zero geen applicaties meer downloaden via menu/applicaties/download/....

Als ik een app. kies die ik wil downloaden da gaat hij wel downloaden maar vrijwel direct krijg ik een melding dat er geen contact kan worden gemaakt met de betreffende site.

 

Zijn er sites waarvan de adressering is gewijzigd? hoe kan ik dit het beste aanpassen?

Ik heb een software update gedaan.

Zit al een tijdje met PLI 8.0, na de laatste update 03-04 geen verschil.

 

Wat kan ik doen?



Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 April 2021 - 11:03

Geheugen wellicht vol?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 5 April 2021 - 13:21

Nee, er zijn geen 'sites' waarvan de adressen veranderd zijn, misschien inderdaad een probleem met het geheugen van de Zero, het is al een boxje welke redelijk op leeftijd is en minder bedeeld is wat betreft het geheugen, als je dat met hedendaagse STB's vergelijkt.

 

Klopt de ingestelde gateway/dns wel? 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #4 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2021 - 16:19

@Mimisiku daar had ik nog niet aangedacht, dat ga ik eens checken.
@ Tech, Het gaat over de Zero 4k.
Deze is nog niet zo oud.

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 April 2021 - 16:21

Dan moet je dat duidelijk aangeven!! Een VU+Zero 4K heeft 4 Gb geheugen, meer dan zat. De VU+Zero maar 256Mb....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 5 April 2021 - 16:55

Wat is de exacte melding? 8.0-RC geinstalleerd toevallig? Heeft de box nog een netwerk verbinding? DNS settings gecontroleerd? Netwerk test uitgevoerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #7 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 8 April 2021 - 20:31

Hoi Wanwizard, het rare is dat de moederontvanger in de woonkamer een VUDuo 4k hetzelfde probleem vertoont.
Als je naar applicaties gaat en op de groene knop drukt worden alle applicaties wel gedownload. Maar kies je een specifieke app.om te installeren dan krijg je de melding dat dit niet kan. Dit is exact dezelfde melding als op dochterontvanger VUzero 4K.
Ik ben even aan het uitzoeken hoe ik hier een printscreen kan uploaden

Edited by Jacob71, 8 April 2021 - 20:37.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #8 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 8 April 2021 - 20:41

Hoi Wanwizard als het goed is is er een foto van het tv scherm met de melding te zien.
De beide boxen hebben een netwerk verbinding en bij de netwerktest gaat ook alles goed.
Ook werken ze verder prima.
Het is toch echt net of de site een ander adres heeft gekregen gezien ik de melding ook vrijwel direct ontvang nadat ik kies voor downloaden van een app.

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 8 April 2021 - 20:52

Geef eerst even antwoord op de vraag van Wanwizard, als je namelijk een RC (Release Candidate) hebt geïnstalleerd is dat de oorzaak dat je geen plugins meer kunt installeren, die feeds zijn er namelijk niet meer.

 

Geef dus even antwoord op welke versie je op de boxen hebt staan (menu - informatie - deze ontvanger)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #10 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 April 2021 - 22:52

Router restarten ? (omdat het op twee verschillende boxen gebeurt).

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #11 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2021 - 16:33

@ Tech, lees eerst even wat ik schrijf in eerste bericht. PLI8.0 maar dit staat er al vrij lang op. Het probleem is recenter.beide boxen op PLI8.0-RC

Verder beantwoord ik volgens mij zijn vragen. Netwerktest oke. DNS oke.

Edited by Jacob71, 9 April 2021 - 16:36.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #12 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2021 - 16:44

En de foutmelding in de bijlage.

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #13 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2021 - 16:48

En zojuist de router herstart.
Geen resultaat.

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 9 April 2021 - 16:50

@ Tech, lees eerst even wat ik schrijf in eerste bericht. PLI8.0 maar dit staat er al vrij lang op. Het probleem is recenter.beide boxen op PLI8.0-RC

 

Vraag ik in post #6 "Niet toevallig een RC geinstalleerd"? En daar geef je geen reactie op? Misschien moet jij ook even lezen... ;)

 

RC's zijn test releases, die bestaan alleen in de paar weken voor een release, en zijn al half januari offline gehaald. Logisch dat er niks meer gevonden wordt.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 9 April 2021 - 16:56

@ Tech, lees eerst even wat ik schrijf in eerste bericht. PLI8.0 maar dit staat er al vrij lang op. Het probleem is recenter.beide boxen op PLI8.0-RC

Verder beantwoord ik volgens mij zijn vragen. Netwerktest oke. DNS oke.

Grappig dat je in de eerste posting schrijft dat je een PLi8.0 erop hebt maar uteindelijk een Pli8.0-RC (?) erop blijkt te hebben staan, dat zijn echt twee verschillende dingen, zoals Wanwizard hierboven al heeft uitgelegd.

 

Zo vreemd is mijn vraag uiteindelijk niet en heb je geen antwoord op zijn vraag gegeven, dan was het probleem namelijk veel sneller aan het licht gekomen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #16 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2021 - 17:31

Beste Tech,

Je schrijft o.a. "en heb je geen antwoord op zijn vraag gegeven, dan was het probleem namelijk veel sneller aan het licht gekomen"??
*Welke vraag heb ik dan niet beantwoord?
*Welk probleem was dan eerder aan het licht gekomen? Ik weet nog niet wat het probleem is, jij wel?

Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 9 April 2021 - 17:35

Dat heb je als je niet leest.

 

Ik vraag in post #6, 4 dagen terug, "8.0-RC geinstalleerd toevallig?".

 

En daar reageer je niet op. Je zegt nu pas dat je een RC hebt draaien, en dus heb je 4 dagen rond de pot gedraaid en ons bezig gehouden.

 

Vervolgens schrijf ik in post #14 waarom een RC een probleem is,  en dan reageer jij een paar posts later met "ik weet nog niet wat het probleem is, jij wel".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #18 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2021 - 17:38

Beste Tech,

Je schrijft o.a. "en heb je geen antwoord op zijn vraag gegeven, dan was het probleem namelijk veel sneller aan het licht gekomen"?? Vreemde formulering.
*Welke vraag heb ik dan niet beantwoord?
*Welk probleem was dan eerder aan het licht gekomen? Ik weet nog niet wat het probleem is, jij wel?
Als je aan een "leek" vraagt, (en weet dat dit een leek is op dit gebied), welke versie die heeft vraag dan door over of het zeker is dat het de "gewone" versie is of de "RC" versie?

Edited by Jacob71, 9 April 2021 - 17:39.


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 9 April 2021 - 18:03

Lees nou eens één reactie boven jouw reactie......

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU Zero geen contact met juiste download site PLI voor app. #20 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2021 - 15:15

Beste Tech en WanWizard,

Heb het allemaal nog eens over gelezen.
Nu begrijp ik het en begrijp jullie reactie ook.
Excuus voor mijn reacties!

Idd het antwoord, het probleem was al aangegeven. Heb geflashd naar de laatste 8.0 versie en niet de RC versie die idd op de beide boxen stond. Nu is hrt allemaal werkend en prima.
Nogmaals dank, en nogmaals excuus!

Edited by Jacob71, 11 April 2021 - 15:15.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users