Jump to content


Photo

Hulp bij het op nieuw installeren van oscam.

OSCam

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2021 - 14:53

Ik heb nog niet zolang een nieuw VU+ duo 4k se.

Nu heb ik deze naar openpli 8 geupdate.

Maar ik heb wat doms gedaan en nu kan ik de nederlandse zenders niet meer ontvangen.

Omdat ik alle gegevens uit de oscam heb gewist.

Ik moet die gegevens weer invoeren Handmatig of met het juiste bestand.

Want de dvdapiau Is helemaal leeg

Ik heb er 2 modules in zitten 1 voor de poolse zenders en 1 voor de nederlandse zenders.

De kaart van polen werkt maar de nederlandse weer niet.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen....of moet ik langs de winkel rijden en het daar laten oplossen ?



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 5 April 2021 - 15:01

Dit al gelezen https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 April 2021 - 15:20

2 modules? Je bedoelt CI Modules? Daar doet OScam helemaal niets mee! Heb je het over losse kaarten, dan komt OScam pas ter sprake...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #4 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2021 - 15:38

Ik heb 2 ci modules 1 voor Poolse zenders en deze werkt,  De module voor de Nederlandse wil niet gezien worden. Ik krijg daar geen beeld op. Dus hebben ze de OSCam gebruikt zodat ik canaaldigitaal kon ontvangen.

Na de update van openpli 7  naar 8 heb ik iets stoms gedaan en blijkbaar de inlog gegevens van OSCam gewist...zonder een backup.

Als ik de module er in doe zie ik wel alle programma,s staan wat er afspeelt... maar ik krijg geen beeld en geluid..

Het is een astoncrypt  dvb-ci module.



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 April 2021 - 15:43

Als je gewoon de standaard oscam installeert, hoef je niets anders in te stellen, gewoon de CD kaart in de lezer stoppen en niet die Aston CI gaan gebruiken, de enige CI die je gaat gebruiken is dan voor de Poolse kanalen.

 

Oscam is standaard al zo geconfigureerd dat die met een Nederlandse kaart overweg kan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #6 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2021 - 16:10

Dat is nu juist het probleem. Ik heb de instellingen van de OSCam Verwijderd of iets waardoor hij dus de kaart niet uitleest. 
Ik krijg nu steeds dit in beeld.

 

I S N V C  B  C DC NDS

DP VM R ES C DI BISS                     No parse cannot emu

 

Alleen ISNVC is dan in het geel geschreven.

 

Ik wou een foto uploaden maar dat kreeg ik niet voor elkaar.



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 April 2021 - 17:27

Ik ben erg bang dat je nu refereert naar een WAN sharing lijntje wat er bij je geïnstalleerd was. Een CI module werkt niet met OScam!! Als je echter een CI module van Canal Digitaal hebt (en die is geactiveerd) dan werkt deze ook in je CI slot. Het enige wat je moet doen is de NL kanalen toewijzen aan de CI module... In geval van WAN sharing zul je hier geen hulp vinden...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 April 2021 - 18:10

Mochten we hier praten over een witte CI module waar de losse oranje/witte kaart inzit. Dan kun je deze kaart uitstekend gebruiken in een intern kaartslot en deze bedienen met OScam. Daar kunnen we je graag mee helpen..

Blèèh, niet goed gelezen.. Het is een Aston Module... En dus een losse kaart..

Edited by mimisiku, 6 April 2021 - 18:12.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 April 2021 - 18:11

Mochten we hier praten over een witte CI module waar de losse oranje/witte kaart inzit. Dan kun je deze kaart uitstekend gebruiken in een intern kaartslot en deze bedienen met OScam. Daar kunnen we je graag mee helpen..

Heb je wel gelezen wat ik al geschreven had? Bij mijn weten van dezelfde strekking als jij nu zegt......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #10 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2021 - 18:33

IK heb nu een nieuwe update van open-pli 8 gedaan. Nu zijn de fout meldingen weg. met de kaart in de ontvanger...zonder ci module. 

Als ik naar de tv-guide ga. Zie ik alle programma`s staan, ook dat er signaal is. Maar ik krijg geen beeld en geluid..

Het maakt niet uit of ik de kaart zo in de ontvanger doe of in de ci module. Het beeld blijft zwart.

Ik ben naar canal digitaal gegaan om mijn kaart opnieuw te activeren ook niks op geleverd.

Het is een oranje kaart



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 April 2021 - 18:40

Kaart met chip naar onder en naar achter ingevoerd... Via de OScam WebIF kies je de correcte 'reader'. Zou dan Lower_CDNL o.i.d. moeten kiezen.... De OScam WebIF is via je PC bereikbaar door het IP van je box in te geven met :8081 erachter...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 April 2021 - 19:09

Maak het nou niet lastiger dan het al is, zonder iets aan te passen werkt de kaart gewoon, de andere instellingen kunnen in een later stadium eventueel gedaan worden.

Niets aanpassen dus maar misschien de kaart eens omdraaien...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #13 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 12 April 2021 - 20:06

Sorry ik was ziek geweest...de griep of zo.

 

De kaart zit er goed in met de chip naar beneden.

Maar het maakt niet uit of ik de kaart met de module er in doe of de kaart in de oscam doe.

De programma gids laat alles zien wat er op de schotel word afgespeeld.

Maar ik krijg op beide geen beeld of geluid.

 

 

Ik krijg wel een fout melding. als ik op oscamstatus kijk : ( error 111 Connection refused )

 

 Ik heb geprobeerd of ik OScam WebIF kon komen, Maar ik word gewieigerd en kom er niet in.

 

Mijn vrouw is blij dat de poolse zenders wel werken met de kaart en module.



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 20:25

Bij de CI module moet de kaart met de chip naar boven en naar achter wijzend in de module... Zo zou je de kaart kunnen testen (desnoods de poolse module er even uit). Let wel: de module reageert pas als je op een NL kanaal staat!!! Bij gebruik met OScam uit de feed moet de kaart met de chip naar beneden en naar achter wijzend in de kaartlezer...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #15 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 13 April 2021 - 20:00

Ik heb de module er in gedaan met de chip naar boven zo als aangegeven maar ik krijg ( no data op transponder - time reading pat )

Ik heb hem nu op HD 1 gezet en ben nu weer aan het wachten . kaart op nieuw geactiveerd.

 

 

Of heeft openpli problemen om de module te lezen. Het is een oude module van misschien 15 jaar out.... wel met de laatste update die er toen was. Het is een aston crypt DV3 ( Software 2.60 ) als het goed is.

Deze werkt in mijn oude topfield goed . voor dat deze overleed.



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 April 2021 - 20:34

De module moet minimaal 2.62 hebben, dus die zou voor problemen kunnen zorgen. Ben niet zeker of deze MPEG4 aankan. Geen HD dus en dat zou de melding kunnen verklaren...In jouw geval is OScam de betere (veiligere) keuze...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #17 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 April 2021 - 20:01

Okee. Dan moet ik weer naar de OScam.

Want ik ben aan het zoeken geweest en het internet vind geen versie 2.62 voor de aston crypt DV3. Als ik die versie zou vinden kan ik hem wel op de kaart installeren...want mijn eerst topfield waar het mee kan, heb ik nog.

 

Maar Hoe moet ik deze dan gaan instellen. Ik weet dat hij het zou moeten doen als je openpli update... er is iets fout gegaan bij het updaten van openpli 7 naar openpli 8 waardaar de OScam niet meer werkte. Daarna kregen we een 2e update van openpli 8 toen ik die er opzette kreeg ik nog steeds geen beeld en geluid.

Met de oude topfield was het een stuk makkelijker als er iets fout ging...dan was ik wel even bezig , maar aan het einde van de dag was alles weer goed. Ik was wel langer bezig met het uitzoeken van de juiste zenders, maar ik kon wel alles ontvangen.

met de 2 modules

 

Het liefst zou ik hem resetten en openpli 8 opnieuw inladen. Dan hoop ik dat de OScam zich goed installeert. En ik stap voor stap de juist OScam kan toevoegen. want ik had begrepen dat je dat zelf moest doen.

Het zou mooi zijn als er van openpli  een gebruiksaanwijzing was, die duidelijk voor mensen zijn die nog niet met openpli gewerkt hebben.



Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #18 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 14 April 2021 - 20:09

Het gekke is dat OpenPli de meest gebruiksvriendelijke image is die je maar kan bedenken. Gemaakt speciaal voor mensen zoals jij die niet echt kijk hebben op het installeren van een box.En als je Oscam installeert is alles al goed ingesteld. Het enige wat je dan nog moet doen is kaart erin, zenderlijst erin en kijken maar.

Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 14 April 2021 - 20:12

Je moet eens het lef hebben om de Duo 4Kse vers te flashen via het menu. Niets restoren en dan moet het al heel gek gaan wil je de NL kaart niet aan de praat krijgen. En daarnaast zullen er mogelijk wel mensen in jouw regio zijn waar jij met jouw box naartoe kunt gaan.

Ik ben geen beginneling maar richt een box in de basis binnen 5 min in met de juiste schotelsetup en Oscam werkend met een oranje kaart.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hulp bij het op nieuw installeren van oscam. #20 ger.botte

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 15 April 2021 - 17:20

Ja ik ben met een member in gesprek die bij mij in de buurt woont.

 

Als er een boekje bij zou zitten van hoe je openpli moet installeren van nul tot de basis instellingen.

Zou dat voor een hoop mensen schelen.

Ik heb bijna 15 jaar met topfield alles ontvangen en kon binnen korte tijd alles terug zetten.

Maar dit is nieuw voor mij. Dus zonder uitleg......is het van voor de eerste keer het wiel uit vinden.

 

Er was wel iemand die openpli voor dummie heeft gemaakt op de form...

Maar daar staat in hoe je de instellingen moet doen maar niet hoe je van Nul af moet beginnen.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users