Jump to content


Photo

Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne?


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 April 2021 - 09:55

Nu het er naar uitziet dat CanalDigitaal in februari 2022 stopt met de Mediaguard codering lijkt er ook een einde te komen aan het gebruik van de CanalDigitaal smartcard met een softcam. In dat geval zit er niets anders op dan de OpenPli box te gebruiken met een CI module van CD of Joyne.

Aangezien Joyne een beter zenderaanbod heeft zou ik dan willen omschakelen naar Joyne,  mits het mogelijk is om de box min-of-meer te gebruiken zoals we nu gewend zijn met een softcam.

 

Dus enkele opnames tegelijk kunnen maken, maar dan gecodeerd, en die achteraf (automatisch-) decoderen zodat de opnames ongecodeerd op de eigen harddisk bewaard worden. Tegelijk moet natuurlijk wel gezapt kunnen worden tussen de andere gecodeerde zenders van Joyne of andere FTA- en gecodeerde zenders van een ander pakket.

 

Voor zover ik heb gelezen is dat weliswaar in theorie mogelijk, maar valt dat in de praktijk (nog) tegen.

Of bestaat er inmiddels een box die voldoet aan mijn eisen en in de praktijk is getest?

 

Er is nog wel tijd, en wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten, maar het zou fijn zijn als er begin volgend jaar voldoende ervaring beschikbaar is om een gefundeerde keuze te kunnen maken voor mijn volgende box/provider combinatie.



Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 11:10

Ik bezit Joyne en kan uit eigen ervaring melden dat dit werkt met de Joyne CI module... Het is niet ideaal, maar altijd beter dan een gesloten supertrage box van de provider....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 April 2021 - 11:59

Ik heb een CD Viaccess module, en die werkt prima in de meeste boxen, maar tot op heden met wisselend succes in de Duo 4K (met de huidige develop lijkt het meer succesvol te zijn).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #4 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 April 2021 - 12:32

@WanWizard, mimisiku: maar werkt gecodeerd opnemen en achteraf decoderen via de CI module terwijl je zelf naar een andere gecodeerde zender van Joyne kijkt? 

 

Dat een CI module in een zapbox werkt geloof ik wel, maar tegelijk opnemen, zappen en achteraf decoderen is een truc die de meeste boxen hardwarematig niet ondersteunen en bij boxen die dat in theorie ondersteunen blijkt dat in de praktijk tegen te vallen.



Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 12:33

Feitelijk werkt iedere Enigma2 box prima mits ze een CI slot hebben.. Helaas bepaalt de (kwaliteit van de) firmware de stabiliteit van de CI werking. De ene CI verbruikt meer stroom dan de ander waardoor je het fenomeen krijgt dat een box de ene CI wel, maar de andere niet werkt.. Mijn DM8000 vrat ze allemaal (4 * CI slot), mijn nieuwe VU+Ultimo4K ook, maar mijn DM525-Combo niet... Dat is de grote gok...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 12:35

@WanWizard, mimisiku: maar werkt gecodeerd opnemen en achteraf decoderen via de CI module terwijl je zelf naar een andere gecodeerde zender van Joyne kijkt? 
 
Dat een CI module in een zapbox werkt geloof ik wel, maar tegelijk opnemen, zappen en achteraf decoderen is een truc die de meeste boxen hardwarematig niet ondersteunen en bij boxen die dat in theorie ondersteunen blijkt dat in de praktijk tegen te vallen.

Mee eens... Uit ervaring kan ik vertellen dat de VU+Ultimo4K, de VU+Uno4Kse en de VU+Duo4K(se) dit i.c.m. met Joyne prima werkt...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 April 2021 - 12:49

Opnemen met ECM's en dan decoderen bij het bekijken van de opname werkt op de meeste boxen wel.

 

Wat je eigenlijk wilt is dat het decoderen gebeurt terwijl de box in standby staat, zodat de opname is gedecodeerd voordat de keys verlopen. En nog mooier zou zijn als meerdere opnames samengevoegd zouden kunnen worden in een fake MPEG-TS multiplex, zodat je parallel kunt decoderen (voor zover de CI module dat snapt).

 

Dat gaat er toch echt een keer moeten komen, als we allemaal aan de CI moeten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #8 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 April 2021 - 13:20

@mimisiku: Ik lees net een draadje op sat4all waar je aangeeft dat je bij een Vu+ 4K maximaal twee zenders via de EPG kunt aanzetten om tegelijk op te nemen terwijl je op een FTA zender staat omdat anders de Joyne module blokkeert.

 

Dat noem ik echt niet "prima werken".  Dat is met veel geduld om een slecht werkende combinatie heen prutsen. Als het goed zou werken hoef je nergens rekening mee te houden: je neemt 5 kanalen tegelijk gecodeerd op terwijl je zelf naar een andere zender kijkt en af en toe zapt. En dat kan dus niet met de combinatie Vu+ 4K/Joyne CI module.

 

@WanWizard: "Wat je eigenlijk wilt is dat het decoderen gebeurt terwijl de box in standby staat, zodat de opname is gedecodeerd voordat de keys verlopen"

Exact, dat zoek ik. En natuurlijk het liefst automatisch zodat de gebruiker zich daar niet mee hoeft te bemoeien.

 

Het dynamisch samenvoegen van zenders in een door de ontvanger zelf gemaakte multiplex die dor de CI module gejaagd wordt zou natuurlijk nog veel mooier zijn. Dan gaat er niet eens (veel) functionaliteit verloren ten opzichten van gebruik van een softcam.



Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 12 April 2021 - 13:33

Ik weet niet hoeverre dit de huidige activiteiten beïnvloedt maar positief nieuws is het niet......het document is van vandaag, 12-04-2021

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 April 2021 - 13:41

Dat noem ik echt niet "prima werken".  Dat is met veel geduld om een slecht werkende combinatie heen prutsen. Als het goed zou werken hoef je nergens rekening mee te houden: je neemt 5 kanalen tegelijk gecodeerd op terwijl je zelf naar een andere zender kijkt en af en toe zapt. En dat kan dus niet met de combinatie Vu+ 4K/Joyne CI module.

 

Waar je mee zit is dat het design van de hele CI architectuur hier niet op voorzien is.

 

Het is ontworpen om een complete multiplex van een enkele transponder er door heen te duwen, en meer niet. Dus dus ben je qua realtime decodering beperkt tot die transponder, en het aantal kanalen dat de CI module zelf parallel aan kan (dat zijn er vaak maar 1 of 2).

 

Het is technisch wel mogelijk om transport streams van verschillende tuners uit de transponder data te demuxen en die weer samen te voegen als een enkele transport stream en die door de CI module te duwen, maar dan zit je nog steeds vast aan de module beperking. Even los van het feit dat dit een erg complex proces is (ivm het feit dat PIDs uniek moeten zijn).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 13:54

@zeeteefje
Beter als dit ga je het met CI hede ten dage niet krijgen.... Gewoon een technische beperking die door de CI producent uit naam van de content aanbieder is geëist.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 13 April 2021 - 09:40

@mimisiku: volgens mij bestonden er tien jaar geleden al gesloten ontvangers die dit prima deden icm een CI module van CanalDigitaal. Alles werd standaard gecodeerd opgenomen en achteraf gedecodeerd door de ontvanger. Volkomen onzichtbaar voor de gebruiker. Je maakt mij niet wijs dat het tien jaar later slechter is geworden, terwijl de Common Interface niet is gewijzigd. 

 

De CI module mag helemaal niet weten dat er opnames lopen of worden geprogrammeerd als die opnames helemaal niks met die module gaan doen.Waarom zou een CI module van Joyne of CanalDigitaal het zappen blokkeren als de gebruiker naar een FTA zender of een gecodeerde zender via een andere CI module wil kijken? Als dat wel gebeurt, dan klopt er iets niet in de implementatie van E2.



Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 April 2021 - 13:13

volgens mij bestonden er tien jaar geleden al gesloten ontvangers die dit prima deden icm een CI module van CanalDigitaal. Alles werd standaard gecodeerd opgenomen en achteraf gedecodeerd door de ontvanger. Volkomen onzichtbaar voor de gebruiker. Je maakt mij niet wijs dat het tien jaar later slechter is geworden, terwijl de Common Interface niet is gewijzigd.

 

Dat klopt, maar daar mag je niet uit afleiden dat alle ontvangers daarna het ook wel zouden moeten kunnen.

 

Om te beginnen vereist het een hardware design doe het mogelijk maakt om een MPEG-TS van een externe bron in de pipeline te stoppen voor het punt waar de data de decoding in gaat, en niet alle boxen kunnen dit.

 

Ten tweede zijn de systemen vandaag de dag oneindig veel complexer dan die oude technomate, en dus is er een veel complexere oplossing nodig om te zorgen dat de offline decodering het gebruik van de box niet in de weg zit (denk aan opnames, streams, softcams, limitering in parallel decoderen, etc).

 

Ook het gebruik is complexer, vergeleken met de oude single (of als je veel geld had twin) tuner van vroeger, mijn box staan de hele dag aan, overdag voor muziek, 's avonds voor TV. Daarnaast heb ik er 16 tuners in, en lopen er regelmatig 5 of meer opnames parallel.

 

Het zal dus niet meevallen om een mechanisme te ontwerpen dat enerzijds snel genoeg al die opnames decodeert, maar anderzijds niet het normale gebruik in de weg zit.

 

Maar het zal er wel moeten komen zoals het er nu naar uit ziet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 13 April 2021 - 13:27


Nu het er naar uitziet dat CanalDigitaal in februari 2022 stopt met de Mediaguard codering

Bron?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #15 g@it

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 13 April 2021 - 13:38

https://www.totaaltv...waarschijnlijk/

 

Zou maar even wachten met een abo op Joyne.

Eutelsat heeft het faillissement van satelliettelevisieaanbieder Joyne aangevraagd. De rechtbank Noord-Nederland heeft faillissement daarna op 9 april uitgesproken



Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 April 2021 - 14:15

Er wordt gesproken over een mogelijke doorstart. Uitzendingen gaan vooralsnog door en de curator meldt dat de betalingsverplichtingen nog doorgaan. Er zou zich een kandidaat hebben gemeld....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 15:25

Er wordt gesproken over een mogelijke doorstart. Uitzendingen gaan vooralsnog door en de curator meldt dat de betalingsverplichtingen nog doorgaan. Er zou zich een kandidaat hebben gemeld....

Alle gecodeerde zenders zijn inmiddels uitgeschakeld, alleen de Fta zenders doen het nog, ik laat er geen traan om, alleen al omdat je hun CI module nodig had, en niets intern met Oscam kon delen. Wel jammer voor de bungalow parken die weer overgeleverd worden aan CDS/M7. :mellow:


Edited by Sagitarius, 13 April 2021 - 15:25.

73's

PE1AQZ


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 April 2021 - 16:33

Er is nog gewoon beeld hoor.....

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 17:54

 


Nu het er naar uitziet dat CanalDigitaal in februari 2022 stopt met de Mediaguard codering

 

Bron?

 

https://www.sat4all....ls_2630788_menu


73's

PE1AQZ


Re: Welke E2 openPLi box werkt goed met Joyne? #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 13 April 2021 - 18:04

@Sagitarius.

Alles werkt nog zoals voorheen. Het bericht van s4a heeft identieke inhoud. Eén persoon meldt uitval maar anderen bevestigen dat niet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users