Jump to content


Photo

Joyne failliet verklaard

Joyne

  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2021 - 18:28

Einde verhaal voor Joyne... Wellicht een doorstart. Nog geen info op Joyne.nl of Joyne.be

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne failliet verklaard #2 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 12 April 2021 - 19:03

Doorstart van een tweede Sat-tv aanbieder in Nederland/Vlaanderen een haalbare kaart? Dat wordt wel een uiterst lastig verhaal.

Re: Joyne failliet verklaard #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 April 2021 - 20:39

Ah, ik vond het al vreemd dat CD de Mediaguard codering ging uitschakelen. Die hadden meer informatie. Jammer.



Re: Joyne failliet verklaard #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 April 2021 - 20:44

Mmm zal eens in Baarn gaan kijken of er nog een upload schoteltje te scoren is

 

1599150.jpg


73's

PE1AQZ


Re: Joyne failliet verklaard #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 13 April 2021 - 10:06

Joyne doet geen uploads vanaf Baarn. (zover ik weet)


Edited by littlesat, 13 April 2021 - 10:07.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne failliet verklaard #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 12:04

Eutelsat vroeg faillissement Joyne aan

 

Na bijna vier jaar is er een einde gekomen aan Joyne in de huidige opzet. Het is satellietbedrijf Eutelsat die het faillissement heeft aangevraagd. Dit bevestigt curator Robert Verdonk van Verdonk Advocaten uit Heerenveen. De satellietverspreiding vaan het zenderaanbod van Joyne is voorlopig veiliggesteld omdat Eutelsat de curator de nodige tijd heeft gegeven om te onderzoeken of een doorstart van Joyne mogelijk is. Inmiddels heeft zich een marktpartij gemeld die interesse in een doorstart heeft. Curator Verdonk wil hierover alleen maar kwijt dat het een marktpartij is die de nodige kennis en ervaring heeft met tv-distributie.

 

Bron:Totaal Tv


73's

PE1AQZ


Re: Joyne failliet verklaard #7 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 13 April 2021 - 12:28

Joyne doet geen uploads vanaf Baarn. (zover ik weet)

Uplink gebeurt in Oostenrijk door A1.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Joyne failliet verklaard #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 13 April 2021 - 14:16

Ach ach, ‘wij’ weten het allemaal zo goed te vertellen. Ik vind het persoonlijk verrekte jammer dat dit gebeurd is. De juiste details zijn vooralsnog onbekend behoudens bij de direct belanghebbenden als (voormalig) management van Joyne en de curator. Dat Totaal.. iets schrijft betekent nog niet dat dát de waarheid is. Dit doet mij denken aan ‘Totaal.. was erbij en sprak met de doden’. Zij zullen best bepaalde bronnen hebben maar of die alles weten.

Zoals gezegd hoop ik dat zij een tweede kans krijgen en dat de consument niet opnieuw overgeleverd is aan de M7 wurgcontracten die na de start van Joyne op sommige punten versoepeld werden. Overigens doel ik nu op de recreatiemarkt. Over de gehele linie is er bij hen weinig verbeterd. En verder heb ik ook te doen met de initiatiefnemers van destijds en uiteraard ook de personeelsleden die mogelijk hun boeltje kunnen pakken die deze markt in beweging zetten. 
 

Resumerend. Totaal.. noch de meeste fora weten van de hoed noch de rand. De tijd zal het leren wat er mogelijk blijkt.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne failliet verklaard #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 15:20

Alle gecodeerde zenders van Joyne zijn inmiddels uitgeschakeld, daar zit je dan met je CI module en nutteloze kaart, de Fta zenders zijn nog wel in de lucht zag ik.


73's

PE1AQZ


Re: Joyne failliet verklaard #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 13 April 2021 - 15:49


 Fta zenders zijn nog wel in de lucht 

 

o.a. Nashville TV en Schlager TV moeten in de lucht blijven voor distributie.


Edited by littlesat, 13 April 2021 - 15:49.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne failliet verklaard #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 April 2021 - 16:10

Zenders zijn nog in de lucht..... In afwachting van een eventuele doorstart.....

Attached Files


Edited by mimisiku, 13 April 2021 - 16:11.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne failliet verklaard #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 16:14

Zenders zijn nog in de lucht..... In afwachting van een eventuele doorstart.....

Ok ik heb geen kaart dus kon het niet checken, wel een belabberd slecht beeld, maar dat terzijde. ^_^


73's

PE1AQZ


Re: Joyne failliet verklaard #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 April 2021 - 16:15

Beeld is prima, bewegend frame.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne failliet verklaard #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 13 April 2021 - 16:17

En 'maried with children' uit een tijd toen er nog geen HD was... Opgeschaalde 'Not The Same Color'... ???x480i30  Die is ook bij Ziggo niet beter!!!


Edited by littlesat, 13 April 2021 - 16:18.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne failliet verklaard #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 13 April 2021 - 18:10

 

Zenders zijn nog in de lucht..... In afwachting van een eventuele doorstart.....

Ok ik heb geen kaart dus kon het niet checken, wel een belabberd slecht beeld, maar dat terzijde. ^_^

 

En dat baseer jij op een screenshot op een forum?

Nu heb jij inmiddels tweemaal foutief aangegeven dat de gecodeerde zenders eruit liggen terwijl jij zelf nog niets eens een CI van Joyne bezit.

Sprookjes geloven wij niet meer in. Graag feiten vermelden en niet afgaan op één vermelding van elders.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne failliet verklaard #16 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 13 April 2021 - 19:16

Ik hoop dat Sky voor een doorstart gaat zorgen.

Re: Joyne failliet verklaard #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 April 2021 - 19:18

Als de misstanden van M7 een mijlpaal is, dan is SKY niet echt een verbetering. Behalve in Duitsland (omdat het daar wet is) kun je niet eens een CI module van ze krijgen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Joyne failliet verklaard #18 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 13 April 2021 - 19:22

De huidige abonnementen kunnen dan snel voortgezet worden. Concurrentie is ook gezonder in medialand.

Re: Joyne failliet verklaard #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 13 April 2021 - 19:22

Mijn gevoel zeg dat CD er bovenop zit, eerst de zaak tegenwerken en er ondanks al die tegenwerking uiteindelijk toch een product geleverd kan worden in een kwaliteit die ze zelf nooit hebben kunnen leveren, en nu alsnog gaan toeslaan.

Dit levert een nieuwe positie op voor Nederland, en ook nog eens lekker goedkoop.

 

Ik heb in elk geval, ondanks de berichtgeving op dat andere forum, gewoon beeld op alle kanalen, inclusief het Vlaamse pakket.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne failliet verklaard #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2021 - 19:32

 

En dat baseer jij op een screenshot op een forum?

Nu heb jij inmiddels tweemaal foutief aangegeven dat de gecodeerde zenders eruit liggen terwijl jij zelf nog niets eens een CI van Joyne bezit.

Sprookjes geloven wij niet meer in. Graag feiten vermelden en niet afgaan op één vermelding van elders.

 

Dat baseer ik daar op ja, als je 13 zenders op een transponder zet krijg je nooit kwaliteit, bij deze dan mijn bron https://www.sat4all....ls_2632016_menu  :P En je zou zelf eens wat verder moeten lezen dan alleen op dit forum ;)


Edited by Sagitarius, 13 April 2021 - 19:35.

73's

PE1AQZ




Also tagged with one or more of these keywords: Joyne

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users