Jump to content


Photo

HansSat lid in de Orde van Nassau


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 26 April 2021 - 12:47

Van de satellietclub de Transponder ontvingen we het volgende bericht:

 

Met vreugde delen we u mee dat vandaag Hans (HansSat) geridderd is als lid in de Orde van Oranje-Nassau. Wij feliciteren Hans van harte met zijn lintje.

Hans heeft zich jarenlang ingezet op diverse terreinen, zowel in zijn werk als privé. Voor de satellietclub De Transponder is zijn inzet voor satellietontvangst het belangrijkst geweest. Bij OpenPLi waarderen wij Hans met zijn zenderlijsten.

 

Rond 1991 heeft Hans een satellietontvanger aangeschaft en is hij in de loop van de tijd intensiever bij deze manier van radio en tv-ontvangst betrokken geraakt. Toentertijd is hij al vrij snel begonnen met het verzorgen van het papieren blad FDSE (First Dutch Satelliteclub Europe). Hij verzamelde hiervoor informatie op het gebied van satellietontvangst en gerelateerde wetenswaardigheden, die hij verwerkte tot bruikbaar en uitermate makkelijk toegankelijke en leesbare verhalen. In 2008 is Hans lid geworden van de satellietclub de Transponder. Vanaf dat moment heeft hij het blad FDSE voorgezet als een maandelijkse, elektronische nieuwsbrief onder de naam: De Up/Downlink. Deze uitgave was oorspronkelijk alleen bedoeld voor de leden van de Transponder, maar is vrij snel daarna ook algemeen publiekelijk beschikbaar gemaakt, onder andere via de eigen website www.detransponder.nl en diverse internet forums. Hans probeert altijd de vragen van lezers te beantwoorden. Ondanks dat de vragen zeer uiteenlopend en divers van aard zijn, voelt hij zich dan toch geroepen het zelf uit te zoeken of, als hem dat uiteindelijk niet lukt, andere kanalen daarvoor in te schakelen met het ultieme doel de lezer tevreden te stellen. Deze nieuwsbrief heeft minstens 30 pagina’s en een kleine duizend lezers via de eigen website en daarnaast een niet te achterhalen aantal geïnteresseerden via de internet forums.

 

Bij de Transponder, is hij een actief medewerker. Zo was hij jaren lid van de kascommissie en bezoekt hij zeer regelmatig de clubdagen, alwaar zijn kennis en kunde altijd erg op prijs gesteld. Op de Open Dagen en tijdens thema sessies geeft Hans indrukwekkende, heldere en gewaardeerde uitleg over een facet van satellietontvangst. Deze presentaties zijn op video opgenomen en worden via het internet nog steeds door andere belangstellende regelmatig terug gekeken.

 

Daarnaast verzorgt hij al jaren maandelijks de zogenaamde Kanalenlijst Hans, in 7 varianten, die in satellietontvangers gebruikt worden. De lijst omvat 38 satellieten, met zo’n 13.000 TV en 2.700 radiozenders, alsmede de ruim 20.000 unieke IPTV-streams, voor de radio en tv-zenders over de gehele wereld. Ook deze zenderlijst is gratis te download via onze website. Sinds enige jaren is deze zenderlijst automatisch beschikbaar voor de vele gebruikers van het populaire mediacenter programma KODI. Met deze lijst heeft hij zulke bekendheid gekregen, dat bij een simpele internet zoekopdracht op: kanalenlijst, deze lijst altijd bovenaan komt. Elke maand wordt er een nieuw lijst gepubliceerd en wordt door 5 tot 7 duizend mensen gebruikt, voornamelijk in Nederland en België, maar gezien de reacties ook ver daarbuiten. Deze lijst wordt zelfs door andere softwaremakers opgenomen in hun Images bij de download opties

 

Bij sommige van bovengenoemde activiteiten, zoals het samenstellen van de nieuwsbrief en het bijhouden van de zenderlijsten, wordt Hans weliswaar getipt door anderen, maar de verwerking van een artikel en/of zenders doet hij nagenoeg helemaal alleen en geheel vrijwillig. Hij is echt de drijvende kracht hierachter.

 

 

Mocht je Hans willen feliciteren, dan kan je dat onder andere via De Trapsonder website doen op: https://www.detransp...ntje-voor-hans/ of hier natuurlijk.

De redactie van de U/D

Emiel, Gerard, Peter en Rob.

 

Secretaris van de Transponder.nl
 


Edited by Rick Hunter, 26 April 2021 - 13:43.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #2 Enzofielt

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2021 - 12:53

Bedankt voor deze post,

 

Ik weet niet of er een link geplaatst mag worden, maar we hebben een felicitatie pagina op de website van de transponder waar je een bericht kunt achterlaten.

 

 

Ben zelf supertrots dat ik al een tijdje Hans mag bij staan voor het mooie blad de Up/Downlink, zeer verdiende erkenning Hans!!


  • Gigablue Quad UHD 4K Kernel 4.1.20 2xS2 1xC/T2 H.265 OpenPLI 8.0
  • Gigablue X1 Kernel 4.8.3 / 20180403 TeamBlue 6.4.0
  • Gigablue app transcoding using Fritzbox 7590 OS: 07.25 VPN

Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 26 April 2021 - 12:58

@HRO

 

Proficiat met het verkrijgen van deze onderscheiding.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 26 April 2021 - 13:19

Absoluut een hele eer om deze onderscheiding te mogen ontvangen, proficiat Hans!


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 April 2021 - 14:02

Hans, proficiat, wel verdiend !


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #6 nellie

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2021 - 14:17

Hans, proficiat



Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #7 hro

  • Senior Member
  • 2,551 posts

+756
Excellent

Posted 26 April 2021 - 14:22

Dank... maar ben gewoon lid in de Orde van Oranje-Nassau... geen ridder... ;-)

 

Zie bij De Transponder ook de felicitaties binnenlopen, https://www.detransp...tje-voor-hans/ 

 

Leuk! Geeft me energie!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #8 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 26 April 2021 - 14:22

Hans Proficiat



Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 26 April 2021 - 14:27

Proficiat Ridder Hans...

 

Ik wist nog niet dat je destijds in 1991 al bij de FDSE zat.... Eigenlijk moest ik je al van die tijd kennen ;)


Edited by littlesat, 26 April 2021 - 14:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 April 2021 - 14:29

Hans gefeliciteerd met je Ridderschap, Open Pli mag wel een ere titel voor je aanmaken ''Ridder member'' B)


73's

PE1AQZ


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 26 April 2021 - 14:48

Gefeliciteerd Hans met deze opsteker!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #12 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 26 April 2021 - 18:24

Grote proficiat voor Hans, hoedje af en meer dan verdiend.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #13 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 26 April 2021 - 19:10

Absoluut verdient Hans! Succes met alles wat je doet.

Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #14 jorini

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2021 - 20:32

van harte gefeliciteerd Hans.

 

Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Is toch een bijzondere erkenning.

Je bent een kanjer.



Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #15 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 26 April 2021 - 22:02

Van harte gefeliciteerd Hans.

Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #16 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 26 April 2021 - 22:28

Hans gefeliciteerd. Ik maak al geruime tijd gebruik van je zenderlijsten, echt geweldig dat je dit voor ons allen al vele jaren doet. Geniet van de onderscheiding. Chapeau :)


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #17 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 26 April 2021 - 23:02

Hans: Je hebt terecht een lintje ontvangen. Gefeliciteerd!
We hopen je nog lang bij ons te houden.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #18 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 27 April 2021 - 07:20

Van harte gefeliciteerd met deze onderscheiding, geweldig



Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #19 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 27 April 2021 - 08:11

Proficiat Hans. Mooie erkenning voor je werk in de satelliet gemeenschap.


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: HansSat lid in de Orde van Nassau #20 dreka

  • Senior Member
  • 231 posts

+7
Neutral

Posted 27 April 2021 - 08:36

Gefeliciteerd Hans ,dik verdiend ,ik hang vandaag voor jou de vlag uit.hopelijk gaan we nog jaren van jou werk genieten. :thumbs-up: :thumbs-up:


Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users