Jump to content


Photo

M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd)


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 2 May 2021 - 07:28

Nog extra slecht nieuws maar dan voor tvv/cds. Ik las ergens dat die begin 2022 de seca tunnel gaan uitzetten.... dan stopt oscam ook hiervoor....en inderdaad die ci+’stream kan ook voor die embeded gesloten boxjes bedoeld zijn... Blijkbaar gaat alles dicht :(

Edited by littlesat, 2 May 2021 - 07:28.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 2 May 2021 - 09:48

@Littlesat

 

Wat er geschreven wordt zo her en der is nog niet per definitie waar. :) Zo moet ik bij bepaalde ‘publicaties’ op een of twee specifieke fora altijd denken aan de cynische opmerking “De Telegraaf was erbij en sprak met de doden”. Kortom, zij publiceren het en dus ‘moet’ het wel waar zijn. :) :)

 

Los van het feit dat het mogelijk tegen die tijd daadwerkelijk zo is heeft het absoluut geen zin om hieromtrent ook tig pagina’s over te gaan speculeren zoals oa. op dat andere forum.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 2 May 2021 - 17:37

Alleen is het geen hoax daar het op de website van m7 staat.... !!!!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 2 May 2021 - 17:46

Alleen is het geen hoax daar het op de website van m7 staat.... !!!!

Linkje aub?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 3 May 2021 - 05:48

Ik zoek me rot maar ik heb het echt gezien opende website van m7.... in de vorige up download stond een snapshot er van...

Edited by littlesat, 3 May 2021 - 05:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 3 May 2021 - 07:54

Het is of nooit op de offi website van m7/cds geweest (dan heb ik me vergist) en het is een hoax zodat een of andere website meer kan verkopen.... of het is teruggetrokken.... geen idee want het is echt niet (meer) te vinden op de websites van m7!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 May 2021 - 08:29

Ik zoek me rot maar ik heb het echt gezien opende website van m7.... in de vorige up download stond een snapshot er van...

Het stond er echt, dat klopt, het was een screenshot van een TVV dealer die het via de CDS/TVV dealersite had gelezen en op s4all heeft gedeeld.

Natuurlijk zetten CDS/M7 dit niet op hun site dan verkopen geen CI modules meer aan ex Joyne klanten, om vervolgengs in het pak genaaid te worden door CDS en je in 2022 een dichtgetimmerde ontvanger aansmeren. :o


Edited by Sagitarius, 3 May 2021 - 08:34.

73's

PE1AQZ


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2021 - 09:21

Ach, linksom of rechtsom winnen de providers het toch wel. Kijk in de landen om ons heen. De grote jongens werken daar alleen nog met embedded hardware en CI+. Een aantal kaarten laten zich met wat trucjes nog in OScam draaien (sleutels bekend).. M7 is de enige die nog met echt losse kaarten werkt. Logisch dat die er vanaf willen... Persoonlijk gooi ik M7 eruit als ik mijn losse kaart niet meer mag gebruiken. Dan maar over op Ziggo zolang het daar wel kan. FBC tuners werken ook makkelijker met kabel dan op satelliet... Met 10 kabeltuners kom ik thuis net uit...
Snap de providers ook niet.. In 1973 kon je al kijken en thuis opnemen. De techniek is nu veel verder en nu moet het op slot omdat de providers meer en meer pegels wil zien. Stel je voor: een HD opname thuis kunnen bewaren. Dat mag dus echt niet!! Opname in de Cloud óf gecodeerd op je providerbox mét nog een tijdslimiet ook!!! Ze kunnen van mij de boom in. Ik draai het gewoon om.. Dan maar lekker geen lid, krijgen ze ook geen poen meer..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 May 2021 - 09:53

@all.

In het inmiddels 14 pagina’s tellende topic op s4a staat precies één screenshot, vervolgens één reactie van een ander lid dat ‘zijn dealer nog niets vernomen zou hebben’, later weer gevolgd door een tweetal berichten van leden die het bericht weer wél bevestigd zouden hebben gehad van hun dealer. En vervolgens gaat men 14 pagina’s speculeren.

Mogelijk zijn die dealers bang voor hun omzet a.g.v. publicatie van dit bericht wat hen via de maandelijkse dealer-info is verstrekt. Maar ik vind het bizar dat er, los van enkele postings zonder enige échte vorm van bewijs, geen inhoudelijk informatie verstrekt is aan de klanten. Als M7 echt zo bang is om hierdoor in de toekomst klanten te gaan verliezen dan weten zij dat dit tóch wel gaat gebeuren. Tot dat moment beschouw ik het als een gerucht. Ik geloof vooralsnog niet dat het heel veel zin heeft om ook hier over dezelfde geruchten te gaan debatteren zolang niemand van M7 dit officieel bevestigt. Ik heb per eind november 2020 sowieso mijn abonnement opgezegd na tig jaar gebruik te hebben gemaakt van hun vaak ‘brakke’ diensten. Ik maak nu, naast honderden FTA zenders op de schotel, met veel plezier gebruik van het goedkoopste Ziggo abonnement v.w.b. TV kijken. Nooit uitval en van prima kwaliteit op mijn 55” OLED.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 May 2021 - 11:27

Ach Frenske, we hoeven jou toch ook niet te overtuigen, afgezien daarvan er zal vast een kern van waarheid inzitten, nu Joyne het loodje gelegd heeft zien ze hun kans schoon korte metten te maken met kijken via een softcam. In februari 2022 zullen we het wel zien of het een gerucht was of niet, voor mij maakt het niets uit ik heb Ziggo en satelliet en heb CDS allang vaarwel gezegd en heb daar nog steeds geen spijt van gehad. :)


73's

PE1AQZ


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 May 2021 - 13:27

Dan staan wij er dus beiden identiek in. Niemand hoeft mij te overtuigen. Ik geef enkel aan dat ik, als moderator het niet heel zinvol vind om ook hierover zo’n 14 pagina’s te debatteren. Nog los van het feit dat dit bericht off topic is en ik deze dan maar gelijk afsplits. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #12 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 3 May 2021 - 16:38

Als dit pas volgend jaar ingaat dan is er nog wel ff tijd om een omweggetje te bedenken...

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 May 2021 - 16:41

Maar helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op want ook ziggo zit behoorlijk dicht voor degenen die tegen die tijd een abbo afsluiten en worden dan ook gedwongen naar het ziggo kastje (naar de muur).
Ziggo zal ook wel geen nieuwe generatie softcam geschikte kaarten gaan uitgeven, dus voor de meesten valt er toch niet veel winst te halen. De illegaliteit in dat wordt het hem ook niet, dus eindigt het voor de meesten toch met een CI+ kaartje zonder interne share en opname mogelijkheden bij cd.

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2021 - 17:51

Ze doen maar.. In dat geval ben ik bij ze weg... Als ze dat liever hebben....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #15 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 3 May 2021 - 19:14

Maar wat is dan het alternatief voor een CDS abonnement? Ik heb inmiddels een jaar of 15 een CD-kaart draaien (op openPLI natuurlijk :) ). Het enige alternatief hier in Schiedam is Caiway of Delta. Meer smaken hebben we hier niet. Van Caiway hoor ik voornamelijk gruwelverhalen. Delta is mij onbekend. Maken zij gebruik van losse kaarten? Of ben je gebonden aan een CI+ module? We willen wel graag gebruik blijven maken van de mogelijkheden die de box, een VU+uno4k-SE, nu heeft. Meerdere opnamen en kijken tegelijk. Met een CDS-kaart loopt dat als een zonnetje.

 

 


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2021 - 19:25

Overigens moet de topic titel aangepast worden. 2/2022 i.p.v. 2/2021 want dat is al geweest :)
Delta is een provider met Irdeto kaarten (á la Ziggo), CAIWAY idem... Deze kaarten zijn vooralsnog prima met softcam te bedienen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 May 2021 - 19:28

Overigens moet de topic titel aangepast worden. 2/2022 i.p.v. 2/2021 want dat is al geweest :)
Delta is een provider met Irdeto kaarten (á la Ziggo), CAIWAY idem... Deze kaarten zijn vooralsnog prima met softcam te bedienen...

 

Er staat toch 2022? ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2021 - 19:29

Vanmiddag niet.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 May 2021 - 19:30

Hoe zou dát nou kunnen? ;) :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: M7 voert mogelijk per 2/2022 aanzienlijke beperkingen in. (Niet bevestigd) #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2021 - 20:38

Iemand die op een Edit knopje kan drukken?
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users