Jump to content


Photo

Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 8 May 2021 - 08:25

Hallo allemaal,

 

Is er een mogelijkheid om dynamisch de achtergrond van de radio te wijzigen dus (zonder dat de radio onderbroken wordt) zodat ik een soort background slideshow kan maken, ipv constant tegen dezelfde saaie blauwe backdrop aan te kijken?

 

Ik ben (voormalig) programmeur, dus een script maken is geen probleem, als ik maar weet waar te beginnen...

(Als ik vrije tijd had zou ik in de code duiken en het inbouwen, maar ik heb al een jaar niet ingelogged in geen enkel van mijn games omdat ik continue bezig ben...)

 

Alvast bedankt!


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #2 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 8 May 2021 - 10:57

PS: Ik wilde nog toevoegen dat ik weet waar radio.mvi te vinden, het gaat om het dynamisch vervangen er van...


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #3 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 9 May 2021 - 05:00

Dit kan met de plugin PicturecenterFS. Je hebt dan de audio van een radio kanaal en een slideshow van jouw foto's.

Heb ik hier ook zo en werkt goed.



Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #4 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 9 May 2021 - 10:06

Dit kan met de plugin PicturecenterFS. Je hebt dan de audio van een radio kanaal en een slideshow van jouw foto's.

Heb ik hier ook zo en werkt goed.

Dat was me van de beschrijving in de UI niet duidelijk... Toch maar eens installeren en testen dan!  :)
(Is er ergens een howto om eea makkelijker te maken?)


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #5 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 9 May 2021 - 11:42

Ik heb de instellingen als volgt staan en werkt perfect. Gebruik geen overgang zoals crossfade id want dan blijft de eerste foto staan.

Ik merk dat ik maar 1 foto kan bijvoegen, de tweede de ik in een volgende post.

 



Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #6 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 9 May 2021 - 11:43

Hierbij de foto's, er ging eerder iets mis

Attached Files



Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #7 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2021 - 17:44

Ik heb nu een paar plaatjes er in, en het ziet er goed uit, maar moet je de slideshow altijd handmatig starten, of mis ik iets waardoor de slideshow automatisch start bij radio?


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #8 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 10 May 2021 - 19:32

Je maakt een bookmark van de locatie waar je jouw foto's hebt staan.

Ga op de naam van de map staan waarin de foto's zitten en daarna op de groene knop drukken om de slideshow te starten.

Maar jij als voormalig programmeur, vind ik dat deze materie appeltje/eitje zou moeten zijn, toch?

 

Deze plugin start dus niet gelijktijdig met de radio, je zult deze zelf moeten opstarten.


Edited by Bram55, 10 May 2021 - 19:33.


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #9 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2021 - 19:48

Ok, dan heb ik dus alles er uit wat er uit te halen is... Bedankt...

 

Als iemand nog een betere oplossing weet hoor ik het graag, maar dit is iig beter dan niets!... ;)


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #10 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 13 May 2021 - 10:12

Oh ik dacht begrepen te hebben dat je zelf die verbetering gaat maken?

Re: Radio background slideshow / dynamisch radio achtergrond veranderen #11 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 13 May 2021 - 16:28

Precies en lijkt me niet erg moeilijk. Maar van Linux ken ik niet veel. Ik zat in de ontwikkeling voor bedrijfsapplicaties onder Windows.

TS heeft het over het zelf schrijven van een script.

Dus achterhalen of er wordt gezapt naar een radiokanaal en in dat geval de plugin opstarten, inclusief groene keypress.

Nu kijken of iets dergelijks er ooit komt.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users