Jump to content


Photo

Hoe Zgemma H9.2H se flashen ?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 May 2021 - 01:09

Kan iemand duidelijk uitleggen hoe je de OpenPLI image geflashed krijgt in de H9.2HSE ??

 

Standaard staat er OpenATV op die boxen. Als ik bootmenu inga dan krijg ik de opties 'flash local image' en 'flash online image'. Bij 'flash local image' ziet die wel de usb stick maar verder is er niets te selecteren om te flashen, Bij 'flash online image' wordt keurig OpenATV en OpenVIX gevonden, die dan ook online te downloaden/flashen zijn,

 

De instructies zoals ze in de readme files staan werken in ieder geval niet.



Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 May 2021 - 01:36

Na e.e.a. uitproberen ben ik erachter. Je moet beide files als ZIP file (dus niet uitgepakt) op de usb-stick zetten, powerknop ingedrukt houden op de afstandsbediening als je de box opstart en dan kom je in het bootmenu. Dan vervolgens doe je eerst de recovery flashen (als local image) zodat het bootlogo gecorrigeerd wordt. Dan bootmenu uit, bootmenu weer in gaan en dan de gezipte OpenPLI image selecteren en flashen (als local image) in slot 1.



Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 May 2021 - 09:00

Na e.e.a. uitproberen ben ik erachter. Je moet beide files als ZIP file (dus niet uitgepakt) op de usb-stick zetten, powerknop ingedrukt houden op de afstandsbediening als je de box opstart en dan kom je in het bootmenu. Dan vervolgens doe je eerst de recovery flashen (als local image) zodat het bootlogo gecorrigeerd wordt. Dan bootmenu uit, bootmenu weer in gaan en dan de gezipte OpenPLI image selecteren en flashen (als local image) in slot 1.

Dat is al heel lang bekent van de HD60, het staat volgens mij ergens in de wiki, je kunt zels de 2 zips (bootmenu en image) tegelijkertijd installeren, ben je in één keer klaar.


Edited by Sagitarius, 21 May 2021 - 09:01.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2021 - 03:03

OK, maar deze manier werkt dus niet met die recovery file van de OpenPLI website, tenminste ik krijg dat niet zo voor elkaar.

 

http://zgemma.org/up...our_h9se_ii.pdf



Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2021 - 08:39

OK, maar deze manier werkt dus niet met die recovery file van de OpenPLI website, tenminste ik krijg dat niet zo voor elkaar.

 

http://zgemma.org/up...our_h9se_ii.pdf

In het begin was dat idd lastig, je moest toen eerst een soort booloader laden zodat je een bootmenu kreeg, maar als dat er eenmaal instond ging het flashen ook anders, dan hoefde je niet het bekende bootknopje aan de zijkant vast te houden. Nu hoef je alleen maar een willekeurige knop op de afstandsbediening vast te houden en hij ragt zo alles erop.

Ik heb het dan over de HD60 maar bij de Zgemma zal dat niet veel anders zijn omdat ze dezelfde sock gebruiken.


73's

PE1AQZ


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 23 May 2021 - 09:43

Het hangt helemaal vanaf welke bootloader er nu in die box staat.. De maagdelijke loader moest je vervangen door te flashen met het knopje aan de zijkant (HD60). Als de multiboot loader er al inzit kun je via de standby knop op de box of de AB direct naar de recovery modus.. Je kunt zelfs 4 images gezipt op de stick zetten om de flashen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2021 - 10:29

OK, maar deze manier werkt dus niet met die recovery file van de OpenPLI website, tenminste ik krijg dat niet zo voor elkaar.

 

http://zgemma.org/up...our_h9se_ii.pdf

Dimmie, ik heb het even opgezocht, kijk hier eens https://forums.openp...dpost&p=1056501

en hier

https://wiki.openpli...and_Multibox.29:


Edited by Sagitarius, 23 May 2021 - 10:34.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #8 willem070

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2021 - 11:21

Goedenmiddag

 

Ik ben helemaal niet bekend met deze nieuwe box de zgemma h92h se .

Maar nu heb ik wel openpli erop gekregen .

Maar mijn  vraag is als ik nu naar android wil gaan hoe ??

 

Ik start de box op en hou de aan en uit knop vast van de afstanbbediening .

Dan kom ik in het boot menu .

Maar als ik android aanklik gebeurt er heel even iets en daarna springt hij gelijk terug .

Openpli kan ik wel aanklikken en werkt dan wel gelijk 

 

 

Doe ik iets fout ??

 

 

Tnx 

 

Gr Willem



Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 18 June 2021 - 11:55

Android voor dit model moet ‘officieel’ nog steeds beschikbaar gesteld worden. Wij hebben nog steeds geen H9.2K SE samples dus kunnen wij ook niet testen. De samples zijn onderweg maar hoe het met Android zit???


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 18 June 2021 - 11:57

Dat hele Androïd op die STB’s is pure nep.. Gewoon een verkoopargument, net als HbbTV. Wordt dik mee geadverteerd maar niet werkend geleverd als je hun box maar eerst koopt. Daarna kun je barsten. Voor Androïd koop je een MultiMediaPlayer…Snap die Androïd hype op die boxen ook niet.. En áls het er erop staat, hoe wilde je het bedienen? Moet je eerst een muis/keyboard aan..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 18 June 2021 - 12:36

Dat hele Androïd op die STB’s is pure nep.. Gewoon een verkoopargument, net als HbbTV. Wordt dik mee geadverteerd maar niet werkend geleverd als je hun box maar eerst koopt. Daarna kun je barsten. Voor Androïd koop je een MultiMediaPlayer…Snap die Androïd hype op die boxen ook niet.. En áls het er erop staat, hoe wilde je het bedienen? Moet je eerst een muis/keyboard aan..

En daarin kan ik jou niet anders als feitelijk gelijk geven. Áls het al werkt dan vind ik het vrijwel onbruikbaar. Kom jongens wij gaan even Netflix kijken, box herstarten, Android opstarten en Netflix kiezen. Dat duurt ook ‘even’. Wat dat betreft kijk ik Netflix liever op mijn LG OLED. En internetten is helemaal bagger. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 June 2021 - 14:33

Goedenmiddag

 

Ik ben helemaal niet bekend met deze nieuwe box de zgemma h92h se .

Maar nu heb ik wel openpli erop gekregen .

Maar mijn  vraag is als ik nu naar android wil gaan hoe ??

 

Ik start de box op en hou de aan en uit knop vast van de afstanbbediening .

Dan kom ik in het boot menu .

Maar als ik android aanklik gebeurt er heel even iets en daarna springt hij gelijk terug .

Openpli kan ik wel aanklikken en werkt dan wel gelijk 

 

 

Doe ik iets fout ??

 

 

Tnx 

 

Gr Willem

Of je flashed gewoon even de android image

 

Te downloaden op: https://openpli.org/...zgemma/H9.2H SE


Edited by Dimmie, 18 June 2021 - 14:34.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 18 June 2021 - 14:42

Netflix & Videoland doe ik wel via AppleTV.. Kun je ook de volledige resolutie gebruiken…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 June 2021 - 00:25

 

Dat hele Androïd op die STB’s is pure nep.. Gewoon een verkoopargument, net als HbbTV. Wordt dik mee geadverteerd maar niet werkend geleverd als je hun box maar eerst koopt. Daarna kun je barsten. Voor Androïd koop je een MultiMediaPlayer…Snap die Androïd hype op die boxen ook niet.. En áls het er erop staat, hoe wilde je het bedienen? Moet je eerst een muis/keyboard aan..

En daarin kan ik jou niet anders als feitelijk gelijk geven. Áls het al werkt dan vind ik het vrijwel onbruikbaar. Kom jongens wij gaan even Netflix kijken, box herstarten, Android opstarten en Netflix kiezen. Dat duurt ook ‘even’. Wat dat betreft kijk ik Netflix liever op mijn LG OLED. En internetten is helemaal bagger. :)

 

Als het om de H9.2H SE gaat: De box is voorzien van een android slot waarin je een android image kunt flashen en 4 linux slots waarin je verschillende enigma2 images kunt flashen. Voor de H9.2H SE is er al een android image beschikbaar. Het is aan de hobbyisten of die daar verder nog andere android images voor gaan (door)ontwikkelen of niet.

Verder hoef je de box in principe helemaal niet te herstarten. Je kunt in die android image die nu al beschikbaar is, alles tegelijk draaien. Kabel, satelliet, iptv, netflix etc  Herstarten doe je alleen als je wilt switchen van image.

Op zich zie ik het als een leuke extra feature. Ben het wel met jullie eens dat Netflix direct op een TV makkelijker is, alleen als iemand die mogelijkheid niet op de tv heeft dan is het toch handig dat het op anroid ook gewoon kan.


Edited by Dimmie, 19 June 2021 - 00:27.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 June 2021 - 09:02

Daar ben ik het volledig mee eens, het is een verdomd leuke ontvanger voor zijn geld met veel mogelijkheden en nog erg snel ook, ik heb hem meegenomen op vakantie, via OpenVpn had ik een perfecte verbinding met de Ultimo4K thuis. Ik kon daar alles doen wat ik thuis ook kan zoals opnemen, afspelen en EPG programmeren. De ingebouwde wifi werkte daar ook perfect in huis, er stond een Fritzbox in de bungalow voor 5G en de dekking was uitstekend om stottervrij te kunnen streamen. B)


73's

PE1AQZ


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 June 2021 - 12:43

Voor zover ik weet is er van dat Android image geen source, dus hoe die hobbyisten dat zouden moeten doen, geen idee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #17 omega

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2021 - 22:44

Dus deze 2 bestanden op een usb stick plaatsen 

Downloads voor de Zgemma H9.2S SE

 

OpenPLi » Nachtelijke builds
 
external.png openpli-develop-h9se-20210611_recovery_emmc.zip 2021/06/11 05:45 - 15.58MB external.png openpli-develop-h9se-20210611_emmc.zip 2021/06/11 05:45 - 75.57MB

DREAMBOX 900 UHD DREAMBOX 8000 PVR DREAMBOX 7080 HD DREAMBOX 7020HD V2 DREAMBOX 800SE DREAMBOX 800 PVR 


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #18 omega

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2021 - 22:55

of kan ik beter deze nemen 

OpenPLi 8.0 » Stabiele release external.png openpli-8.0-release-h9se-20210602_recovery_emmc.zip 2021/06/02 02:21 - 15.58MB external.png openpli-8.0-release-h9se-20210602_emmc.zip 2021/06/02 02:21 - 82.85MB

DREAMBOX 900 UHD DREAMBOX 8000 PVR DREAMBOX 7080 HD DREAMBOX 7020HD V2 DREAMBOX 800SE DREAMBOX 800 PVR 


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 June 2021 - 23:10

Dat ligt er aan.

 

Een release build is, zoals de naam al zegt, een stabiele versie, waaraan niets meer veranderd, op zenderlijsten, picons, en dergelijke na.

 

De Nightly build wordt elke nacht automatisch gegenereerd op basis van de code van dat moment. Of dat nu werkt of niet. Deze versie is dus minder geschikt voor niet-technische gebruikers, want het kan dus voorkomen dat de box na een update niet meer start, en dan moet je wel de kennis hebben om dat probleem op te lossen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe Zgemma H9.2H se flashen ? #20 omega

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 23 June 2021 - 00:03

Or should I take this one


DREAMBOX 900 UHD DREAMBOX 8000 PVR DREAMBOX 7080 HD DREAMBOX 7020HD V2 DREAMBOX 800SE DREAMBOX 800 PVR 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users