Jump to content


Photo

Timeout initialiseren ssd DM8000 Pli 8.0 , 7.3 gaat goed


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Dawood

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 28 May 2021 - 19:04

Ik had een ssd gekocht voor mijn oude trouwe DM8000,

 

Alleen wilde die niet initialiseren, heb op aanraden van een ander topic waar initialisatie problemen werden behandeld, een enigma output mee laten draaien, om de commandos daarna handmatig te kunnen  geven en een soort van te debuggen. Dit debuggen kwam ik echter door gebrek aan kennis niet veel verder mee en vond later s´´avonds gelukkig 2 andere topics waardoor ik het met Openpli 7.3 ging proberen en de ssd zonder problemen kon initialiseren.

 

https://forums.openp...-mount-problem/

 

https://forums.openp...dm8000-problem/

    

De output van mijn "debugging" op het moment dat ik de disk voor initialisatie gekozen heb en start. heb ik als .txt bijgevoegd voor als een van de Pli members er wat uit kan / wil halen, ik weet dat de DM8000 ook hier op sterven na, dood is. ;-)

 

Ik had er een HDD in zitten overigens die bij update naar pli 8.0 wel gewoon bleef werken, dus denk dat ik nu misschien wel weer naar 8.0 kan gaan dat moet ik nog testen. I post bovenstaande ter info voor andere DM8000 users en wellicht kan het wél opgelost wel worden.

 

groet Wouter

Attached Files



Re: Timeout initialiseren ssd DM8000 Pli 8.0 , 7.3 gaat goed #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,463 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2021 - 19:23

OpenPli 8.0 raad ik niet aan voor de DM8000. Box heeft een trage SoC en niet veel geheugen....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Timeout initialiseren ssd DM8000 Pli 8.0 , 7.3 gaat goed #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,634 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 May 2021 - 21:25

Format is prima gelukt als ik die log zo eens lees. Alleen deze is wel interessant:

[Hotplug.plugin.py] connection!
[Hotplug.plugin.py] complete ACTION=add[Hotplug.plugin.py] connection lost!
[Hotplug.plugin.py]: {'ACTION': 'add', 'PHYSDEVPATH': '-', 'DEVPATH': '/devices/pci0000:01/0000:01:00.0/host1/target1:0:0/1:0:0:0/block/sda/sda1'}
couldn't read model:  [Errno 2] No such file or directory: '/sys-/model'
[Hotplug.plugin.py] connection!
[Hotplug.plugin.py] complete ACTION=remove[Hotplug.plugin.py] connection lost!
[Hotplug.plugin.py]: {'ACTION': 'remove', 'PHYSDEVPATH': '-', 'DEVPATH': '/devices/pci0000:01/0000:01:00.0/host1/target1:0:0/1:0:0:0/block/sda/sda1'}

OpenPLi 8 heeft  niet meer processing power nodig dan 7.x, TV kijken kost niet eens CPU. Het heeft wel zo'n 20MB meer flash ruimte nodig, en het geheugengebruik is wat meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeout initialiseren ssd DM8000 Pli 8.0 , 7.3 gaat goed #4 Dawood

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 29 May 2021 - 13:01

ja precies,  die " complete ACTION=add[Hotplug.plugin.py] connection lost! " messages leken mij niet goed, alleen hoe dat op te lossen of waar te zoeken had ik geen idee van.
 
Ik blijf wel "gewoon" op 7.3 draaien met de DM8000, ik had namelijk verschillende vastlopers gehad met gebruik van timeshift en/of recorden en kijken te gelijk van het zelfde event.
 
Ik dacht dat dat door mijn network mount kwam en de brakke ex hdd die er nog in zat. Maar waarschijnlijk loopt Pli 8.0 toch niet zo lekker op DM8000, zie ook;

 

https://forums.openp...dm8000-problem/
 

openpli-8.0-release-dm8000-20210118
here is also a problem with the timeshift: an attempt to record, then a pause, then a record and stop lead to a hang



Re: Timeout initialiseren ssd DM8000 Pli 8.0 , 7.3 gaat goed #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,634 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 May 2021 - 13:06

Die foutmeldingen zijn niet zo relevant voor jou, maar wel voor ons.

 

Hotplug meldt aan Enigma een nieuw device, en dat gaat fout. het enige wat jij daar van merkt is dat je geen popup krijgt dat er media af te spelen is (is toch niet het geval na een format ;)).

 

De post waar je aan refereert is van 4 maanden terug,  en heeft niks met hardware te maken, de code voor timeshift is voor alle boxen dezelfde. En bovendien dezelfde in 7.3 als in 8.0.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users