Jump to content


Photo

naar glasvezel


  • This topic is locked This topic is locked
49 replies to this topic

#1 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 28 May 2021 - 19:24

Binnenkort wordt het glasvezel hier aangesloten.

 

Op dit moment gebruik ik satelliet (et9500, PLI4) met 2 tuners en 4 lnb's en 4 switchen (2 kaarten van CD)

 

Ik kan na de glasvezel van de volgende providers gebruik maken:

KPN

XS4ALL (daar zit ik nu voor internet 0,8 up en ruim 5 MBPS down. Dus ik kan niet wachten....)

Tweak

Solcon

T-mobile

Hallo

Budget alles 1 één

Tele2

Kliksafe

Youfone

Online.nl

Heldenvannu

 

Ik kijk nu veel na het opnemen, zodat ik de reclame kan doorspoelen.

 

Hoe kan ik een vergelijkbare situatie hetzelfde bereiken (dus opnemen en later bekijken, ook weer met Openpli)? Wie heeft daar praktische ervaring mee?

Welke decoders zijn eventueel geschikt?

Kan ik als het lukt de oude kaarten gebruiken of moet ik nieuwe hebben?

 

Ik kan dit weekeinde niet heel snel reageren op eventuele antwoorden, maar vast bedankt voor het meedenken.

 

satelliet

 

 



Re: naar glasvezel #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2021 - 19:26

Wat heeft je internetkeuze te maken met je boxmogelijkheden? Snap de vraag niet.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #3 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 28 May 2021 - 19:33

Nu is het zo traag dat ik het zeker niet kan gebruiken om televisie te kijken.

 

Ik wil dus eigenlijk weten hoe ik via internet televisie kijkend hetzelfde kan bereiken qua opname functionaliteit bijvoorbeeld.

 

Bij Tweak zie ik bijvoorbeeld dat je je eigen modem/box mag gebruiken. Vandaar mijn vraag of iemand praktische ervaring daarmee heeft.



Re: naar glasvezel #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2021 - 19:46

Met alle respect... Dat riekt meteen naar illegale IPTV (als ik het goed begrijp). Met 2 kaarten heb je helemaal geen internet nodig.. Misschien begrijp ik je verkeerd hoor.... Er bestaan natuurlijk gratis IPTV kanalen e.d. maar als je het hebt over TV kijken krijg ik meer het idee dat het via een PayTV server gaat met 'veel voor weinig'..

Edited by mimisiku, 28 May 2021 - 19:48.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #5 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 28 May 2021 - 19:53

Wat een belachelijke reactie.....

 

Geen satelliet meer gebruiken maar via internet kijken, dat doen toch heel veel mensen.

Ik hoef van jou in ieder geval geen reactie meer, en anders moet het topic maar worden gesloten.



Re: naar glasvezel #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 28 May 2021 - 21:07

Er zijn geen legale manieren om via internet TV te kijken op een open linux box. Op een provider specifieke box wellicht, dan zul je de providers langs moeten om te kijken wat die aanbieden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: naar glasvezel #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2021 - 21:35

@satelliet
Je kunt dat belachelijk vinden, maar het is wat het is. Hierboven word je ook verteld dat legale IPTV op een Open box niet bestaat. Je 'hengelt' dus naar zaken die hier niet besproken mogen worden. En dan het argument dat veel mensen het doen (en het dus wel Oké is). Het is niet oké en is juist de reden waarom legitieme gebruikers door providers steeds meer worden beperkt in hun mogelijkheden waar we wél voor betalen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #8 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 28 May 2021 - 21:55

Bedoeld TS misschien tv kijken/opnemen van het dvb-c signaal via glasvezel?

KPN is daarmee gestopt. Zover ik weet bieden alleen Jonaz en Trined dit nog aan.



Re: naar glasvezel #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2021 - 22:02

De TS kijkt satelliet en geeft niet aan dat hij op dit moment ook een DVB-C tuner bezit... Hij geeft aan IPTV...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #10 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 28 May 2021 - 22:05

Simpel abo nemen voor alleen internet en de schotel lekker laten draaien zo lang als kan...

Re: naar glasvezel #11 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 28 May 2021 - 22:06

Simpel abo nemen voor alleen internet en de schotel lekker laten draaien zo lang als kan...

Re: naar glasvezel #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 May 2021 - 23:41

Ik zou gewoon alles laten zoals het is en als er sneller internet nodig is voor andere doeleinden dan gewoon van internetprovider veranderen.



Re: naar glasvezel #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 May 2021 - 09:07

Bedoeld TS misschien tv kijken/opnemen van het dvb-c signaal via glasvezel?

KPN is daarmee gestopt. Zover ik weet bieden alleen Jonaz en Trined dit nog aan.

Klopt, ik zit bij Jonaz glasvezel en die hebben nog dvb-c als tv content, en voor nog geen 5 euro extra op de belachelijk lage prijs van €39,95 voor 1000/1000 mbps incl telefoon is dat spotgoedkoop. ;)  


73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 29 May 2021 - 09:50

Je hebt mazzel dat je in hun verzorgingsregio zit.. Hier alleen Ziggo en VDSL... 174/54Mbit, maar wel voor €62....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #15 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 29 May 2021 - 10:37

Heb in RO en hier abonnement en stream ik over vpn naar hier en vice versa,

wbt "techniek" heb je niet meer dan een Internet verbinding van 25Mbit continue aan data nodig.

Enkele keer eens een hickje maar mag pret niet drukken


Edited by dolphs, 29 May 2021 - 10:38.


Re: naar glasvezel #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 May 2021 - 13:18

Ik wil en heb geen enkel hikje via OpenVpn :P


73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #17 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 29 May 2021 - 19:23

@mimisuki

 

Ik heb nergens het woord IPTV gebruikt. Ik accepteer dit niet en hoop dat de moderator er wat aan gaat doen............ Je kunt toch lezen dat ik 2 kaarten heb van CD dus waar gaat het over. Sukkel.

Bovendien kijken veel mensen al via internet (en dat bedoel ik dus, maar daar ben je te dom voor waarschijnlijk) die tegenwoordig een box van KPN of een andere provider al vaak via de internetverbinding naar televisie ....

 

@anderen

Ik zoek dus iets dergelijks als het nabootsen van een kabel signaal en dan opnemen met een decoder.

 

Ik heb dit gevonden bij TWEAK, die gebruiken CD als provider.  En daar mag je je eigen modem gebruiken. Je krijgt dus een CD kaart, maar misschien is dat dan geen S kaart maar een C kaart.

 

https://www.tweak.nl...nfigureren.html

 

tweak.nl/tv/faq.html

 

Ik heb dus de hoop dat ik dan een andere decoder kan gebruiken om hetzelfde legaal te doen wat ik nu doe met satelliet (via Openpli dus).

 

Mijn vraag is dus of iemand daar ervaring mee heeft?



Re: naar glasvezel #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 29 May 2021 - 19:25

Inderdaad. Daar ben ik te stom voor...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #19 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 29 May 2021 - 20:38

Volgens Xenir op het forum van Tweak gebruikt hij een E2 ontvanger en kan hij/zij opnemen (zie de link). Dan zou het toch moeten kunnen werken. Of maak ik een denkfout?

 

https://forum.tweak....rbinding/1050/8

 

Heeft iemand daar ervaring mee bij TWEAK of klinkt het een van de developers bekend in de oren?



Re: naar glasvezel #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 29 May 2021 - 20:46

CDS levert een eigen App waarmee je op PC/Laptop/Tablet kunt kijken. Het opnemen ervan gaat altijd in de Cloud. Er is helaas geen AppleTV App.. Wat wel gaat is de output naar een HDMI IN sturen mits je ontvanger een HDMI IN bezit.. Hiermee kan ik dan ook zelf opnemen.. Wellicht omslachtig, maar het gaat..
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users