Jump to content


Photo

zgemma H10


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

Re: zgemma H10 #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 3 June 2021 - 22:23

@Dimmie

 

Naar het schijnt heb jij persoonlijk contact met Zgemma. Of heb jij jouw wijsheid van hun website geplukt? ;)
Onze informatie is wel uit de eerste hand overigens. Vaak wordt enkel het voorste deel genoemd wordt, dus de H10. En ja, de opsomming van de 3 modellen is correct. :)
 

Ik vermoed dat onze image voor de H10, hoewel deze nooit getest is, tóch in de basis wel zal werken, op bepaalde zaken na. Vaak zijn dat grafische fouten en details in de OWIF. Wanwizard heeft ook al helder aangegeven waarom deze er nog steeds niet is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: zgemma H10 #22 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2021 - 22:43

@Frenske: Het was geen aanval, maar een constatering met daarbij een vraag waarmee ik probeer wat duidelijkheid te krijgen in voor welke modellen die image nou eigenlijk is.

 

H10 is een serie-aanduiding. Omdat er alleen 'H10' wordt vermeld bij de te downloaden images is het niet duidelijk voor welk model binnen de H10 serie. Het zou handiger zijn als gewoon netjes per model een link wordt gezet, zoals dat ook gebeurt bij de andere modellen binnen bepaalde series. Dit omdat we bij andere series ook zien dat er binnen zo'n serie soms verschillende images per model zijn. Ik begrijp dat jullie nooit een model binnen de H10 serie in handen hebben gehad (ik ook niet), maar ik neem aan dat jullie dan toch wel in ieder geval hebben doorgekregen voor welke modellen datgene wat jullie builden, geschikt is. Overigens zou het naar mijn mening wel zo netjes zijn dat jullie de hardware waar men jullie vraagt wat voor te builden, ook aangeleverd krijgen, maargoed dat is dan weer een andere discussie. :)

 

Wat het nog vreemder maakt is dat de H10 serie eerder geproduceerd zou zijn dan de H9 SE serie.. Dus misschien komt er helemaal geen H10.2H ?? of H10.2S ? Die informatie heb ik dan weer niet. Aangezien jullie de info uit eerste hand hebben: misschien dat daar ergens de oplossing ligt tot de onduidelijkheid. Dus de 2e vraag is: Komt/is er wel een H10.2H/H10.2S ?


Edited by Dimmie, 3 June 2021 - 22:50.


Re: zgemma H10 #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2021 - 23:57

Wij weten mogeijk nog minder dan jij, en daarom staat er nog gewoon "h10". Misschien moeten we het maar gewoon even navragen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: zgemma H10 #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 4 June 2021 - 07:03

@Dimmie,

 

Ik zag jouw reactie ook absoluut niet als een aanval hoor. Verre van dat.

 

Het is gegaan zoals bij vele andere eerdere modellen.

Model of box (dat is dan nog onbekend) wordt toegevoegd in de BSP en wordt daarmee (vaak) toegevoegd aan het bouwproces.

Zodra er samples komen met (mogelijk) verschillende specs wordt daar dan eventueel een verschil in gemaakt. Als er aanvullende informatie verstrekt wordt v.w.b. de verschillende modellen binnen de serie, dan wordt dat later ook aangepast.

 

Op dit moment is het bijzonder stil v.w.b. communicatie uit China.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: zgemma H10 #25 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2021 - 16:59

Beste mensen,ik heb vandaag zgemma H10 COMBO binnen gekrijgen met open pli image valt niet tegen mooie beeld en snel zappen.



Re: zgemma H10 #26 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 16 June 2021 - 16:48

deze image  h10 gaat niet werken ik het geprobeerd maar het lukt niet, zit al een open pli image van uit china ik denk het is aangepast op hun manier want je kan geen setting ,en Ccccam doanloaden.wel mooie beeld.ik denk dat een kloon openpli is zit ook geen bleutooth en geen Android.je kan nergens image image doaloaden volgens mij is er geen ondersteuning ,jammer.wel beetje zwak van zgemma.alvast bedankt.



Re: zgemma H10 #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 June 2021 - 16:50

Zolang wij niet zo'n box hebben kunnen we verder niks, helaas.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: zgemma H10 #28 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 16 June 2021 - 17:04

oke bedankt,ik wacht op dreambox zeven als die uit komt of vu+Android.



Re: zgemma H10 #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 16 June 2021 - 17:16

Kan je in beide gevallen lang wachten… Android Pie is inmiddels werkend op de One en Two, maar ook daar allerlei problemen.. Vooralsnog koop je voor Androïd gewoon een MultiMediaPlayer…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: zgemma H10 #30 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 16 June 2021 - 17:30

Zolang wij niet zo'n box hebben kunnen we verder niks, helaas.

Wat heel 'smerig' is, is dat op aliexpress/alibaba dit bij de box er expliciet bij staat:

 

Ondersteund officieel door OpenATV, OpenPLI

 

Dan vervolgens staat er ook nog: Officiële Originele Software Ondersteuning www.zgemma.org

 

Maar daar is helemaal geen 'officiële originele' software voor de H10 te vinden.

 

Tsja...

 

Dus ik begrijp wel dat mensen zich dan vreselijk in de maling genomen voelen als ze dat kopen.



Re: zgemma H10 #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 June 2021 - 18:50

Ik schreef het al in post #3, waarom koopt iemand zo'n ding zonder zich eerst in te lezen en te kijken of iemand zo'n ding heeft en zijn ervaring wil delen, echt oliedom :huh:


Edited by Sagitarius, 16 June 2021 - 18:50.

73's

PE1AQZ


Re: zgemma H10 #32 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 16 June 2021 - 20:42

En dan ook nog via Ali...

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: zgemma H10 #33 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2021 - 17:50

beste mensen,ik heb net open pli 80 gedownload hier op de site  voor zgemma h10 werkt gewoon goed ik kan alles weer doanloaden.,ze zijn gewoon goed hier bij OpenPli .dat heb ook te danken aan mensen van ali expres ze  mij veel uitgelegd.en jullie ook bedankt.ik zit nu alleen te wachten op Android.ze zijn bezig.ik eerst verkeerde indruk maar nu ben ik te vreden.



Re: zgemma H10 #34 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 18 June 2021 - 18:38

De mensen van Aliexpress zijn bezig met de android versie?:-):-):-)

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: zgemma H10 #35 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 June 2021 - 20:22

De mensen van Aliexpress zijn bezig met de android versie?:-):-):-)

Ali is toch een Chinese grootgrutter net als de Aldi. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: zgemma H10 #36 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 June 2021 - 00:30

je kan nergens image image doaloaden volgens mij is er geen ondersteuning

 

 

beste mensen,ik heb net open pli 80 gedownload hier op de site  voor zgemma h10 werkt gewoon goed

Volgens mij spreek je jezelf met deze 2 uitspraken 100% tegen. Of misschien bedoelde je wat anders dan wat je hebt geschreven ?



Re: zgemma H10 #37 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 June 2021 - 00:34

 

De mensen van Aliexpress zijn bezig met de android versie?:-):-):-)

Ali is toch een Chinese grootgrutter net als de Aldi. :lol:

 

1 ding weet ik zeker. Aliexpress gaat die image niet maken.

Ik vermoed dat hier iemand anders bedoelt wordt die die image gaat maken, dus misschien dat Almadani daar even duidelijkheid over kan verschaffen.



Re: zgemma H10 #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 19 June 2021 - 06:56

En wij stoppen ook met de support voor de H10, het ding komt officieel niet eens op de markt dus heeft het ook geen zin voor dat ding te bouwen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: zgemma H10 #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 June 2021 - 08:51

Heel verstandig, je wordt toch gek van al die type nummers bij Zgemma, je moet echt goed kijken wat je koopt want je hebt zo een oud type ontvanger voor soms een veel hogere prijs. :angry:


73's

PE1AQZ


Re: zgemma H10 #40 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 19 June 2021 - 10:45

sorry jongens ik had alleen beetje support van jullie ik ga hier helemaal geen ophef van maken ik heb h10 gekocht.Was nieuwsgierig naar zo box zit mage van open pli en open atv.ze werken allebei goed.bedankt voor alle vragen. :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users