Jump to content


Photo

Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding.


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2021 - 16:25

Ik heb de epg cache uitgeschakelt, en dit lijkt te helpen.

Ps , verschil tussen ram en rom , ben in 1982 MTS elektronica afgestudeerd, dat hadden we toen ook al. Daar heb ik geen probleem mee.

En de usb voor de picons heb ik gedaan, omdat de flash (rom) te vol raakte, en via de hdisk te langzaam is ivm opstarten. Een oude usbstick (1GB) heeft weer een nieuw leven.



Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 June 2021 - 16:33

Dan ben je verder gekomen dan ik, ik heb 't na het tweede jaar voor gezien gehouden ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 2 June 2021 - 20:45

, ben in 1982 MTS elektronica afgestudeerd........

 

Grappig, ik ben in dat jaar ook van de MTS af gekomen (wel met positief resultaat ;) )

 

Wat de ondersteuning van de kaart betreft, dat zal niet makkelijk worden, zeker niet als de cwoe (over silicon) wordt aangezet, dan is het cw uit elke kaart anders en ook niet meer te delen (wat uiteindelijk de bedoeling van deze actie is)

Ze zouden beter hun pijlen op de illegale IPTV aanbieders kunnen richten want ik denk dat die club zo langzamerhand groter gaat worden dan de cardshare club.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2021 - 08:29

Ik heb de epg cache uitgeschakelt, en dit lijkt te helpen.

Ps , verschil tussen ram en rom , ben in 1982 MTS elektronica afgestudeerd, dat hadden we toen ook al. Daar heb ik geen probleem mee.

 

Dan denk ik dat we allebei (iets eerder 1970) bij Rens en Rens op de MTS gezeten hebben aan de Bergweg in Hilversum. ;) In die Villa van de ouwe Rens, die ieder jaar een nieuwe Jaguar kocht van het cursusgeld :lol: Ze hadden daar nog stencils met de leerstof daarop, ipv boeken. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 3 June 2021 - 08:34.

73's

PE1AQZ


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #5 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2021 - 11:38

 

Ik heb de epg cache uitgeschakelt, en dit lijkt te helpen.

Ps , verschil tussen ram en rom , ben in 1982 MTS elektronica afgestudeerd, dat hadden we toen ook al. Daar heb ik geen probleem mee.

 

Dan denk ik dat we allebei (iets eerder 1970) bij Rens en Rens op de MTS gezeten hebben aan de Bergweg in Hilversum. ;) In die Villa van de ouwe Rens, die ieder jaar een nieuwe Jaguar kocht van het cursusgeld :lol: Ze hadden daar nog stencils met de leerstof daarop, ipv boeken. :rolleyes:

 

Ik heb in Rotterdam Hillegersberg de MTS gedaan.



Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2021 - 12:07

Oh dat dorp aan de Maas :D


73's

PE1AQZ


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 3 June 2021 - 12:51

Ik aan de Ijmond MTS in Driehuis (dat is pas een dorp). Wel met een wereldberoemde IJswinkel 'het IJspaleis'...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 June 2021 - 13:07

Ik weet dat het hier over geheugen ging, maar laten wij het dan vanaf dit moment proberen om het weer over het 'topic subject' hebben en dat is het geheugenissue van de Duo van Frans B. ;)

En ja, ik heb het gezien, andere moderatoren lieten zich ook verleiden om hun plasje te doen over hoe zij al dan niet afgestudeerd hadden. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2021 - 15:52

Zeg waar ben jij afgestudeerd Frenske dan is de cirkel rond :D


73's

PE1AQZ


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 3 June 2021 - 16:37

Nooit geweten dat je van een MTS kon "afstuderen" :D .


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 3 June 2021 - 16:41

Nu ik het geneuzel over opleiding uitgesplitst heb kan ik hier mijn opleiding ook vrijelijk vermelden.

Ik heb in 1975 mijn MTS opleiding electronica in Nijmegen incl. een diploma afgerond en vervolgens een half jaar de horeca in het centrum van Amersfoort maar wel in de omgeving van de Bernhard kazerne ‘onveilig’ gemaakt. Op de kazerne maar zeker ook oa. in de cafe’s Brutus en de Boekanier heb ik ook genoten van een bijzondere opleiding. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #12 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 3 June 2021 - 17:47

en al jaren plezier van toch? ;)

 

voor de statistieken... heb zo'n kwart eeuw geleden de LTS, MTS en HTS succesvol afgerond...


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 3 June 2021 - 19:08

Baas boven baas... :)

 

Ik heb alleen die laatste maar, gelukkig wel de belangrijkste van de drie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #14 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2021 - 16:44

Ik heb een MTS elektronika diploma destijds gehaald. En nu komt het: ik woon nu 30 jaar in griekenland, EU land toch? Nou, mijn diploma wordt hier dus niet erkent!

Zelfs email naar Brussel gestuurd. Ieder land kan dus zelf bepalen hoe e.e.a. wordt erkent. Hier is de opleiding vanaf 18 tot 22 jaar. In nederland van 16 tot 20. Dus zeggen ze heel leuk: je komt 2 jaar tekort.



Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 June 2021 - 16:49

Kunnen die grieken niet tellen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #16 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2021 - 17:50

Ze kunnen wel tellen.....als je hier ooit op vakantie bent geweest, grote kans dat je teveel betaald hebt. :)

maar om hier dus de 3de graad opleiding te kunnen doen, ben je minimaal 18 jaar. Ik ging van de Havo naar de MTS. In nederland was dat toen anders.

Terwijl toen ik hier kwam, heb ik universiteits studenten gehoplen met hun projecten....



Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 June 2021 - 18:09

Ik heb heb na de HAVO eerst een jaar Labschool gedaan, na een 9 voor scheikunde. Daar ben ik afgehaakt toen ik ontdekte dat je daar wel moet werken, ik was de hele HAVO doorgekomen zonder een dag studie.

 

Toen naar de MTS (Vlissingen), waar ik voor alle niet-technische vakken vrijstelling kreeg op basis van mijn HAVO diploma.Dat was voor mij reden om (wederom) af te haken in 't tweede jaar, ik had dagen met 3 lesuren, waaronder de eerste en de laatste van de dag.

 

Ben toen wat AMBI cursussen gaan doen, gaan werken, en toen ik midden twintig was alsnog HBO gaan doen, HIO in Eindhoven (avondschool).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #18 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 4 June 2021 - 18:56

Ik ben blij (en nu komt het) dat een gediplomeerd verpleegster uit PL/BG/RO niet zomaar in NL kan werken zonder aanvullende traing. Dat diploma wordt dus (helemaal) gelukkig niet (automatisch) erkent. :)

 

Ik heb een MTS elektronika diploma destijds gehaald. En nu komt het: ik woon nu 30 jaar in griekenland, EU land toch? Nou, mijn diploma wordt hier dus niet erkent!

Zelfs email naar Brussel gestuurd. Ieder land kan dus zelf bepalen hoe e.e.a. wordt erkent. Hier is de opleiding vanaf 18 tot 22 jaar. In nederland van 16 tot 20. Dus zeggen ze heel leuk: je komt 2 jaar tekort.


Edited by catastrofus, 4 June 2021 - 18:58.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #19 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2021 - 19:46

Bij mij dus andersom! Een goed diploma (nederlands) niet erkennen! Maar nog 2 jaartjes, dan stop ik met werken, als de regels niet weer veranderen.



Re: Ouwewijvenpraat over de ooit genoten opleiding. #20 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 4 June 2021 - 19:47

Ik moet nog 8 jaar als d66 het niet verziekt...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users