Jump to content


Photo

Haperingen in beeld


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: Haperingen in beeld #21 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 10 June 2021 - 14:54

Net n.a.v. bovenstaande Thumbnail eens gekeken bij mijn Vu+. Meteen nadat ik hem vanuit standby aan gezet heb was de temperatuur van de CPU 72 graden.

 

Attached File  Schermafbeelding 2021-06-10 om 15.50.47.jpg   133.65KB   2 downloads

 

Het lijkt mij erg hoog, maar ik ben geen expert.

Toch eens kijken wat een ventilator scheelt.

Attached File  Schermafbeelding 2021-06-10 om 15.51.25.jpg   156.58KB   2 downloads

 

En ondanks dat het geen echte CPU koeler is scheelde het, na een half uurtje draaien, toch wel aardig wat.

Attached File  Schermafbeelding 2021-06-10 om 15.51.09.jpg   446.43KB   2 downloads


Edited by Funske, 10 June 2021 - 14:55.


Re: Haperingen in beeld #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 June 2021 - 16:13

Het is de on-die temperatuur van de CPU, en die mag 105 graden worden, dus in principe is 72 geen probleem.

 

Uiteraard is actieve koeling altijd beter, fan van Noctua er op, aansluiten op de power kabel van de disk, probleem opgelost. Die Noctua's zijn erg stil, zeker als je het bijgeleverde kabeltje gebruikt om de toeren wat te reduceren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #23 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 10 June 2021 - 17:27

Op dit moment lopen er 4 opnames op mijn Ultimo 4K met interne HDD.

Temperatuur 77 graden. STB staat wel volledig vrij, bovenop een TV kastje.



Re: Haperingen in beeld #24 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 10 June 2021 - 18:26

:wacko:  Geen idee hoe of wat, maar mijn harddisk is ineens niet meer bereikbaar?!?  :huh:

Dus even eruit gehaald en aangesloten op mijn iMac (met eenverloopstekker naar USB), maar hij doet helemaal niets meer............

 

Iemand hiervoor een suggestie?



Re: Haperingen in beeld #25 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 10 June 2021 - 18:44

:wacko:  Geen idee hoe of wat, maar mijn harddisk is ineens niet meer bereikbaar?!?  :huh:

Dus even eruit gehaald en aangesloten op mijn iMac (met eenverloopstekker naar USB), maar hij doet helemaal niets meer............

 

Iemand hiervoor een suggestie?

Misschien is die harddisk al heel de tijd de oorzaak geweest van de diverse problemen die ik heb gehad........



Re: Haperingen in beeld #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 10 June 2021 - 19:49

Zou heet goed kunnen. Start hij niet meer op, of draait hij nog wel maar wordt hij niet meer gedetecteerd?

 

Wat zegt dmesg op de box?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #27 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 10 June 2021 - 22:06

Hij doet gewoon echt helemaal niets meer; ik zie niets draaien, ik hoor niets en hij wordt zeker niet gedetecteerd……

Dmesg op de box heb ik niet geprobeerd, want hij is er volgens het systeem gewoon niet.

 

Jammer van alle opnames……..(denk ik)……..



Re: Haperingen in beeld #28 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 11 June 2021 - 10:01

Zou heet goed kunnen. Start hij niet meer op, of draait hij nog wel maar wordt hij niet meer gedetecteerd?

 

Wat zegt dmesg op de box?

Als ik heel goed luister, hoor ik een tikkend geluid...

 

Net het geluid van een tikkende klok, alleen wat sneller......

 

Weet iemand om zoiets toch nog te activeren? Al is het maar 1 keer, zodat ik de opnames veilig kan stellen....



Re: Haperingen in beeld #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 11 June 2021 - 10:28

Dat is de beruchte ‘klak-klak’ error. HAL defect… Er zijn slechts 2 opties:

 

HDD in een gesloten zak in de vriezer leggen (uurtje of 2). Uitpakken en droog wrijven.. Aansluiten en proberen..

Moederbord van typegelijke HDD ombouwen…

 

Voor de rest.. Jammer de pammer…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Haperingen in beeld #30 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 11 June 2021 - 10:34

Als ik heel goed luister, hoor ik een tikkend geluid...

 

 

Net het geluid van een tikkende klok, alleen wat sneller......

Dat tikkende geluid kwam blijkbaar omdat de USB iets te weinig power leverde.

 

Als ik hem direct aansluit hoor ik elke seconde een beep.

 

Dus ik ben iets verder, maar nog niet ver genoeg.

 

Weet iemand om zoiets toch nog te activeren? Al is het maar 1 keer, zodat ik de opnames veilig kan stellen....



Re: Haperingen in beeld #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 11 June 2021 - 11:17

Backup maak je voordat hij stuk gaat! Nooit achteraf….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Haperingen in beeld #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 June 2021 - 11:48

rofl... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #33 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 11 June 2021 - 17:37

Backup maak je voordat hij stuk gaat! Nooit achteraf….

Je hebt helemaal gelijk, maar het zijn maar televisie opnames, dus niet echt wezenlijk van belang; dus geen backup.......  ;)

 

Maar ik heb de harddisk open gemaakt en de koppen zaten niet in hun rustplaats.

Daarna n.a.v. een Youtube filmpje de koppen weer terug gezet. Hij draaide daarna wel, maar de koppen bleven "iets" proberen, maar zonder resultaat.

 

Dus ik bestel gewoon een nieuwe harddisk en dan gaan we gewoon verder kijken.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!


Edited by Funske, 11 June 2021 - 17:37.


Re: Haperingen in beeld #34 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2021 - 18:06

Jammer, misschien toch overwegen om voor wat meer redundancy te gaan (RAID). 

Want met een HDD is het niet of, maar wanneer ze kapot gaan.

 

As they say; "No backup, no pity and there are two types of people, the ones who do backups and the ones who wish they did"


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Haperingen in beeld #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 June 2021 - 18:10

Ik moet zeggen dat ik ook geen backup heb van die files, met 13.1TB aan opnames ;).  Maar dan wel weer btrfs raid-5.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #36 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2021 - 18:37

Hier storage pool van 10,9TB in RAID-5 ook btrfs met volgens mij  dezelfde schijfen als WanWizard ;) maar deze pool maakt wel een backup naar een externe device (USB).


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Haperingen in beeld #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 June 2021 - 19:15

Waar haal je een USB device met zoveel TB's vandaan? En wat moet dat dan (wel niet) kosten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #38 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2021 - 20:09

Ik heb hier nu 26% van de storage pool in gebruik en maak gebruik van 2 stuks 3TB Western Digital Elements (minder dan 100€ pp) als externe backup. De ene op oneven weken de andere op even weken, dus om en om in de kluis ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Haperingen in beeld #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 June 2021 - 21:19

Daar ga ik geen 13TB aan opnames op krijgen ;).

 

Ik heb er overigens 8 x 4TB (mix Toshiba en HGST) in zitten. En nog 4 SSD's. Maar ik draai DSM als een VM.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Haperingen in beeld #40 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2021 - 21:52

Wist ik XPenology  ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users