Jump to content


Photo

VU+ Ultimo werkt geen CI module


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 12 June 2021 - 07:04

Ik heb een CI module met kaart. Wil graag voetbal zien op 4k. Module met kaart werkt prima in 4k in mijn Mutant H51.

Stop ik de module met kaart in mijn VU+ Ultimo dan ziet de VU+ de module niet eens.

Module niet meer goed? Geloof ik niet in de Mutant werkt alles.

Wie kan hier meer over vertellen wat het probleem kan zijn.

 

 

 


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 12 June 2021 - 08:14

Heb je de module ver genoeg ingeschoven? Voorzichtig doordrukken tot je een zachte klik hoort…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #3 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 21 June 2021 - 09:26

De CI module zit er goed in. Mijn Mutant H51 ziet de module. De VU+ Ultimo ziet de module niet. Als ik de regel initialiseren aan klik gebeurt er niets. Heb verschillende modules geprobeerd, geen resultaat.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 10:55

Praten we over de Ultimo of de Ultimo4K?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 June 2021 - 11:37

Praten we over de Ultimo of de Ultimo4K?

Als hij 4k wil ontvangen dan lijkt het mij dat hij de Ultimo4k bedoelt, maar ik betwijfel of dit gaat werken zonder Oscam en een dvb-api regel toe te voegen.


73's

PE1AQZ


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 11:41

Zou je denken, maar je weet maar nooit. Het zal de eerste niet zijn die die denkfout maakt… Zal eens kijken of dat op een VU+Ultimo4K loopt… Moet dan wel even naar een kennis toe door de regen…..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 12:02

De module wordt daar wel gezien, maar zodra je op info drukt komt er alleen ‘Wacht op CI’ en meer komt er niet.. Even van CI slot gewisseld, zelfde resultaat… Module werkt inderdaad niet… Zijn VU+Ultimo4K draait op OpenPli 7.3…

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 June 2021 - 12:03

Zou je denken, maar je weet maar nooit. Het zal de eerste niet zijn die die denkfout maakt… Zal eens kijken of dat op een VU+Ultimo4K loopt… Moet dan wel even naar een kennis toe door de regen…..

Weet ik bijna wel zeker, oscam en een ci module hebben geen enkele binding met elkaar hoe wil je dan mapping regelen :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 12:08

Met de CI module heb je geen mapping nodig! Dat werkt vanzelf (ook met de witte CI). Maar dan moet je box de module wel vreten…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 June 2021 - 12:45

En dat doet ie dus niet. :P Maar waarom doet ts zo moeilijk, op zijn HD51 doet ie het wel schrijft hij, dan stream je toch van de HD51 naar de Ultimo4k.

Ik stream ook van de Ultimo4k naar mijn H9.2H SE (die elders in huis staat) omdat daar geen schotel op aangesloten is, dat werkt perfect met NPO1 4K. B) .


Edited by Sagitarius, 21 June 2021 - 12:52.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 June 2021 - 13:29

The VU+ boxen hebben altijd al moeite gehad met het "vreten" van de CAM 701, om e.o.a. reden.

 

Pas in de laatste paar maanden is deze stabiel in mijn Duo 4K, met een Nightly Build image, en alleen met de CI assignment plugin die er voor zorgt dat alleen CAID 0500 naar de module gaat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 13:54

Mijn VU+Ultimo4K heeft al moeite met ‘gewoon’ werken…. Maar goed, daar heb ik nu de DM920 voor… En die vreet de CAM701 ook wel (alleen geen abo daarop)..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 14:34

Kan daar technisch niet zinnig op in gaan… Het lijkt erop dat de CI intern iets meldt van “ik ben een CI+” en dat de VU+ daar niet op reageert. OpenPli kent geen CI+. Op VTi wordt de module wél gezien…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 June 2021 - 15:16

Mijn VU+Ultimo4K heeft al moeite met ‘gewoon’ werken….

 

Dan moet je ook maar OpenPLi gebruiken, de Ultimo 4K werkt verder zo stabiel als het maar zijn kan (idem voor de andere VU+ 4K modellen) ;).

 

Kan daar technisch niet zinnig op in gaan… Het lijkt erop dat de CI intern iets meldt van “ik ben een CI+” en dat de VU+ daar niet op reageert. OpenPli kent geen CI+. Op VTi wordt de module wél gezien…

 

Nee, daar heeft het niks mee te maken.

 

En ook de VU+ ziet de CI gewoon, maar de drivers "raken hem kwijt", je ziet dan in de debug log timeouts verschijnen als Enigma wil communiceren (en in de GUI vertaalt zich dat als geen reactie als je 'm wilt benaderen).

 

De TS gebruikt nog een oude OpenPLi (met oude drivers), dus de eerste stap zou zijn om er een Nightly Build op te zetten, en kijken of de huidige stand van zaken verbetering brengt. Want aan OpenPLi 7 gaat echt niks meer veranderen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 16:00

Ik moet eerlijk zeggen dat dat een beetje het standaard blijft bij OpenPli… “Zet de laatste versie er maar op”. Maar zijn er daadwerkelijk CI patches geweest tussen 7.3 en 8.0? Mijn kennis had 8.0 erop en daar werkte het streaming gebeuren slechter dan op  7.3. Hij is niet happig om nu 8.0 erop te zetten


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 June 2021 - 16:07

"Het streaming gebeuren" van "een kennis". Wat zijn we weer lekker vaag.

 

Ik stel voor dat je lekker met je fantastisch briljante Dreambox gaat spelen, en je van verder nutteloos commentaar onthoud.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 June 2021 - 16:10

 

Mijn VU+Ultimo4K heeft al moeite met ‘gewoon’ werken….

 

Dan moet je ook maar OpenPLi gebruiken, de Ultimo 4K werkt verder zo stabiel als het maar zijn kan (idem voor de andere VU+ 4K modellen) ;).

 

 Dat hoeft/kan niet eens meer hij heeft zijn Ultimo4 naar de eeuwige jachtvelden geholpen. :blink:


Edited by Sagitarius, 21 June 2021 - 16:11.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 17:03

Dat heb ik niet zelf gedaan, dat heeft de Ultimo4K zelf besloten.. Of dacht je dat ik met een beitel de SoC te lijf ben gegaan… Wel correct blijven…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 17:06

"Het streaming gebeuren" van "een kennis". Wat zijn we weer lekker vaag.

 

Ik stel voor dat je lekker met je fantastisch briljante Dreambox gaat spelen, en je van verder nutteloos commentaar onthoud.

Gaan we weer…. Ik vraag gewoon of er daadwerkelijk CI gerelateerde patches zijn gedaan tussen 7.3 en 8.0? Meer niet… Zijn er geen patches geweest, dan heeft een andere versie ook geen nut… Er wijzigt immers niets…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo werkt geen CI module #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 June 2021 - 18:02

Nee, dat doe je niet.

 

Die vraag op zich is legitiem, en daarop is het antwoord: ja, niet in drivers, maar wel in Enigma. En die zijn vrij recent, en zitten ook niet in 8.0-release, alleen in de Nightly Build, vandaar de vraag om het te testen. In combinatie met een de CI assignment plugin en een CAID filter voor het slot waarin de CAM 701 zit. Anders zou ik de vraag niet stellen, ook al suggereer jij anders.

 

Maar naast die vraag kun je het ook niet laten om deze niet aan het topic gerelateerde opmerking er in te plaatsen:

 

Ik moet eerlijk zeggen dat dat een beetje het standaard blijft bij OpenPli… “Zet de laatste versie er maar op”.  Mijn kennis had 8.0 erop en daar werkte het streaming gebeuren slechter dan op  7.3. Hij is niet happig om nu 8.0 erop te zetten

 

En aan deze opmerking heeft niemand wat. Maar je kunt het maar niet laten om elke keer zo'n opmerking er bij te plaatsen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users