Jump to content


Photo

Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 June 2021 - 15:15

Heb hier een Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) welke voorzien van openATV. Krijg deze met geen mogelijkheid (middels USB-flash) naar OpenPli.

Er is geen OpenWebif beschikbaar, (of er wordt een onbekende poort gebruikt) en openATV menu heeft geen locale flash mogelijkheid zoals dat OpenPli wel heeft.

 

Voor telnet gebruik is mij user en password ook onbekend, kortom de boel zit aardig dicht gespijkerd. Wie kan mij helpen ?? (Box Zgemma H9.2S)



Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 June 2021 - 15:25

Ik heb recent mijn H9.2H nog gewoon geflashed, zonder problemen, via deze procedure: https://wiki.openpli....2FS_.2FH9S.2FT


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 June 2021 - 15:27

Voor telnet gebruik is mij user en password ook onbekend, kortom de boel zit aardig dicht gespijkerd. Wie kan mij helpen ?? (Box Zgemma H9.2S)

 

Als de feeds het wel doen zou je kunnen kijken of de password plugin downloadbaar is, dan kun je daarmee het root wachtwoord resetten.

 

Kun je er wel via CIFS zonder password bij? Of als alternatief e.o.a. plugin waarmee je een file kunt editen via de GUI? Dan zou je /etc/passwd kunnen aanpassen (root regel vervangen door die van een andere box waarvan je het password wel weet).
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #4 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 June 2021 - 16:21

Ik heb recent mijn H9.2H nog gewoon geflashed, zonder problemen, via deze procedure: https://wiki.openpli....2FS_.2FH9S.2FT

 

Het is een Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) dus rechtaan toe, ofwel geen multiboot en Android.



Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #5 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 June 2021 - 16:23

 

Voor telnet gebruik is mij user en password ook onbekend, kortom de boel zit aardig dicht gespijkerd. Wie kan mij helpen ?? (Box Zgemma H9.2S)

 

Als de feeds het wel doen zou je kunnen kijken of de password plugin downloadbaar is, dan kun je daarmee het root wachtwoord resetten.

 

Feeds doen het wel maar uiterst summier. O.a. zenderlijst en IPTV applicaties (+een fix voor Fastscan en WiFi) dus een plugin zoals bijv Backupsuite niet beschikbaar helaas. Daarom ook de vraag om user en password om applicaties te kunnen installeren via putty.


Edited by HPPli, 13 June 2021 - 16:25.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 June 2021 - 16:24

Het enige verschil tussen een H9.2S en een H9.2H is dat die laatste 1 x DVB-S2X en 1 x DVB-C/T2 heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #7 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 June 2021 - 16:30

Het enige verschil tussen een H9.2S en een H9.2H is dat die laatste 1 x DVB-S2X en 1 x DVB-C/T2 heeft.

Is bekend, maar ik dacht dat je bedoelde de H9.2H SE (en dus gemakshalve de SE had weggelaten ;) )

 

Overigens heb ik ook een H9.2H SE (multiboot + Android) en die werkt op alle fronten perfect met OpenPli.



Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 June 2021 - 16:33

Nee dus ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 June 2021 - 23:13

Zou gewoon te flashen moeten zijn middels de instructies:

 

  1. Use a USB stick with FAT32 format.
  2. Unpack the ZIP file to the USB stick.
  3. You should see a "zgemma" folder in the root of the USB stick.
  4. Power off the receiver
  5. Plug the USB stick to one of the back panel USB ports. Recommended to remove all other USB connected devices.
  6. Power the receiver on whilst holding down the REAR RESET BUTTON
  7. Once the front Air Digital display logo start to flash White/Red, release the rear reset button and wait, your receiver is now being flashed.
  8. If successful the receiver will reboot it self after the flashing process has completed.
  9. Remove USB stick

 

Heb je al eens andere USB sticks geprobeert ? Meestal doen de kleintjes van de meeste vreemde merken het prima.

 

 

M.b.t. backupsuite: je kunt er wel een image mee maken met een H9.2S, maar je kunt niet middels backupsuite flashen bij die box.


Edited by Dimmie, 13 June 2021 - 23:15.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #10 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 June 2021 - 23:43

Dank @Dimmie voor je reactie. Betreffende box is afgelopen week verstuurd door de welbekende Zgemma leverancier uit den Haag. 

 

Box flashen (USB) is normaliter voor mij geen probleem, dacht gisteren dit dan ook effe te doen. Inmiddels vele proeven (inderdaad volgens jouw bovengenoemde instructies) verder en met geen mogelijkheid is de box te flashen. Ook een aantal USB-sticks geprobeerd (varierend tussen 0,5 tot 1GB)

 

Maar probeer via telnet de box te bereiken, maar weet niet user en password. Ook probeer ik de OpenWebif te bereiken maar wordt op alle fronten (lees poorten) geweigerd.

 

De box heeft een openATV-image aan boord, waarin dus geen openwebif applicatie plugin is te ontdekken en qua applicaties enkel o.a. zenderlijst en IPTV (turks ?) applicaties (+een fix voor Fastscan en WiFi) te installeren.

 

Kortom, de box wil niet in flash-mode en de (voor)ge-installeerde image openATV zit behoorlijk op slot.


Edited by HPPli, 13 June 2021 - 23:44.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #11 petje72

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2021 - 07:18

Als er de standaard image OpenATV op zit moet je eerst via de netwerkinstellingen in ATV het password instellen.
Als je het password verandert hebt kan je via telnet inloggen.
Dit wachtwoord staat bij OpenATV standaard uitgeschakeld.

Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #12 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 June 2021 - 08:41

Dank @Dimmie voor je reactie. Betreffende box is afgelopen week verstuurd door de welbekende Zgemma leverancier uit den Haag. 

 

Box flashen (USB) is normaliter voor mij geen probleem, dacht gisteren dit dan ook effe te doen. Inmiddels vele proeven (inderdaad volgens jouw bovengenoemde instructies) verder en met geen mogelijkheid is de box te flashen. Ook een aantal USB-sticks geprobeerd (varierend tussen 0,5 tot 1GB)

 

Maar probeer via telnet de box te bereiken, maar weet niet user en password. Ook probeer ik de OpenWebif te bereiken maar wordt op alle fronten (lees poorten) geweigerd.

 

De box heeft een openATV-image aan boord, waarin dus geen openwebif applicatie plugin is te ontdekken en qua applicaties enkel o.a. zenderlijst en IPTV (turks ?) applicaties (+een fix voor Fastscan en WiFi) te installeren.

 

Kortom, de box wil niet in flash-mode en de (voor)ge-installeerde image openATV zit behoorlijk op slot.

 

Ik zou zeggen ga er mee terug naar de dealer en laat die er gewoon OpenPli opzetten. Nu heb je gewoon een niet goed werkende box.


Edited by Loui (PD1LOI), 14 June 2021 - 08:42.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 14 June 2021 - 09:21

Je kunt ook flashen van de command line https://wiki.openpli...he_command_line


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 June 2021 - 12:43

Je kunt ook flashen van de command line https://wiki.openpli...he_command_line

Dat schrijft hij nu net, hij komt er niet in via Telnet :o  Dus flashen is dan ook niet mogelijk.


73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 June 2021 - 16:52

Dank @Dimmie voor je reactie. Betreffende box is afgelopen week verstuurd door de welbekende Zgemma leverancier uit den Haag. 

 

Box flashen (USB) is normaliter voor mij geen probleem, dacht gisteren dit dan ook effe te doen. Inmiddels vele proeven (inderdaad volgens jouw bovengenoemde instructies) verder en met geen mogelijkheid is de box te flashen. Ook een aantal USB-sticks geprobeerd (varierend tussen 0,5 tot 1GB)

 

Maar probeer via telnet de box te bereiken, maar weet niet user en password. Ook probeer ik de OpenWebif te bereiken maar wordt op alle fronten (lees poorten) geweigerd.

 

De box heeft een openATV-image aan boord, waarin dus geen openwebif applicatie plugin is te ontdekken en qua applicaties enkel o.a. zenderlijst en IPTV (turks ?) applicaties (+een fix voor Fastscan en WiFi) te installeren.

 

Kortom, de box wil niet in flash-mode en de (voor)ge-installeerde image openATV zit behoorlijk op slot.

 

'welbekend' zegt mij  niet zoveel, er zijn zoveel (sat)winkels in Den Haag die de Zgemma boxen verkopen... Doet ook verder niet ter zake.

Normaliter moet de box gewoon op de normale manier te flashen zijn, als dat niet lukt dan is er of iets met de box niet in orde of de gebruiker doet zelf iets niet goed m.b.t. de usb-stick/flash procedure.

M.a.w. ik sluit me aan bij wat Loui schrijft: gewoon even terug bij die winkelier langs gaan. Als de box inderdaad niet wil flashen, dan lijkt mij dat ze dat zo aan de balie kunnen uitsluiten en je dus gelijk ermee kunnen helpen.
 



Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 14 June 2021 - 18:00

Hebben ze dan misschien ook meteen de ‘bootloader’ dichtgetimmerd?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 June 2021 - 22:53

Zou niet weten of dat wel kan, die bootloader 'dichttimmeren'. Als de box niet wil flashen dan denk ik eerder aan de resetknop op de achterkant die niet werkt.



Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 14 June 2021 - 23:22

Hebben ze dan misschien ook meteen de ‘bootloader’ dichtgetimmerd?

 

Heb ik gisteren ook nog over of aan getwijfeld, totdat  …………………..

 

 

Zou niet weten of dat wel kan, die bootloader 'dichttimmeren'. Als de box niet wil flashen dan denk ik eerder aan de resetknop op de achterkant die niet werkt.

 

Ik dus een HDD aan de box aansloot en ik zelfs NIET binnen openATV firmware de HDD kon mounten. Ofwel na wat testjes kon concluderen dat juist de USB-connector onvolledig (wel voeding) werkten (geen communicatie). De resetknop werkte wel prima, zodra ik ging flashen volgens voorgeschreven protocol bleef het logo wit. Zodra ik zonder resetknop de boel weer normaal van power voorzag ging de box aan op normale wijze.

 

Inmiddels is de box alweer retour naar de winkel (RMA).


Edited by HPPli, 14 June 2021 - 23:26.


Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #19 petje72

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2021 - 23:29

Hebben ze dan misschien ook meteen de ‘bootloader’ dichtgetimmerd?


Heb ik gisteren ook nog over of aan getwijfeld, totdat …………………..

Zou niet weten of dat wel kan, die bootloader 'dichttimmeren'. Als de box niet wil flashen dan denk ik eerder aan de resetknop op de achterkant die niet werkt.


Ik dus een HDD aan de box aansloot en ik zelfs NIET binnen openATV firmware de HDD kon mounten. Ofwel na wat testjes kon concluderen dat juist de USB-connector onvolledig (wel voeding) werkten (geen communicatie). De resetknop werkte wel prima, zodra ik ging flashen volgens voorgeschreven protocol bleef het logo wit. Zodra ik zonder resetknop de boel weer normaal van power voorzag ging de box aan op normale wijze.
Die box is zeker te flashen, het ligt aan de user zelf zou ik haast zeggen.
Ik heb in de afgelopen jaren meer dan 1000 van dit soort toestellen verkocht en allemaal waren ze te flashen.
Ik zou zeggen kom een keer met dit boxje richting het zuiden (Weert) en ik flash dat ding voor je.

Re: Zgemma H9.2S (2x DVB-S2X 4K) onmogelijk te flashen naar Pli #20 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 June 2021 - 23:35

Ik ga ervanuit dat die winkel in Den Haag dat gewoon aan de balie zo kan uitsluiten/oplossen. Ik verbaas me er eigenlijk over dat ze dat als RMA hebben ingenomen ipv het gelijk na te kijken, alleen de inneemprocedure is al meer werk; het is immers heel simpel, het flashed wel of het flashed niet.

 

FF vanuit Den Haag naar Weert rijden... das wel een eind ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users