Jump to content


Photo

Picons van zenders weg


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 June 2021 - 15:06

Als ik in OpenWebif kijk zie ik ineens geen picons meer van de zenders.  :o

 

Bij de diverse instellingen heb ik alles waar ‘Picons’ stond aangezet, maar ik krijg alleen de OpenWebif-icon te zien.

Iemand een idee hoe ik die weer terug kan krijgen?


Edited by Funske, 20 June 2021 - 15:07.


Re: Picons van zenders weg #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 20 June 2021 - 15:38

Staat deze aangevinkt?

 

 

Attached Files


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Picons van zenders weg #3 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 20 June 2021 - 20:10

Waar gaat dit over? Alleen bij webif of ook bij de zenderlijst als je de stb gebruikt?

 

Als ik in OpenWebif kijk zie ik ineens geen picons meer van de zenders.  :o

 

Bij de diverse instellingen heb ik alles waar ‘Picons’ stond aangezet, maar ik krijg alleen de OpenWebif-icon te zien.

Iemand een idee hoe ik die weer terug kan krijgen?

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Picons van zenders weg #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 20 June 2021 - 20:38

Als ik in OpenWebif kijk zie ik ineens geen picons meer van de zenders. :o

Bij de diverse instellingen heb ik alles waar ‘Picons’ stond aangezet, maar ik krijg alleen de OpenWebif-icon te zien.
Iemand een idee hoe ik die weer terug kan krijgen?


Toevallig niet de Usb-stick verwijderd waar de picons opstonden?

Re: Picons van zenders weg #5 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 June 2021 - 22:18

Staat deze aangevinkt?

Yep, staat aangevinkt

 

 

Waar gaat dit over? Alleen bij webif of ook bij de zenderlijst als je de stb gebruikt?

 

Als ik in OpenWebif kijk zie ik ineens geen picons meer van de zenders.  :o

 

Bij de diverse instellingen heb ik alles waar ‘Picons’ stond aangezet, maar ik krijg alleen de OpenWebif-icon te zien.

Iemand een idee hoe ik die weer terug kan krijgen?

 

Dit gaat over OpenWebif. 

 

 

Als ik in OpenWebif kijk zie ik ineens geen picons meer van de zenders. :o

Bij de diverse instellingen heb ik alles waar ‘Picons’ stond aangezet, maar ik krijg alleen de OpenWebif-icon te zien.
Iemand een idee hoe ik die weer terug kan krijgen?


Toevallig niet de Usb-stick verwijderd waar de picons opstonden?

 

Nee, er zit geen USB-stick in.
Maar stel dat er een USB-stick ingezeten zou hebben, hoe zouden die picons dan daarop gekomen zijn? Want dan zouden ze dus te downloaden zijn…….. 



Re: Picons van zenders weg #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,308 posts

+1,719
Excellent

Posted 20 June 2021 - 22:48

Dan zijn ze ook, picons staat gewoon in de feed, als als je die download krijg je de vraag waar je ze geinstalleerd wil hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons van zenders weg #7 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 21 June 2021 - 22:06

Dan zijn ze ook, picons staat gewoon in de feed, als als je die download krijg je de vraag waar je ze geinstalleerd wil hebben.

Kun je me iets verder helpen, WanWizard? Welke feed moet ik dan downloaden? En die kan ik dan gewoon op de harddisk laten downloaden?



Re: Picons van zenders weg #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2021 - 22:14

Gewoon via Applicaties/Plugins endande groene knop. Ga naar de subsectie Picons.

Alleen op de HDD installeren is niet handig. Het vertraagt iets bij het zappen en je HDD kan niet in ‘sleep’ stand… 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Picons van zenders weg #9 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 22 June 2021 - 07:46

 

Dan zijn ze ook, picons staat gewoon in de feed, als als je die download krijg je de vraag waar je ze geinstalleerd wil hebben.

Kun je me iets verder helpen, WanWizard? Welke feed moet ik dan downloaden? En die kan ik dan gewoon op de harddisk laten downloaden?

 

Het beste is om voor Usb Stick te kiezen, en daar de Picons op te zetten. Ook een voordeel is wanneer je weer een nieuwe image kiest of de box gaat resetten, de Picons altijd op de stick aanwezig blijven.


Edited by Loui (PD1LOI), 22 June 2021 - 07:50.


Re: Picons van zenders weg #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 22 June 2021 - 08:00

Hier gaan opnames naar een NAS en zit in elke ontvanger een USB stick daar staan picons, AutoBackup files, EPG en eventueel gedownloade firmware images.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Picons van zenders weg #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 June 2021 - 09:05

Ik heb de picons gewoon in de flash staan, die zijn na een herinstallatie zo weer vanuit de feeds te halen en updaten van de picons in flash gaat sneller dan als ze op een stick staan.

 

als je genoeg ruimte in flash beschikbaar hebt, zou ik ze gewoon op de box installeren in plaats van externe media.

 

Makkelijker wordt het er niet op, drie reacties, drie verschillende adviezen :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons van zenders weg #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 June 2021 - 09:18

Ik doe dat hier ook Tech, de Ultimo4k en mijn H9SE hebben geheugen zat, en net wat je zegt, bij een herinstallatie laad ie ze zo weer in, bij de H9SE knipper je 2x met je ogen en ze staan er al weer in. :)


73's

PE1AQZ


Re: Picons van zenders weg #13 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 June 2021 - 15:51

Dank voor uw hulp!!

Door de tip van @mimisiku weet ik weer waar ik ze moest downloaden en ik n.a.v. de diverse adviezen heb ik ze gedownload naar internal flash.
OpenWebif werkt nu weer zoals het zou moeten.



Re: Picons van zenders weg #14 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+20
Neutral

Posted 22 June 2021 - 16:05

Ook in de Flash hier, werkt het snelst.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Picons van zenders weg #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 22 June 2021 - 17:49

Simpel de keuze is aan u!�

Re: Picons van zenders weg #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 22 June 2021 - 20:41

Picons naar de flash is zeker het snelste en als er genoeg ruimte is, is dat zeker de beste keuze.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users