Jump to content


Photo

Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ?

Qviart Lunix 4K Qviart Lunix

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 25 June 2021 - 21:05

Hoi,

 

Graag wou ik weten als er hier Qviart Lunix 4K gebruikers zijn en wat zijn hun ervaring met deze ontvanger.

 

Bijvb. ontvangst lijkt mij slechter dan met een oudere DM500HD ontvanger, ook het schakelen van 19.2° naar een 23.5° kan tot 7 seconden duren.

 

Hier het signaal in procent:

Das Erste HD = 65%

ZDF HD = 55%

WDR Aachen = 74%

 

Ik heb ook nooit een transponder in de 80% gezien waar mijn oude ontvanger dat wel zo ziet.

 

Misschien heb ik een slechte ontvanger en daarom zou het leuk zijn mocht er iemand zijn met deze ontvanger zodat ik een en ander kan vergelijken.

 

Groetjes !


Edited by Vaako, 25 June 2021 - 21:06.

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 25 June 2021 - 21:24

Ik zal eens kijken of ik hem morgen kan aanzwengelen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 June 2021 - 21:48

Dat is toch die spaanse stikkeraar die tot de dag van vandaag nog steeds alleen release 6.1 uit 2019 beschikbaar stelt op zijn website ? :huh:


Edited by Dimmie, 25 June 2021 - 21:48.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 June 2021 - 21:56

De meeste zijn stikkeraars, en zijn maar heel weinig echte fabrikanten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 June 2021 - 00:08

Ok, maar op hun website een OpenPLI release 6.1 aangeven als 'firmware-update'... Ik zou niet weten wat daar nog 'update' aan is..



Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 June 2021 - 10:55

Slechte dozenschuiver zonder support.. Zo werkto.a. de Grab functie niet omdat deze exclusief aan het systeem vergeven is. Is al 3 jaar bekend. BSP wordt nooit aangepast… Een box in het lagere segment dus..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 26 June 2021 - 12:01

Slechte dozenschuiver zonder support.. Zo werkto.a. de Grab functie niet omdat deze exclusief aan het systeem vergeven is. Is al 3 jaar bekend. BSP wordt nooit aangepast… Een box in het lagere segment dus..

Als jij het zo wilt noemen, mijn zegen heb je.....

 

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het absoluut geen showstopper vind als een grab niet werkt, het is puur een proc-entry waar niets mee gedaan kan worden.
Het is een 'driver dingetje' waar ze inderdaad een jaar of 5 !! geleden reeds op geattendeerd zijn maar dit niet hebben aangepast om de doodeenvoudige reden dat ze een dozenschuiver zijn, een aanpassing in de drivers kost ze dus geld, en aangezien het een minimaal dingetje is, zien ze daar het belang niet van in.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 June 2021 - 13:54

Die mening deel ik niet.. Het is een feature van OpenPli die op alle boxen zou moeten werken… Doet het het niet zou je hem niet als OpenPli compatibel moeten aanbieden..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 26 June 2021 - 14:05

Het is GEEN feature van OpenPLi !!! (bedoeld als, het is door OpenPLi gemaakt) het is gewoon enigma2 funktionaliteit, normaliter is die proc-entry wel te beschrijven en te lezen, alleen bij DAGS niet.

 

Ik denk dat je de eindgebruikers die een plaatje 'grabben' op één hand kunt tellen, als dat een reden zou zijn om de box niet te bouwen, blijft er weinig over.

 

Er zijn wel meer 'merken' waar niet alle zaken zomaar werken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 June 2021 - 16:15

Precies.

 

En de exacte oorzaak is ook bekend en al meerdere malen doorgeven (de drivers openen de framebuffer in exclusive mode, waardoor grab een "access denied" krijgt als deze hem voor lezen wil openen), maar reactie tot op heden nul.

 

ATV heeft daar omheen gewerkt door dan maar rechtstreeks in het geheugen te "peeken" (om maar eens een C64 term uit de kast te halen), maar dat is traag en onbetrouwbaar, dus daar beginnen we niet aan. Wat dan voor de fabrikant dan weer een reden is om niks te doen, "het werkt toch in ATV, wat zeuren jullie nu?".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #11 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 26 June 2021 - 19:04

"Wat dan voor de fabrikant dan weer een reden is om niks te doen, "het werkt toch in ATV, wat zeuren jullie nu?"."
Wat dan weer een reden is om niks te ondernemen helaas. Jammer van zo'n fabrikant.

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 June 2021 - 19:38

Precies.

 

En de exacte oorzaak is ook bekend en al meerdere malen doorgeven (de drivers openen de framebuffer in exclusive mode, waardoor grab een "access denied" krijgt als deze hem voor lezen wil openen), maar reactie tot op heden nul.

 

ATV heeft daar omheen gewerkt door dan maar rechtstreeks in het geheugen te "peeken" (om maar eens een C64 term uit de kast te halen), maar dat is traag en onbetrouwbaar, dus daar beginnen we niet aan. Wat dan voor de fabrikant dan weer een reden is om niks te doen, "het werkt toch in ATV, wat zeuren jullie nu?".

 

….POKEd en PEEKed ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 June 2021 - 20:28

Yup. Geeft wel weer de leeftijd aan... ;)

 

@Loui,

 

Niet fabrikant, dozenschuiver. Die hebben (vaak, maar niet altijd) zelf geen developer, maar moeten ergens kennis inhuren, en dat is duur).

 

Overigens, Xsarius en Qviart komen bij de koreanen van Dags vandaan (met IQON als eigen merk), en met die fabrikant hebben we ook contact. Maar ook daar krijgen we het niet voor elkaar. De laatste tijd lijken ze helemaal geen developers meer te hebben, met moeite krijgen ze nog een PR gemerged.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 June 2021 - 20:43

 

Precies.

 

En de exacte oorzaak is ook bekend en al meerdere malen doorgeven (de drivers openen de framebuffer in exclusive mode, waardoor grab een "access denied" krijgt als deze hem voor lezen wil openen), maar reactie tot op heden nul.

 

ATV heeft daar omheen gewerkt door dan maar rechtstreeks in het geheugen te "peeken" (om maar eens een C64 term uit de kast te halen), maar dat is traag en onbetrouwbaar, dus daar beginnen we niet aan. Wat dan voor de fabrikant dan weer een reden is om niks te doen, "het werkt toch in ATV, wat zeuren jullie nu?".

 

….POKEd en PEEKed ;)

 

Ach en die mooie rode KCS power cartridge met witte reset knop


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 June 2021 - 21:03

Die heb ik hier ook nog liggen, de maker was een grote dikzak een echte etherpiraat weet ik nog kwam ergens uit Dordrecht. Ze bestaan nog steeds https://www.elektron...geschiedenis/nl


Edited by Sagitarius, 26 June 2021 - 21:05.

73's

PE1AQZ


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 26 June 2021 - 23:23

Hoi,

 

Graag wou ik weten als er hier Qviart Lunix 4K gebruikers zijn en wat zijn hun ervaring met deze ontvanger.

 

Bijvb. ontvangst lijkt mij slechter dan met een oudere DM500HD ontvanger, ook het schakelen van 19.2° naar een 23.5° kan tot 7 seconden duren.

 

Hier het signaal in procent:

Das Erste HD = 65%

ZDF HD = 55%

WDR Aachen = 74%

 

Ik heb ook nooit een transponder in de 80% gezien waar mijn oude ontvanger dat wel zo ziet.

 

Misschien heb ik een slechte ontvanger en daarom zou het leuk zijn mocht er iemand zijn met deze ontvanger zodat ik een en ander kan vergelijken.

 

Groetjes !

 

 

Hier ook nog even getest op twee ontvangers.

 

ARD HD                 80%

ZDF HD                 66%

WDR HD Aachen  75%

 

En de tweede is de Lunix 4K

 

ARD HD                69%

ZDF HD                 62%

WDR HD Aachen   65%

 

De verschillen zouden in de ontvangstgevoeligheid kunnen zitten, maar ik denk dat de Qviart domweg een matige omrekening heeft v.w.b. de signaalwaardes.

In tegenstelling tot de ontvangst bij satelliet geeft de 'berekende' signaalwaarde bij kabel m.i. weer marginaal teveel aan t.o.v. veel andere kabeltuners.

 

Als je bij de door jou geconstateerde signaalwaardes weinig of geen uitval hebt bij regen dan zou ik mij om deze cijfertjes niet echt zorgen maken.

En wat betreft de gemiddelde accuratesse van Dags gerelateerde hardware sluit ik mij bij eerdere meningen aan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 27 June 2021 - 00:05

Die heb ik hier ook nog liggen, de maker was een grote dikzak een echte etherpiraat weet ik nog kwam ergens uit Dordrecht. Ze bestaan nog steeds https://www.elektron...geschiedenis/nl


Cool, die heb ik ook gehad en speeddos … de C1541 die je zomaar ineens parallel kon gaan gebruiken…

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #18 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 27 June 2021 - 01:56

 

Hoi,

 

Graag wou ik weten als er hier Qviart Lunix 4K gebruikers zijn en wat zijn hun ervaring met deze ontvanger.

 

Bijvb. ontvangst lijkt mij slechter dan met een oudere DM500HD ontvanger, ook het schakelen van 19.2° naar een 23.5° kan tot 7 seconden duren.

 

Hier het signaal in procent:

Das Erste HD = 65%

ZDF HD = 55%

WDR Aachen = 74%

 

Ik heb ook nooit een transponder in de 80% gezien waar mijn oude ontvanger dat wel zo ziet.

 

Misschien heb ik een slechte ontvanger en daarom zou het leuk zijn mocht er iemand zijn met deze ontvanger zodat ik een en ander kan vergelijken.

 

Groetjes !

 

 

Hier ook nog even getest op twee ontvangers.

 

ARD HD                 80%

ZDF HD                 66%

WDR HD Aachen  75%

 

En de tweede is de Lunix 4K

 

ARD HD                69%

ZDF HD                 62%

WDR HD Aachen   65%

 

De verschillen zouden in de ontvangstgevoeligheid kunnen zitten, maar ik denk dat de Qviart domweg een matige omrekening heeft v.w.b. de signaalwaardes.

In tegenstelling tot de ontvangst bij satelliet geeft de 'berekende' signaalwaarde bij kabel m.i. weer marginaal teveel aan t.o.v. veel andere kabeltuners.

 

Als je bij de door jou geconstateerde signaalwaardes weinig of geen uitval hebt bij regen dan zou ik mij om deze cijfertjes niet echt zorgen maken.

En wat betreft de gemiddelde accuratesse van Dags gerelateerde hardware sluit ik mij bij eerdere meningen aan.

 

Dank je wel !

 

Het probleem is wel zo dat ik idd last heb van uitval bij regenbuien.
Maar men oude DM500HD blijft wel zijn beeld behouden bij een buitje.

Dus mijn conclusie is dat die ouwe zooi een betere ontvanger ingebouwd heeft dan die nieuwere Qviart met een DVB-S2X ontvanger hardware.

Ik denk dat ik toch ga uitkijken voor een alternatief met ongeveer de grote van een DM500HD, enige suggesties zijn van harte welkom.

 

 


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 June 2021 - 02:06

Moet je er wel geen OpenPLi op willen hebben, wij maken al lang geen software meer voor dreamboxen.

 

En ik zou eerder wat aan je ontvangst doen, want die is volgens mij echt aan de magere kant. Aan de cijfers zelf kun je weinig afleiden, die worden door elke tuner anders bepaald en zijn dus niks zeggend voor vergelijking tussen boxen.

 

De tuner in de Lunix 4K is echt niet significant slechter dan in welke andere 4K box dan ook. Die kun je echt niet vergelijken met een oude tuner in een al even oude 500HD.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 27 June 2021 - 05:28

@Vaako,

 

Houd er bij een alternatief dan wel rekening mee dat je een box mét CI neemt gezien de ‘verwachte maar nog niet officieel bevestigde’ wijzingen bij CD in Februari 2022. Is het puur voor Duitse FTA zenders, dan is de keuze ‘reuze’. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users