Jump to content


Photo

VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig?

irdeto

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 26 June 2021 - 12:24

Hallo,

 

Ik heb een VU+ ultimo op de kop kunnen tikken. Alleen daar is een irdeto kaart voor nodig. Op het forum lees ik van alles, wat boven mijn pet gaat.

Met de kaart van de tv er in lukt het prima, maar dan doet de tv het niet.

Hoe moet/kan ik hier mee omgaan?

 

mvg

 

Rob


Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 June 2021 - 12:47

Je zult moeten kiezen welke tuner je gebruikt.

 

Die in je TV, en dan moet de kaart daar in, en is de Ultimo onbruikbaar. Of die in de Ultimo, en dan moet je de TV dus permanent op de HDMI in zetten en met de Ultimo zappen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 26 June 2021 - 15:15

Dat is jammer.

Ik dacht begrepen te hebben dat je daar iets kon doen met drivers.

Kan ik op de VU+ ook volgend beeld krijgen van de epg?

Attached File  epg VU+.JPG   211.99KB   4 downloads


Edited by kostenzer, 26 June 2021 - 15:18.

Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 June 2021 - 16:11

Hoe kan ik deze wissen?

 

Wat wil je wissen?
 

Ik dacht begrepen te hebben dat je daar iets kon doen met drivers


Geen idee wat je dacht dat zou kunnen, wellicht even uitleggen wat je in gedachten had?
 

Kan ik op de VU+ ook volgend beeld krijgen van de epg?

 

Ook hier moet je even uitleggen wat je precies bedoeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 June 2021 - 16:11

EPG knop lang indrukken en kiezen voor Grafische Multi EPG


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 June 2021 - 16:16

Die heeft zij / hij toch al open, zie screenshot ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #7 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 26 June 2021 - 16:30

Nee, dat screenshot is van een et10000.

Moet zeggen dat de afstandsbedieningen toch stevig verschillen. Dat wordt wennen.

 

Deze wissen, dat is post #3

 

Ik heb 3x geen verstand van de techniek achter deze hardware en software.

Ik dacht, waarschijnlijk verkeerd, begrepen te hebben dat je door bepaalde plug-ins te nemen dat het dan ook zonder kan.

 

In post 1 eindigde ik met:

 

 

mvg

 

Rob

 

 

Dat is toch meestal een hij ;)


Edited by kostenzer, 26 June 2021 - 16:32.

Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 June 2021 - 17:29

Alleen zijn die plugins niet het enige. Je moet er ook een illegaal dingetje aan toevoegen :)


Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 26 June 2021 - 19:01

Als je die Ultimo als fallback client hangt aan je et10k dan zou dat moeten lukken. Het screenshot is van een et10k (zonder tuners) die hangt aan een Ultimo4k.

 

Dat is jammer.

Ik dacht begrepen te hebben dat je daar iets kon doen met drivers.

Kan ik op de VU+ ook volgend beeld krijgen van de epg?

attachicon.gifepg VU+.JPG

Attached Files


Edited by catastrofus, 26 June 2021 - 19:01.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #10 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 26 June 2021 - 21:51

Als je die Ultimo als fallback client hangt aan je et10k dan zou dat moeten lukken. Het screenshot is van een et10k (zonder tuners) die hangt aan een Ultimo4k.

 

Dat op zich zou voor mij een oplossing zijn.

Waar kan ik lezen hoe ik dat moet/kan aanpakken?  Hier op het forum? Dan ga ik zoeken. Anders zou een link aardig zijn.
 

Wat ik wel zocht en niet vond op het forum hoe ik het lan mac adres van de VU+ kan achterhalen.

Ik zit in de range 192.168.1.x

Toch weet de VU+ er 192.168.2.13 van te maken.  In de router vind ik hem niet terug.

Zet ik dhcp uit en geef 192.168.1.13 in dan is bij een test DHCP gedéactiveerd, IP-adres en nameserver onbevestigd.

Met pingen wordt op 192.168.1.13 ook niets gevonden.


Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 June 2021 - 22:04

Mijn hemel, je snapt er echt niet veel van hé, als je nog niet eens het ip van je eigen ontvanger weet, die kun je vinden bij Netwerk/Adapter instellingen. ;)


73's

PE1AQZ


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 27 June 2021 - 07:38

Of bij menu - informatie - deze ontvanger ...... maar alle begin is moeilijk en dit forum heeft helaas erg slechte zoek-mogelijkheden dus snap ik dat iemand die een e2 box heeft de weg niet makkelijk kan vinden.

 

Het feit dat de receiver een ander adres krijgt toegewezen dan dat je denk dat die krijgt, geeft aan dat je mogelijk twee dhcp servers in het netwerk hebt staan, misschien een router en een accespoint met router functionaliteit waarvan de dhcp optie ook aanstaat in plaats van als bridge te werken.

 

Als je handmatig een ip instelt moet je zelf de gateway en eventueel, de DNS opgeven, daar kies je dan echt voor om dat handmatig te doen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 27 June 2021 - 11:46

Ook even hier lezen  https://wiki.openpli...remote_receiver


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #14 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 27 June 2021 - 17:05

Tja ......
Als je bedoelt te zeggen dat ik geen professional ben op netwerkgebied heb je gelijk. Maar ik denk dat ik er toch meer van weet dan jij concludeerde.

Mijn router is een Fritz!box 7590

Mijn verhaal in plaatjes:

Zo zien de instellingen van router (waarvan ik denk dat ze hier van belang zijn) en de Xtrend uit:

Attached File  xtrend goed.JPG   61.47KB   4 downloads

 

Dit heb ik op de VU+ ook geprobeerd, maar ik moest fotograferen ipv. screendumps te maken:

Attached File  vu+ 1.JPG   72.03KB   4 downloads

 

Tot slot de verandering van ip adres en gateway en de volgorde van de dns adressen

Attached File  vu+ 2.JPG   337.37KB   4 downloads

 

 

Doe ik wat fout? Ik verwacht van wel. Zo ja, waar ga ik de mist in?

 

40H3X,

Nu jou link eens lezen.


Edited by kostenzer, 27 June 2021 - 17:06.

Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 27 June 2021 - 17:46

Ik neem aan dat je 1 router hebt, de Fritz, uit het plaatje van de Fritz lees ik dat deze ip adresen uitdeelt van 192.168.1.150 tot 192.168.1.240. Dan hebt heeft de ontvanger (welke  weet ik niet) DHCP uit staan en heeft deze het ip adres 192.168.1.9 van je gekregen.

 

In het laatste plaatje (geen idee welke ontvanger dit is) zie ik dat hier DHCP aanstaat en hiet krijgt de box het ip adres 192.168.2.13, dit is een andere range, waarom en van welke interface of router krijgt de ontvanger dit adres?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #16 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 27 June 2021 - 18:12

De eerste twee zijn van de fritzbox en de et10000  De rest (3 stuks) zijn van de VU+. Bij de afbeeldingen staat het er boven en in het plaatje nogmaals. Aangezien het een doorlopend verhaal is heb ik dat niet meer vermeld.

Die andere range krijgt hij na het testen en DHCP uit. En dat is mijn uiteindelijke vraag. Uit de test komt een andere range dan die ik aangegeven heb én anders dan in de router staat.


Edited by kostenzer, 27 June 2021 - 18:21.

Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 27 June 2021 - 19:17

In het laatste plaatje staat DHCP aan en krijgt je ontvanger een ip adres waar het 3e octet een 2 is en dan moet er ergens op een interface met vermoedelijk ip adres 192.168.2.1 een DHCP server draaien die deze heeft uitgedeeld. Ik heb geen Fritzbox, wel ooit 1 gehad van de ISP, meer die is nooit uit de doos gekomen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 June 2021 - 22:14

Ik merk het al jullie weten niet veel van een Fritzbox, waarom hou je de ip reeks (lan) niet gewoon standaard dus 192.168.178.1-192.169.178.254


73's

PE1AQZ


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #19 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 28 June 2021 - 16:34

Zou het niet zo kunnen zijn dat de DHCP helemaal niet aangeboden kan worden vanwege een probleem met de ethernet aansluiting en daarom de ontvanger een willekeurige of laatst aangeboden IP aanneemt?
Mss probleem met autonegotiate en heb je kans dat het met een crosscable wel lukt.
Als het wifi betreft dan geldt bovenstaande natuurlijk niet.

Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #20 kostenzer

  • Senior Member
  • 318 posts

+4
Neutral

Posted 29 June 2021 - 15:46

Het is me gelukt.

Ik heb de VU+ op een routertje aangesloten dat buiten bedrijf is vanwege zijn leeftijd.

Daar haalde ik direct het mac adres vandaan.

Dat heb ik in de fritzbox ingegeven en gekoppeld aan een ipadres Werkt nu perfect.

 

Hoe simpel kan het zijn. Ja, achteraf ben je altijd wijzer.


Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: irdeto

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users