Jump to content


Photo

VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig?

irdeto

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #21 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 29 June 2021 - 16:05

@Sagitarius.

Ik merk het al jullie weten niet veel van een Fritzbox, waarom hou je de ip reeks (lan) niet gewoon standaard dus 192.168.178.1-192.169.178.254

 

Dit is niet gedaan omdat verschillende apparaten een vast ip adres moesten krijgen. Als ik dat in de volledige reeks deed en daarin apparaten ook nog eens ging vastleggen ging het fout. BV met het uitlezen van de zonnepanelen omvormer.

Daarom die tweedeling.

Zo weinig verstand als ik er dan ook van heb, is het me toch helemaal gelukt. Heeft meer tijd gekost, dat wel. Verder is het op je borst kloppen met "jullie weten er niet veel van" niet geweldig opbeurend. Aan zo'n opmerkingen heb je dan ook niet veel. Het is denigrerend. Verder heb je van zoveel beslissingen die ik genomen heb met het inrichten van de fritzbox geen weet. Die wil ik hier ook niet allemaal kenbaar maken. Verder is dit forum voor mensen die het niet meer verder weten en die vragen hebben.
Tot nu toe heb ik altijd sympathieke opmerkingen en suggesties gekregen. Als het dan gelukt is geef ik altijd aan wat ik gedaan heb zodat anderen daar ook misschien wat aan hebben.


Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 June 2021 - 17:22

Tja als je IP/MAC binding gebruikt kan het allemaal simpeler dan laat je één DHCP server gewoon zijn werk doen en zet je alles in 1 ip reeks, hoef je ook geen statische ip's toe te kennen aan je devices. ;)

Ik heb hier 3 Fritzboxen in gebruik als IP cliënt achter mijn Asus AC3200, dus weet echt wel de in en outs van deze routers. :rolleyes:

Ik heb hier ook een zonnepanelen uitlezing, ik doe dat via het super programma P1 monitor van ZTATZ, dat draait standalone op een Raspberry Pi 3b.

Heb net de API key van mijn SolarEdge omvormer toegevoegd aan de P1 monitor app, ik lees daarmee de zonnepanelen uit via een S0 kwh meter en API, de watermeter en de slimme meter voor elektra en gasmeter, maar dat terzijde. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 29 June 2021 - 17:28.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 29 June 2021 - 18:53

Ik heb net mijn weerstation met linksdraaiende barometer voorzien van een Extensible Authentication Protocol en vervolgens verbonden mijn netwerk, uiteraard heb ik de zaak voorzien van de nodige beveiliging met EAP-TLS authentificatie want tegenwoordig weet je het niet, het inregelen met de licenties maar werkt goed.

 

Toen ik eenmaal klaar was was de bui over en had ik niets meer aan het weerstation.

 

Je snapt natuurlijk wel dat dit onzin is, wat schiet men ermee op een ander te imponeren met een opsomming van zaken die je thuis hebt draaien terwijl dat helemaal niet ter zake doet.... Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jammer.

Laat elkaar een beetje in hun waarde, ik weet dat de temperatuur wat aan de hoge kant is en Nederland verloren heeft (dat geldt overigens ook voor Duitsland) ik zo daar ook wat chagrijnig van worden. (van het verlies van Nederland)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 June 2021 - 20:18

Ja en dat laatste slaat dan ook nergens op voetbal interesseert mij geen moer en verpest ook niet mijn humeur zoals kennelijk bij jou wel het geval is. :(

ts noemde terloops zijn zonnepanelen, uit pure belangstelling dat ik daar even op in haakte, het was echt niet bedoelt om te imponeren en te laten zien welke spullen je hebt, er zijn hier van die patsers die hun hele infrastructuur in hun handtekening zetten, dat vind ik nu een beetje jammer. :blink:

Ik probeerde ts te triggeren door deze ZTATZ weer sw ter sprake te brengen, dit is ook een team net als Pli die geheel belangeloos hun kennis met anderen willen delen, en ik vind het leuk om te vernemen wat andere sat hobbyisten naast onze hobby nog meer doen dan alleen images op een e2 ontvanger zetten ;)


Edited by Sagitarius, 29 June 2021 - 20:19.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 29 June 2021 - 21:24

Helemaal goed hoor, ik vind het ook leuk om te zien wat anderen interesseert.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #26 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 June 2021 - 21:31

@kostenzer mooi dat het je is gelukt!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #27 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 30 June 2021 - 11:17

Voetbal?  Wat is dat? Als het me zou interesseren zou ik ook weten wat het is.


Edited by kostenzer, 30 June 2021 - 11:18.

Xtrend 10000


Re: VU+ ultimo, is een irdeto kaart nodig? #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 June 2021 - 11:25

+1 :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: irdeto

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users