Jump to content


Photo

Galaxy 4K probleempjes


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 Johan_S

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 19 July 2021 - 19:37

Onze Galaxy 4k heeft ook wat probleempjes.
Na het volledig uitschakelen, moeten de de CD kaart er eerst uithalen en terug steken, voordat deze herkend wordt. Soms stopt een opname, terwijl er nog een heel stuk achteraan staat. Ook vrij regelmatig bibbert het beeld een keer, waarna het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld. Als er wat fout gegaan is, is een opname soms zwart, maar na het opnieuw flashen werkt alles wel weer..
Onze box werkt net niet helemaal goed.
Hij is gekoppeld aan een Bigsat HD, met 4 LNB's, met daarvoor 2 switchen en 2 kabels naar de tuners. De signaalsterkte en kwaliteit zijn goed.

Is hier ook iets aan te doen?

Edited by Johan_S, 19 July 2021 - 19:41.


Re: Galaxy 4K probleempjes #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 19 July 2021 - 20:12

Wat heeft dit dan met transcoding te maken?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Galaxy 4K probleempjes #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 19 July 2021 - 20:44

Eigenlijk niks vrees ik…..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Galaxy 4K probleempjes #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 July 2021 - 20:47

Ik heb de vraag afgesplitst.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #5 Johan_S

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2021 - 17:01

Ik had gezocht op Galaxy 4k.... Na jaren probleemloos gekeken via een ET9000 hebben we nu wat dingetjes. Lang niet op het forum geweest.

Re: Galaxy 4K probleempjes #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 July 2021 - 17:18

Wat bedoel je met "CD kaart"? De smartcard of de CI module? Indien smartcard, welke softcam?

 

Wat bedoel je met "stopt terwijl er nog een heel stuk achteraan staat"? Mis je het laatste stuk van de opname? Stopt het afspelen halverwege?

 

De Galaxy 4K heeft een FBC tuner, als je die voor DiSeqC configureert moet je A en B configureren en de rest op automatic laten staat, is dat zo gedaan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 July 2021 - 18:34

Ik heb een aantal maanden geleden een Galaxy 4K practisch gekregen omdat de eigenaar er gek van werd! DVB-C tuner defect, Kaartlezer die los in de onvanger lag. Een €289 ontvanger die als topmodel werd gepromoot. Bouwtechnisch is het een ongelofige zeperd. Nog nooit zo’n beroerd uitgevoerde ontvanger gehad voor dat geld… De kaartlezer deed bij mij hetzelfde. Heb de kaartlezer eruit gesoldeerd en vervangen met eentje uit een ‘sloper’. De DVB-C tuner zat los op het printje! Geen enkele bouwtechnische ondersteuning.. Heb alles gefixeerd met een aangepast blikje… Had er OpenPli 8.0 opgezet en dat hield zich verder goed… Als ie loopt dan loopt ‘ie…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Galaxy 4K probleempjes #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 July 2021 - 18:38

Dat lijkt me exemplarisch, mogelijks zelfs een geval van oplichting ( verkoop van een rotte box ). Daar moet je dus gewoon mee terug naar de leverancier.

 

Dit is zeker niet het geval bij alle exemplaren (idem voor de Lunix3-4k, wat dezelfde box is).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 July 2021 - 18:45

De eigenaar had hem zo nieuw gekocht! DVB-C tuner deed het in eerste instantie wel, maar na een paar keer coax erin/eruit was het afgelopen. Of het exemplarisch is… Geen idee. Ik heb er maar één.. Maar dat smartcard verhaal is bij mij exact gelijk geweest…. Die box is van zijn leven geen €289 waard…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Galaxy 4K probleempjes #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 July 2021 - 19:00

Dan had ik 'm terug gebracht, wellicht tijdens transport erg bruut behandeld, wie weet wat er nog meer kapot is.

 

Ten aanzien van de prijs, tja, het is maar wat de gek er voor geeft natuurlijk. Welke hardware is er nog meer met een FBC sat tuner plus een tweede tuner slot voor dat bedrag ( ten tijde van het uitbrengen van de Galaxy 4K dan wel ) ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 July 2021 - 07:44

Mijn gevoel zegt ook dat het een exemplarisch geval is, ik vind het niet echt een slechte box en zeker niet voor dat geld, best wel compleet met een FBC tuner, wel vind ik dat de driversupport beter had gekund, de FBC tuner is, na een zap, soms wat traag met het locken van een transponder.

Wat betreft de reader heb ik ook vaak dat de kaart niet werkt na een herstart, de kaart even heen en weer halen, en het werkt weer en blijft werken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Galaxy 4K probleempjes #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 July 2021 - 08:46

Ik heb een aantal maanden geleden een Galaxy 4K practisch gekregen omdat de eigenaar er gek van werd! DVB-C tuner defect, Kaartlezer die los in de onvanger lag. Een €289 ontvanger die als topmodel werd gepromoot. Bouwtechnisch is het een ongelofige zeperd. Nog nooit zo’n beroerd uitgevoerde ontvanger gehad voor dat geld… De kaartlezer deed bij mij hetzelfde. Heb de kaartlezer eruit gesoldeerd en vervangen met eentje uit een ‘sloper’. De DVB-C tuner zat los op het printje! Geen enkele bouwtechnische ondersteuning.. Heb alles gefixeerd met een aangepast blikje… Had er OpenPli 8.0 opgezet en dat hield zich verder goed… Als ie loopt dan loopt ‘ie…

Dat is jouw ervaring en dat verhaal vertelde je al eerder maar wil niet zeggen dat dit merk niks is, ik dacht gelezen te hebben dat @HPPli heel anders over deze ontvanger dacht, die is er erg over te spreken zeker voordat geld. B)

Je brandde je VU laatst ook al af omdat de Ultimo4K bij jou uitfikte, nu je een nieuwe hebt gekregen van de importeur hoor ik alleen maar loftuitingen op een ander forum, je had die Galaxy 4K ook terug kunnen sturen voor garantie, misschien had de importeur het ook wel goed afgehandeld en was de eigenaar wel tevreden geweest.

Het is bij jou vaak ''Jantje lacht Jantje huilt'' als je dat spreekwoord kent snap je wat ik hiermee bedoel. ;)

PS. Afgezien van dit alles, ben ik blij voor je dat je de Ultimo4k weer terug hebt, het is tenslotte een boel geld wat je anders verloren had. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 21 July 2021 - 08:47.

73's

PE1AQZ


Re: Galaxy 4K probleempjes #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 July 2021 - 12:29

Afgebrand is jouw versie. Ik schreef letterlijk dat ik meerdere VU's heb die prima werken en daarom erg teleurgesteld was in de Ultimo4K.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Galaxy 4K probleempjes #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2021 - 14:05

Niet "de Ultimo4K", maar "mijn Ultimo4K". Groot verschil.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 July 2021 - 15:21

+1 ;)


73's

PE1AQZ


Re: Galaxy 4K probleempjes #16 Johan_S

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2021 - 16:37

Onze Galaxy 4k heeft ook wat probleempjes.
Na het volledig uitschakelen, moeten de de CD kaart er eerst uithalen en terug steken, voordat deze herkend wordt. Soms stopt een opname, terwijl er nog een heel stuk achteraan staat. Ook vrij regelmatig bibbert het beeld een keer, waarna het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld. Als er wat fout gegaan is, is een opname soms zwart, maar na het opnieuw flashen werkt alles wel weer..
Onze box werkt net niet helemaal goed.
Hij is gekoppeld aan een Bigsat HD, met 4 LNB's, met daarvoor 2 switchen en 2 kabels naar de tuners. De signaalsterkte en kwaliteit zijn goed.

Is hier ook iets aan te doen?



Re: Galaxy 4K probleempjes #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2021 - 16:41

Wat bedoel je met "CD kaart"? De smartcard of de CI module? Indien smartcard, welke softcam?

 

Wat bedoel je met "stopt terwijl er nog een heel stuk achteraan staat"? Mis je het laatste stuk van de opname? Stopt het afspelen halverwege?

 

De Galaxy 4K heeft een FBC tuner, als je die voor DiSeqC configureert moet je A en B configureren en de rest op automatic laten staat, is dat zo gedaan?

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #18 Johan_S

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2021 - 16:46

De Canal Digitaal kaart werd eerst niet gelezen door de card reader. Uiteindelijk heb ik het folie eraf getrokken en had ik contact en beeld.
Het is inderdaad zo dat een opname ergens halverwege stopt met afspelen. Te zien aan de tijd is er een heel stuk over, maar kom ik niet bij. Gelukkig zit er uitzending gemist op de CD app.
Tijdens het afspelen van een opname bibbert het beeld wel eens wat, waarna het geluid niet meer synchroon met het beeld loopt.

We werken met de Oscam. Ik heb idd beide tuners op auto staan met 4 LNB's.

Re: Galaxy 4K probleempjes #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2021 - 16:49

Maar is hij dan aan het einde van de opname (is het laaste stuk niet opgenomen) of breekt hij halverwege de opname af? (Als je op OK drukt kun je zien waar hij in de opname is).

 

En waar wordt de opname op gemaakt? En hoe is dat geformateerd? Wellicht loop je tegen de 2GB limiet van sommige bestandssystemen op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Galaxy 4K probleempjes #20 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 21 July 2021 - 17:55

Vermoedelijk neemt ie wel op, maar heeft dan zwart beeld, bij het terugspelen lijkt hij dan te stoppen met afspelen omdat hij dan aan eindedata is en er ook een einde file moment komt. Lijkt me typisch enigma2 gedrag na verstoring van de softcam. Enigma gaat niet een halfuur zwart beeld met 0 data afspelen. De metadata file weet echter wel hoelang de oorspronkelijke speeltijd zou moeten zijn, vandaar dat de tijdbalk wel afgebroken lijkt te worden.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users