Jump to content


Photo

openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend?


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #21 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 25 July 2021 - 20:10

Tja, daarom gebruik ik NFS, dat gezeur met rechten heb ik niet op media mappen ingesteld.

Precies, dan kan iedereen erop. Ik wil dat absoluut niet, niet omdat men het niet mag zien maar wel om dataverlies te voorkomen.



Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 25 July 2021 - 20:54

Dat is simpel in te stellen door alleen leesrechten te geven.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #23 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 July 2021 - 21:55

 

Tja, daarom gebruik ik NFS, dat gezeur met rechten heb ik niet op media mappen ingesteld.

Precies, dan kan iedereen erop. Ik wil dat absoluut niet, niet omdat men het niet mag zien maar wel om dataverlies te voorkomen.

 

Binnen je eigen netwerk maakt dat toch niets uit? ik gebruik hier ook NFS met de Ultimo4k naar mijn Synology NAS, geen gezeur met wachtwoorden die je vaak niet meer weet. ^_^

De toegangs frechten van de users laat ik gewoon regelen door mijn NAS wie er wel of niet ergens naar mag kijken naar mijn STB, voor mijn wederhelft heb ik op dat gebied niets te vrezen, ze snapt niets van dit gedoe. ;)


73's

PE1AQZ


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #24 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 26 July 2021 - 19:06

ik heb alles nu via nfs gemount. nu werkt het wel.

Edited by birdybird, 26 July 2021 - 19:06.


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #25 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 26 July 2021 - 19:13

Toch raar, ik heb geen NFS systeem en toch werkt het hier gewoon. Maar goed zo te zien opgelost.

Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 July 2021 - 19:55

Het zal een CIFS rechtenkwestie geweest zijn (wel lezen en wijzigen maar niet creeren bv, of alleen lezen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 26 July 2021 - 20:07

Als je NAS een Synology is kan het maar zo zijn dat een recente update mbt SMB restricties heeft aangebracht. 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 July 2021 - 21:54

Als je NAS een Synology is kan het maar zo zijn dat een recente update mbt SMB restricties heeft aangebracht. 

Dat klopt ze hebben kortgeleden SMB aangescherpt, daarom kun je beter NFS gebruiken dan kun je die SMB ellende achterwege laten, ik gebruik hier bijna nooit meer SMB.

Dit zijn mijn huidige SMB instellingen bij DSM6.X

 

Attached File  SMB.JPG   47.62KB   5 downloads


73's

PE1AQZ


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #29 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 27 July 2021 - 05:44

 

 

Tja, daarom gebruik ik NFS, dat gezeur met rechten heb ik niet op media mappen ingesteld.

Precies, dan kan iedereen erop. Ik wil dat absoluut niet, niet omdat men het niet mag zien maar wel om dataverlies te voorkomen.

 

Binnen je eigen netwerk maakt dat toch niets uit? ik gebruik hier ook NFS met de Ultimo4k naar mijn Synology NAS, geen gezeur met wachtwoorden die je vaak niet meer weet. ^_^

De toegangs frechten van de users laat ik gewoon regelen door mijn NAS wie er wel of niet ergens naar mag kijken naar mijn STB, voor mijn wederhelft heb ik op dat gebied niets te vrezen, ze snapt niets van dit gedoe. ;)

 

Ik heb ook allemaal NFS mounts naar mijn NAS maar toch heb ik ook per apparaat rechten toegekend. Zo kan ik met mijn laptop lezen en schrijven, de STB's alleen lezen omdat opnames op een interne HDD worden gemaakt.

IP-camera's ook alleen schrijven en ga zo maar door. Sommige apparaten in mijn netwerk hebben op de NAS niets te zoeken en worden dan ook volledig geweigerd.



Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 July 2021 - 13:30

IP camera's hebben niets op mijn NAS te zoeken, daar heb ik een VMS voor en apparaten welke niets te zoeken hebben op de NAS zijn ook zo geconfigureerd en valt er dus niets te weigeren. Ik maak het graag wat makkelijker voor mezelf in plaats van moeilijker.... ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 July 2021 - 14:58

IP camera's hebben niets op mijn NAS te zoeken, daar heb ik een VMS voor en apparaten welke niets te zoeken hebben op de NAS zijn ook zo geconfigureerd en valt er dus niets te weigeren. Ik maak het graag wat makkelijker voor mezelf in plaats van moeilijker.... ;)

Ik heb mijn 3 IP camera's ook niet via de NAS lopen, maar wat is VMS?


Edited by Sagitarius, 27 July 2021 - 14:59.

73's

PE1AQZ


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 July 2021 - 17:25

Video Management System (www.milestonesys.com) ;)

En voordat iemand zegt dat op de NAS ook een VMS draait moet diegene eerst even kijken wat VMS exact is ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #33 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 27 July 2021 - 18:10

Ik zet de video opnames juist wel op mijn NAS omdat het een kwestie van tijd is voordat die externe opslag ook gehackt wordt en al je gegevens op straat liggen.

Of erger nog, dat jouw huiskamer op internet, LIVE te bekijken is. Zeg niet dat dit hacken niet gaat gebeuren want het gebeurt dagelijks!!

Soms kom je er niet omheen, denk aan bv Ziggo, bank en abbonement voor bv. smartphone e.d., daar worden jouw gegevens ook opgeslagen.

Maar als het enigzins kan hou ik zoveel als kan, in eigen beheer.

Zo zal ik ook niet bij een webshop kopen waar je verplicht bent een account te maken, nergens voor nodig.

 

Ik heb meegemaakt dat ik bij de autogarage een jaar lang "hulp onderweg" heb gekocht.

Een backup van al die klantgegevens inclusief die van het voertuig, lag bij een ander bedrijf in een kluis, en die werd leeggetrokken.

Ik kreeg een brief met excuus en het gegeven dat die data gecodeerd zou zijn en de dief er niets mee zou kunnen aanvangen.

Voor hackers is externe opslag vele malen interesanter dan een particuliere NAS.

 

Maar gelukkig mag iedereen zelf bepalen waar zijn video's opgeslagen worden.



Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 July 2021 - 21:49

Video Management System (www.milestonesys.com) ;)

En voordat iemand zegt dat op de NAS ook een VMS draait moet diegene eerst even kijken wat VMS exact is ;)

Een soort Video Station van Synology dus ? Dat vind ik het meest waardeloze video programma van Synology. :(


73's

PE1AQZ


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 July 2021 - 22:07

Milestone heeft niets met Synology te maken en ik wil een NAS er niet mee lastig vallen omdat die niet primair voor video-opslag is bedoeld.
Overigens gebruik ik geen externe storage en/of cloudoplossingen, dat heb ik ook nergens gemeld….hacken is erg lastig in een gesloten systeem alhoewel de meeste hacks van binnenuit komen.
Milestone is dus een professioneel video management systeem waar banken/hotels/musea/gevangenissen/overheid mee werkt. De data is gecrypt en voorzien van een watermerk zodat je als bewijs mag vebruiken omdat je kunt aantonen dat er niet mee gerommeld is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #36 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 July 2021 - 22:30

Citaat:
Milestone is dus een professioneel video management systeem waar banken/hotels/musea/gevangenissen/overheid mee werkt.

Onder welke categorie val jij in dit rijtje?

Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 July 2021 - 23:17

Hij is net als zo'n maffia baas, vanuit de gevangenis zijn zaakjes regelende... :lol: :D :P :ph34r:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 28 July 2021 - 07:37

Citaat:
Milestone is dus een professioneel video management systeem waar banken/hotels/musea/gevangenissen/overheid mee werkt.

Onder welke categorie val jij in dit rijtje?

Ik heb de twijfelachtige eer dit product te mogen leveren/onderhouden/verkopen ;) en aangezien er ook een gratis versie bestaat, heb ik dat in ons appartementen-complex uitgerold en heeft het intussen ook al meermalen zijn funktie mogen bewijzen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 July 2021 - 08:43

Aha wie dicht bij het vuur zit warmt zich het best, als gewone consument koop je deze handel toch niet, ze mogen van mij rustig ''Help mijn man is klusser'' opname jatten hoor :lol:


73's

PE1AQZ


Re: openpli8 zgemma h7s Vraagje heeft iemand merlinplayer werkend? #40 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 28 July 2021 - 11:25

Aha wie dicht bij het vuur zit warmt zich het best, als gewone consument koop je deze handel toch niet, ze mogen van mij rustig ''Help mijn man is klusser'' opname jatten hoor :lol:

Het ging over opnames van IP camera's




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users