Jump to content


Photo

Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 23 July 2021 - 08:50

We hebben onze boxen op allerlei fronten uitgebreid, maar bestaan er ook drivers voor standaard USB Bluetooth voor audio overdracht?
Handig om je oortjes te koppelen met je box.

Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 July 2021 - 13:43

Er zijn een aantal zaken die hierbij een rol spelen:

  • is er een linux driver voor het USB device (standaard in de kernel, of out-of-tree), en kan die gebouwd worden
  • er is een GUI nodig om zaken als pairing en zo te regelen (is de bestaande bluetoothsetup plugin generiek?)
  • is het mogelijk om de audio van de box te re-routen richting de bluetooth driver, en zo ja, hoe.

Het werkt in ieder geval op de VU+ 4K modellen met ingebouwde dongle, maar de vraag is of daarvoor hardware aanpassingen zijn gedaan. Iemand zal daar in moeten duiken denk ik.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 July 2021 - 14:52

''er is een GUI nodig om zaken als pairing en zo te regelen.?''

Dat hoeft toch helemaal niet, ik heb hier een BT speaker en die paired automatisch door de aan/uit even vast houden, hij piept dan even en ik heb geluid van de BT audio bron.


73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 23 July 2021 - 14:57

Dat klopt maar ik krijg geen verbinding met BT op mijn oortjes vandaar de vraag. En ik heb helaas geen andere middelen hier.



Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 July 2021 - 16:08

Dat klopt maar ik krijg geen verbinding met BT op mijn oortjes vandaar de vraag. En ik heb helaas geen andere middelen hier.

Is dit niet wat voor je https://www.mediamar...ers-450726.html


73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 July 2021 - 16:53

Dat klopt maar ik krijg geen verbinding met BT op mijn oortjes vandaar de vraag. En ik heb helaas geen andere middelen hier.

 

Je krijgt geen verbinding of je krijgt geen geluid? Twee heel verschillende dingen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 23 July 2021 - 21:55


Dat klopt maar ik krijg geen verbinding met BT op mijn oortjes vandaar de vraag. En ik heb helaas geen andere middelen hier.

Is dit niet wat voor je https://www.mediamar...ers-450726.html
Idd een optie. De bedoeling is of je net als op de laptop/pc gewoon audio kan krijgen. En volgens mij werkt dat dan niet.

Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 July 2021 - 21:59

 

 

Dat klopt maar ik krijg geen verbinding met BT op mijn oortjes vandaar de vraag. En ik heb helaas geen andere middelen hier.

Is dit niet wat voor je https://www.mediamar...ers-450726.html
Idd een optie. De bedoeling is of je net als op de laptop/pc gewoon audio kan krijgen. En volgens mij werkt dat dan niet.

 

Kijk eens bijna onderaan die site daar staat een Marmitek Boom Boom kastje (audio zender via BT) speciaal voor jou doel, voor de prijs hoef je het niet te laten


Edited by Sagitarius, 23 July 2021 - 22:02.

73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 July 2021 - 22:10

Gaat allemaal niet werken denk ik, want je mist een ingang in de hardware om de auto af te takken. De boxen met BT support (VU+, GB Quad) hebben daar een plugin en een BT driver voor.

 

Zie ook https://forums.openp...tooth-headsets/ (nog steeds dezelfde status volgens mij).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 July 2021 - 08:34

Waarom zou dat niet werken? audio uit van de stb en audio in van de BT zender. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 24 July 2021 - 09:06

Dat is een andere discussie :) dat gaat zeker werken, sterker nog, ik doe hier niet anders maar dan vanaf mijn macbook naar mijn versterker, ik gebruik daar een Audioengine B1 voor, van daaruit gaat de zaak naar een voorversterker om vervolgens richting mijn buizenversterker te gaan ;)

 

Direct vanaf de STB zal lastig worden, de audio wordt volledig in hardware afgehandeld en is niet zomaar naar de interne BT device te sturen. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 July 2021 - 09:15

Mijn hemel een buizenversterker, zeker omdat die zo ''warm'' klinken. :lol: Je hebt wel een punt qua dynamisch bereik die is daar veel groter van dan bij een torrenbak.

Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

Ik heb hier op mijn Philips soundbar BT zitten dus kan alle aangesloten devices waaronder mijn 2 stb's met een BT headset beluisteren. :)


73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 24 July 2021 - 09:50

Mijn hemel een buizenversterker, zeker omdat die zo ''warm'' klinken. :lol: Je hebt wel een punt qua dynamisch bereik die is daar veel groter van dan bij een torrenbak.

Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

Ik heb hier op mijn Philips soundbar BT zitten dus kan alle aangesloten devices waaronder mijn 2 stb's met een BT headset beluisteren. :)

Om even op die andere discussie in te gaan, ik nodig je graag uit om het verschil tussen een Sonos playbar en 2 play one's (die ik voor TV gebruik) en de 'andere audio installatie' te horen.

Zolang je geen referentie hebt zal die Sonos best wel aardig klinken maar die legt het toch werkelijk op alle fronten af tegen 'echt' audiospul.

 

Dat BT spul mag nog niet in de schaduw staan maar ieder zijn ding, de ene is blij met een muzikaal behangetje, de ander gaat er echt voor zitten, en tot die laatste categorie behoor ik.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 July 2021 - 14:06

Terug on topic: de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is een externe bluetooth zender, en die koppelen op de audio-out of de spdif van de box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 24 July 2021 - 15:16

Terug on topic: de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is een externe bluetooth zender, en die koppelen op de audio-out of de spdif van de box.

Attached File  2-bluetooth-usb-adapter-v5-0.jpg   58.64KB   2 downloads Hier ging het me eigenlijk om.

Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 July 2021 - 16:04

 

Terug on topic: de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is een externe bluetooth zender, en die koppelen op de audio-out of de spdif van de box.

attachicon.gif2-bluetooth-usb-adapter-v5-0.jpg Hier ging het me eigenlijk om.

 

Nou die zou best wel eens kunnen werken, ik heb ook zo'n rf dongle (geen wifi) maar dan voor 2.4Ghz voor mijn RF toetsenbord, dat werkt gelijk zonder iets in te stellen.


73's

PE1AQZ


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 24 July 2021 - 16:14

Hoe denk je de audiostream daarheen te kunnen leiden? Die wordt volledig in hardware afgehandeld en zou je dan misschien via gstreamer oid. richting die BT stick sturen, dat zit er in elk geval nu niet in.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 July 2021 - 16:42

Dat heb ik al een paar keer uitgelegd, je kunt de audio niet uit de hardware krijgen tenzij de hardware daarvoor geschikt is, de drivers dat ondersteunen, en er een interface is tussen beide.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #19 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 26 July 2021 - 11:20

Dat heb ik al een paar keer uitgelegd, je kunt de audio niet uit de hardware krijgen tenzij de hardware daarvoor geschikt is, de drivers dat ondersteunen, en er een interface is tussen beide.

Oke dus zo te zien en te horen gaat het op deze manier niet worden.



Re: Drivers voor standaard bluetooth USB adapter bestaan die? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 July 2021 - 14:39

Niet zonder driver support, nee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users