Jump to content


Photo

CD cam803


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 fenzo

  • Senior Member
  • 225 posts

+6
Neutral

Posted 27 July 2021 - 15:11

Beste Pli teamleden,

 

Ik meen dat ik al iest voorbij heb zien komen, maar kan het nergens terug vinden.

Daarom vraag ik het hier maar.

Is er een mogelijkheid om de nieuwe CD CAM803 werkend te krijgen in mijn favoriete image OpenPli ?

 

Ik krijg hem werkend met andere (op openpli gebaseerde?) images, maar helaas niet op OpenPli dus.

 

graag een oplossing desnoods via PM

 

bij voorbaat heel erg bedankt.



Re: CD cam803 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 July 2021 - 15:16

Op dit moment nog niet. Maar daar wordt aan gewerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #3 fenzo

  • Senior Member
  • 225 posts

+6
Neutral

Posted 28 July 2021 - 09:32

Op dit moment nog niet. Maar daar wordt aan gewerkt.

Heel fijn om te horen  :thumbs-up:



Re: CD cam803 #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 July 2021 - 17:49

Dat zou willen zeggen dat ze dus ‘gedwongen’ naar een oplossing voor CI+ moeten zoeken (iets wat ze met hand en tand niet wilden omdat de Neotion certificaten ‘geleend’ zijn. Met het wegvallen van Seca3 worden de losse kaarten voor de meesten waardeloos. Je kunt ze met de witte CI gebruiken met alle beperkingen van dien. Zonder CI+ ondersteuning wil straks geen hond OpenPli gebruiken omdat ze hun betaalde programma’s niet meer kunnen bekijken… De CAM803 is een Nagra CAK8 module met virtuele smartcard. Hoogstwaarschijnlijk opgedrongen door Canal+/Vivendi om aan de beveiligingseisen te voldoen.

 

Wat me verbaast is dat de CAM701 dan niet naar een hoger niveau wordt getild? Viaccess ORCA werd bejubeld, waarom dan daar geen verplichte OTA update op om hem naar CI+ te tillen… Wat gaat de toekomst brengen voor deze module?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 July 2021 - 18:21

Ik kan me voorstellen dat Canal+/Vivendi, zowel financieel als operationeel gezien, af wil van verschillende systemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 July 2021 - 18:32

Dat weet ik wel zeker! Eén licentie voor je kanalen, maar denk dat het puur ook om uitwisselbaarheid gaat. Ze kunnen nu desgewenst kanalen uit hun eigen keuken toevoegen zonder extra kosten…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 July 2021 - 18:34

Ja, ook dat, geen simulcrypt meer nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 28 July 2021 - 22:58

Ja, ook dat, geen simulcrypt meer nodig.

En ook dat scheelt weer data en dus weer kosten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD cam803 #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 05:58

Da's maar de vraag. Geen idee hoe lang Nagra CAK8 EMM's zijn :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #10 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 29 July 2021 - 07:33

Zijn er nu wel Enigma2-ontvangers met een CI+ slot 1.3/1.4 op er markt..? Ik ken er zo geen.

 

Op een ander forum wordt gesproken over CIplushelper. Ben niet bekend met deze software. Kan iemand uitleg geven?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: CD cam803 #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 09:09

TechniSat levert o.a. CI+ ontvangers. Draaien alleen gesloten Linux en dus geen Enigma2. Open boxen krijgen geen CI+ licentie omdat ze softwarematig door de gebruiker zijn aan te passen.
CI+ is een softwarematige aanpassing op de gewone CI. De hardware is gelijk. Van iedere CI is CI+ te maken. Er zijn extra functies nodig waardoor de CI+ gaat werken. Één daarvan is de pairing van de module met de box en de gecodeerde communicatie tussen de CI+ module en de box. Deze functies bieden de CIPlusHelpers. Echter: dit zijn géén standaard plugins, maar vaak toegesneden voor een bepaald image of box.. Dus CIPlusHelper van box A hoeft niet te werken op box B.
De Neotion Chipset licentie is gepikt (waarschijnlijk door Gigablue) die als enige Open box ooit een licentie had en deze heeft misbruikt....
CIPlusHelpers ondersteunen dan ook alleen Neotion gebaseerde modules.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #12 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 29 July 2021 - 09:16

helder... en waar vind je voor je ontvanger een CIplushelper?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: CD cam803 #13 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 29 July 2021 - 10:02

TechniSat levert o.a. CI+ ontvangers. Draaien alleen gesloten Linux en dus geen Enigma2. Open boxen krijgen geen CI+ licentie omdat ze softwarematig door de gebruiker zijn aan te passen.
CI+ is een softwarematige aanpassing op de gewone CI. De hardware is gelijk. Van iedere CI is CI+ te maken. Er zijn extra functies nodig waardoor de CI+ gaat werken. Één daarvan is de pairing van de module met de box en de gecodeerde communicatie tussen de CI+ module en de box. Deze functies bieden de CIPlusHelpers. Echter: dit zijn géén standaard plugins, maar vaak toegesneden voor een bepaald image of box.. Dus CIPlusHelper van box A hoeft niet te werken op box B.
De Neotion Chipset licentie is gepikt (waarschijnlijk door Gigablue) die als enige Open box ooit een licentie had en deze heeft misbruikt....
CIPlusHelpers ondersteunen dan ook alleen Neotion gebaseerde modules.

gesloten linux foei wat is dat duitse vti mentaliteit 



Re: CD cam803 #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 12:13

helder... en waar vind je voor je ontvanger een CIplushelper?

Zoeken op internet. Je moet een versie hebben die bij je image past .
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 July 2021 - 12:25

Zijn er nu wel Enigma2-ontvangers met een CI+ slot 1.3/1.4 op er markt..? Ik ken er zo geen.

 

Er bestaat niet zoiets. Er is slechts een CI slot, de rest is software.

 

helder... en waar vind je voor je ontvanger een CIplushelper?

 

Voor sommige boxen bestaat er een hack met een extern programma. Die hebben veelal een speciale Enigma versie nodig.

 

We zijn druk bezig CI+ functionaliteit aan onze Enigma toe te voegen, hopelijk voor OpenPLi 9. Er zijn dan geen helpers of andere grappen meer nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 12:32

Uiteraard leuk voor de OpenPli, maar ik kan me nog vlammende berichten herinneren dat OpenPli dit niet wilde omdat het gebaseerd was op illegale certificaten. Alleen als er een legale manier was zouden ze het implementeren.. CI+ zal voor open boxen nooit legaal komen omdat ze simpelweg niet aan de eisen voldoen...

Maar nood breekt dus wet... OpenPli moet wel... Na de afschakeling van de losse M7 kaarten zou anders OpenPli voor die doelgroep afvallen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 July 2021 - 12:37

Het zou eens een keer fijn zijn als je gewoon je mond zou houden zolang je niet weet hoe en wat. In plaats van onzin te spuien.

 

Het wordt geimplementeerd op de zelfde manier als een softcam. Die is op zich niet illegaal, dat wordt hij pas als je er keys aan toe voegt, en dat is je eigen actie en verantwoordelijkheid. En dat wordt bij de CI+ implementatie niet anders.

 

Er komen GEEN illegale zaken in een OpenPLi image, zoals een CI+ certificaat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 14:35

In dat geval heeft een OpenPli gebruiker niets aan die implementatie! De benodigde key zal niet snel publiek beschikbaar worden... Dan kun je kwaad reageren, maar zo ligt het wel.. Zonder werkende CI+ gaan ze OpenPli verlaten, niet omdat ze willen, maar omdat ze wel moeten....

Als ze slim zijn bestellen ze nog snel een witte CI van CDS/TVV

Ik praat over mensen die nu nog kijken via de losse smartcard. Die hoeven geen Keys in de Softcam te plaatsen en kijken gewoon legaal. Ik heb het niet over gepatchte OScam-emu's om illegaal naar Pay-TV te kijken.. Gewoon de Joe/Jane Schmoo die met de kaart kijkt in een Linux box...

Edited by mimisiku, 29 July 2021 - 14:42.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD cam803 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 July 2021 - 15:23

Ook dat is weer onzin.

 

Net zoals de Ziggo RSA key is ook dit gewoon vindbaar. En ik hoor niemand piepen over het feit dat wij die RSA key niet meeleveren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD cam803 #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 July 2021 - 15:48

Werkt gewoon met de Neotion key anders had hij niet gewerkt...
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users