Jump to content


Photo

Witte CI+ modules canaldigitaal


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Sat000usr

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2021 - 21:19

Hoi, even een vraagje over de ci+ module van canaldigitaal.

Ik las net in een ander topic dat iemand schreef: “Koop de witte 3.5 CI zodat de kaart na feb. 2022 nog gebruikt kan worden”.

Nou zie ik her en der 3 verschillende canaldigitaal ci+ modules met een wit etiket te koop.

Er is versie 1.2, versie 1.3 en versie 3.5.
Van versie 1.2 las ik dat die oud is (niet gebruiken), maar nergens kan ik vinden of 1.3 en 3.5 verschillende modules zijn, of dat daarmee steeds dezelfde wordt bedoeld.
Kan iemand dat toelichten?
Dus is die witte 3.5 ci module een andere dan de 1.3 ci module?

Edited by Sat000usr, 8 August 2021 - 21:26.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 8 August 2021 - 21:56

Om zeker te zijn gewoon CD bellen. Maar men doelt op de 3.5 of de gloednieuwe 803. De laatste is met ingebakken account.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 8 August 2021 - 23:03

Als je al een (oranje) kaart hebt moet even opletten of de ci onder Nagra license is gemaakt, dan weet je dat je gewoon met de bestaande oranje kaart kunt blijven werken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #4 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 12 August 2021 - 11:36

@Tech en anderen:

Even voor mijn beeldvorming, betekend dit dat deze kaart(zie afbeelding) na februari 2022 geldig blijft? Is na die datum een CI(+) module verplicht? Zo ja, welke?

Ik kijk met een VU+Uno4k-SE.

Attached Files


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 August 2021 - 11:44

Die blijft gewoon geldig na februari 2022 met dien verstande dat deze dan in de witte CI geplaatst moet worden..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 12 August 2021 - 11:45

Ervan uitgaande dat dit de bekende oranje kaart is, hier lijkt hij namelijk rood maar de tekst is duidelijk, dan is deze straks nog gewoon te gebruiken in de witte CI module. Dit is overigens al meerdere keren aangegeven.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #7 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 12 August 2021 - 12:55

Bedankt voor de antwoorden. @Frenske: Mijn zoek skills zijn blikbaar niet goed genoeg. Ik kon hier geen eenduidig antwoord vinden.

 

Het liefst stop ik met Canal digitaal, maar de alternatieven hier zijn nog slechter en duurder.

Ik ga maar een CI-module bestellen voordat ze uitverkocht zijn...


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 12 August 2021 - 13:35

Geen probleem hoor. De zoekfunctie is helaas niet echt ‘tof’. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #9 ringlord

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2021 - 12:22

...

Ik ga maar een CI-module bestellen voordat ze uitverkocht zijn...

 

Ik had ook contact opgenomen met TV Vlaanderen met deze vraag, maar ze zeiden me dat er nog niet vaststond wat er precies ging gebeuren en dat ik best nog even kon afwachten.

Ik heb ook geen idee welke van de CI(+) modules het meest future proof is.

CI module

Attached File  m7-canal-digitaal-en-tv-vlaanderen-ci-module.jpg   42.42KB   11 downloads

Cam701

Attached File  cam701.jpg   54.77KB   9 downloads

Cam803

Attached File  Cam803.jpg   108.9KB   9 downloads

 

Ik vind ook dat de provider mij een oplossing moet aanreiken zodat ik kan blijven kijken.
Zoals hier in België ook Proximus en Telenet uw bestaande decoder omruilen als dat technisch noodzakelijk is.

Als ik dan toch gedwongen word om extra geld uit te geven, hoop ik toch enige garanties te krijgen dat dit in te toekomst niet weer verandert.



Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,561 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 August 2021 - 13:13

Ik zou dat advies aannemen en inderdaad voorlopig niks doen. Als er wat gaat veranderen dan communiceren ze dat wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 14 August 2021 - 09:28

Ik zou dat advies aannemen en inderdaad voorlopig niks doen. Als er wat gaat veranderen dan communiceren ze dat wel.

Maar tegen die tijd zijn de witte modules wellicht niet meer leverbaar. Geen idee hoeveel er in voorraad liggen bij dealers, maar CD levert ze niet meer.



Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #12 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 14 August 2021 - 21:19

Anders altijd wel op marktplaats

Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #13 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 15 August 2021 - 18:40

CD gaat er waarschijnlijk uit bij mij.
Viaplay of de F1 app komt er voor in de plaats.
Tenzij CD de F1 en voetbal wel blijft uitstralen.
Maar dat wil ik nog wel eerst graag van hun horen.

Edited by Jork, 15 August 2021 - 18:42.


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #14 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 15 August 2021 - 21:46

CD gaat er waarschijnlijk uit bij mij.
Viaplay of de F1 app komt er voor in de plaats.
Tenzij CD de F1 en voetbal wel blijft uitstralen.
Maar dat wil ik nog wel eerst graag van hun horen.

Ik denk wel dat ze op deze manier veel klanten zullen verliezen.

Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 August 2021 - 22:11

CD gaat er waarschijnlijk uit bij mij.
Viaplay of de F1 app komt er voor in de plaats.
Tenzij CD de F1 en voetbal wel blijft uitstralen.
Maar dat wil ik nog wel eerst graag van hun horen.

Dat voetbal en F1 blijven ze natuurlijk niet uitzenden als Ziggo de rechten kwijt is per 2022, dan stopt ook de doorgifte naar andere providers. :mellow:


73's

PE1AQZ


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #16 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 16 August 2021 - 10:16

Die enorme bedragen die bbetaald worden door NENT zullen vroeg of laat door de kijker opgehoest moeten worden.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 August 2021 - 10:22

Die enorme bedragen die bbetaald worden door NENT zullen vroeg of laat door de kijker opgehoest moeten worden.

Echt niet, je hoeft geen lid van deze club te worden, en als velen dat ook niet zouden doen donderen ze allemaal om, geen abonnees geen inkomstem zo simpel is het. :rolleyes:  

Fox Sport is daar een goed voorbeeld van die bestaan in Nederland ook al niet meer.


Edited by Sagitarius, 16 August 2021 - 10:27.

73's

PE1AQZ


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #18 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 16 August 2021 - 12:58

Ziggo zou gehuurde ip diensten van Nent kunnen aanbieden aan hun klanten als ze dit zouden willen, tegen een extra betaling uiteraard.
Of het nu links of rechtsom gaat. Het gaat om geld en daar is Nent ook niet vies van.
CD en anderen kunnen dit ook doen met meer aangepaste abonnementen, zou niet weten waarom niet.
Wanneer CD niet reageert en steeds minder te bieden heeft in dit land, behalve Ci + met reclameblokken die niet te omzeilen zijn
Dan is het moment daar om afscheid te nemen.
Kortom ik verwacht een reactie van CD dit jaar.
Ik geef daarom voorlopig zeker geen cent meer uit aan Ci+ modules.
Een abonnement moet wijken want twee is geen optie.

Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2021 - 07:43

Ziggo zou gehuurde ip diensten van Nent kunnen aanbieden aan hun klanten als ze dit zouden willen, tegen een extra betaling uiteraard.
Of het nu links of rechtsom gaat. Het gaat om geld en daar is Nent ook niet vies van.
 

Ha ha dat gaat Ziggo natuurlijk nooit doen, de concurrentie die voor veel geld hun gouden kip afgenomen heeft zal dan nog faciliteiten bieden om bij jouw (Ziggo) op je netwerk te komen. :P

Nee NENT moet zelf maar gaan betalen en een platform huren, IPTV wat NENT aanbied is niet de doelgroep voor Ziggo dat is een DVB-C kabelaar. ;)


Edited by Sagitarius, 17 August 2021 - 07:46.

73's

PE1AQZ


Re: Witte CI+ modules canaldigitaal #20 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 17 August 2021 - 16:57

https://viaplay.se/package_sport

Een aardig aanbod in Scandinavië. Ook Eredivisie.
Nou ja platform is wel te maken met een content delivery server netwerkje ergens in de polder.

Edited by Jork, 17 August 2021 - 16:58.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users