Jump to content


Photo

Kodi plug-in


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

Re: Kodi plug-in #21 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 5 September 2021 - 17:56

Ik gebruikte kodi via mijn raspberry pi , en ik ben ook slachtoffer van het Widevine probleem.

VRTnu, VTMgo, tv-Vlaanderen, GoPlay….niks meer dat werkt…enkel Netflix…

Ben er ook het hart van in. Echt waar….Wat is dat met die Widevine….???

Was te mooi om waar te zijn….ik hield het ook in reserve moet CI+ dan toch doorkomen.

Schijnt dat de vrt een VRTnu versie aan ‘t testen is voor android TV…
Dan stel ik me de vraag of de PLI ingenieurs die niet kunnen ombuigen zodat ze ook op onze PLI- box te gebruiken is. (zal wel niet…..niet ‘te’ euforisch zijn)  

 

snik snik snik


DM8000,

Re: Kodi plug-in #22 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 22 September 2021 - 06:45

Vandaag develop 21/9/2021 geflasht op de Maytec-MultiboxSE

Kodi works again with DRM channels (Widevine again supported)


Edited by doglover, 23 September 2021 - 12:34.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Kodi plug-in #23 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 23 September 2021 - 11:44

Ja kodi werkt weer, ook op de raspberry pi3 en pi4. Het is een komen en gaan.

Ik ga toch eens een poging doen op mijn SAB alpha triple HD…

Om de app van VTMgo werkende te krijgen moet je een hele toer uithalen anders krijg je telkens de melding:

‘ inlog gegevens zijn onjuist ‘ ..Zo zie je weer wat PLI meer waard is..


DM8000,

Re: Kodi plug-in #24 martensa

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2022 - 14:22

Ik heb kodi al lang op mijn HD51 maar het is behelpen 

 

Wat ik heel vervelend vind is dat kodi menu wel snel is met open pli 8.0 maar als je iets afspeelt een video of zo dan werkt de mutant hd 51 afstandbediening niet.

 

Mijn vraag zijn er instellngen die je in kodi kan configueren om skip en vooruit te activern.

 

Het gekke is wel dat mijn TV afstandsbediening juist wel kan vooruitspoelen met de kodi van de md5 maar weer niet skip 5 of 10 minuten dus uiteindelijk heel beperkt bruikbaar

 

wel moet ik zeggen dat Kodi mooier in beeld en geluid afspeelt dan de open pli 8.0 mediaspeler dus ik wil graag da het werkt zoals in open pli 

 

Met Octagon is er niet eens kodi beschikbaar kwam ik pas later achter



Re: Kodi plug-in #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,507 posts

+114
Excellent

Posted 9 January 2022 - 14:36

Kodi hoort helemaal niet thuis op een STB! Dat doe je op een fatsoenlijke mediaspeler.. Snap (nog steeds) niet waarom dat allemaal zo nodig op een STB geprakt moet worden.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kodi plug-in #26 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 9 January 2022 - 14:44

Kodi hoort helemaal niet thuis op een STB! Dat doe je op een fatsoenlijke mediaspeler.. Snap (nog steeds) niet waarom dat allemaal zo nodig op een STB geprakt moet worden.

 Het kan en mag, maar wat mijn persoonlijk mening is gewoon deze plugin uit het systeem halen. En dan alleen toegankelijk maken voor die dat echt nodig acht.



Re: Kodi plug-in #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 January 2022 - 15:50

 

Kodi hoort helemaal niet thuis op een STB! Dat doe je op een fatsoenlijke mediaspeler.. Snap (nog steeds) niet waarom dat allemaal zo nodig op een STB geprakt moet worden.

 Het kan en mag, maar wat mijn persoonlijk mening is gewoon deze plugin uit het systeem halen. En dan alleen toegankelijk maken voor die dat echt nodig acht.

 

Nou Loui dat gaat wel erg ver, gewoon zo laten en in de feed laten zitten, ik vind Kodo ook maar niks met zijn Spartaanse werking op een STB maar van mij mag ie het gebruiken.


73's

PE1AQZ


Re: Kodi plug-in #28 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,855 posts

+483
Excellent

Posted 9 January 2022 - 16:22

Tuurlijk blijft Kodi in de feeds, ikzelf zou het ook nooit op een box prakken, ik heb al helemaal niets met Kodi, laat staan dat ik het ga installeren maar daar is iedereen vrij in alleen moet men niet verwachten dat wij alle effort in zoiets gaan steken om het te laten werken, je krijgt het zoals het is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Kodi plug-in #29 martensa

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2022 - 17:53

Jammer dat het remote control gedeelte met 2 afstandsbedingen moet Het geluid en beeld en formaten is echt veel beter 

 

O ja een STB is tegenwoordig een STB IPTV BOX en Mediaspeler waarvan akte 



Re: Kodi plug-in #30 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 9 January 2022 - 21:45

 

 

Kodi hoort helemaal niet thuis op een STB! Dat doe je op een fatsoenlijke mediaspeler.. Snap (nog steeds) niet waarom dat allemaal zo nodig op een STB geprakt moet worden.

 Het kan en mag, maar wat mijn persoonlijk mening is gewoon deze plugin uit het systeem halen. En dan alleen toegankelijk maken voor die dat echt nodig acht.

 

Nou Loui dat gaat wel erg ver, gewoon zo laten en in de feed laten zitten, ik vind Kodo ook maar niks met zijn Spartaanse werking op een STB maar van mij mag ie het gebruiken.

 

Ik snap jou redernering wel, maar op die manier los je het probleem in een keer op.  ;)



Re: Kodi plug-in #31 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 10 January 2022 - 15:39

Kodi slaagt erin om de zneders van livetv van TVV en CDs weer te geven.  Inclusief de aangeboden replay.

Ook VTMgo, goplay en VRTnu.  (en naar ik begrijp ook kijk.nl NPOstart en RTLXL)

En doet dit ook op een OpenPLi-STB  (geen mipsel box)

 

Doordat op hetzelfde apparaat kan is dit vooruitgang.  Je meot nl geen 2 apparaten hebben.

 

Natuurlijk kan e.e.a. beter.  En zijn er wat haken en ogen aan Kodi op een STB.

 

Maar antwoord eens op de vraag:  Is er een plug-in op enigma2 die livetv van M7 weergeeft?

 

Niemand verplich u om Kodi te gebruiken, maar ontneem anderen niet de mogelijkheid AUB.


Edited by doglover, 10 January 2022 - 16:32.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Kodi plug-in #32 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 11 January 2022 - 01:16

Kodi slaagt erin om de zneders van livetv van TVV en CDs weer te geven.  Inclusief de aangeboden replay.

Ook VTMgo, goplay en VRTnu.  (en naar ik begrijp ook kijk.nl NPOstart en RTLXL)

En doet dit ook op een OpenPLi-STB  (geen mipsel box)

Weet je dat zeker? Voor zover ik weet heeft Kodi daar Google (closed source) WideVine support voor nodig. Ik dacht dat dat niet beschikbaar was voor enigma2 STB's...


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Kodi plug-in #33 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 11 January 2022 - 07:18

Zeker.

Widevine wordt zelfs automatisch geïnstalleerd.  Maar enkel op ARM - STB's niet op Mips(el) boxen.

 

Uw ontvanger moet er één zijn met een ARM processor.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Kodi plug-in #34 martensa

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2022 - 12:44

Heb inmiddels het afstandsbediening probleem opgelost de mobiele dream epg app werkt wel met verspringen 

 

Al mijn gedigitaliseerde camcorder opnames naar mp4 spelen met een mp4 hardware decoder  echt heel mooi af kan geen mediaspeler tegenop.

 

Ik zie nu geconverteerde opnames zo strak en scherp dat heb ik nooit zelfs met origineel gezien. 

 

Echter alle .ts bestanden van OPEN RSI  werken niet moet ik toch echt weer de mediaspeler gebruiken van mijn OPEN PLI mediaspeler of converteren naar MP4 

 

Heel vervelend, maar als Kodi het afspeelt op mijn Mutant HD51 is het fantastisch 

 

Als ik een opname verlaat werkt de mutant afstandsbediening weer en de sortering en navigatie is bloedje snel.

 

Ooit dacht ik Kodi is waardeloos maar begin het steeds meer als mijn standaard mediaspeler te gebruiken zo scherp waarschijnlijk omdat er gebruikt wordt gemaakt van GPU offloading 



Re: Kodi plug-in #35 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2022 - 16:34

Iemand die tvvlaanderen via kodi op een vu uno 4k se aan het werk heeft? Lukt me niet helemaal. Openpli 8.2 en kodi 18.9.
Livestream speelt 10 seconden, beeld stopt en kodi crasht. Terugkijken: flikkert even melding van speler rechts bovenaan in beeld en verder niets. Heb log bekeken, alleen iets van audio out of sync, verder niets.

Re: Kodi plug-in #36 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 17 October 2022 - 18:06

Wil dit allemaal zeggen dat ik mits de Kodi installed is, de IPTV zenders van TV Vlaanderen kan ontvangen ?

Ik ben een TVV abo en ben eigenlijk enkel geïnteresseerd om de zenders Eleven sports 2 & 3 op mijn TV te bekijken met mijn VU+ DUO 4K SE BT (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 /


Edited by pluizebol, 17 October 2022 - 18:11.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Kodi plug-in #37 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 17 October 2022 - 18:36

Wil dit allemaal zeggen dat ik mits de Kodi installed is, de IPTV zenders van TV Vlaanderen kan ontvangen ?

Ik ben een TVV abo en ben eigenlijk enkel geïnteresseerd om de zenders Eleven sports 2 & 3 op mijn TV te bekijken met mijn VU+ DUO 4K SE BT (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 /

The heart of the VU+ Duo 4K SE is the 4x 1,500 MHz quad-core processor with ARM architecture.


Edited by pluizebol, 17 October 2022 - 18:37.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Kodi plug-in #38 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 18 October 2022 - 07:23

Ik veronderstel van wel.

Ik heb een Maxytec - Multibox met ARM architectuur.

 

De VU duo 4K heeft zelfs een betere processor dan mijn goedkoop boxje.
Installeer Kodi.

Attached File  screenshot_20221018081111.jpg   82.52KB   9 downloads

In het menu ADD-ONS installeer je:

Inputstream Helper

De plug-in voor TV-Vlaanderen.

Eventueel kun je ook de plugins voor VRTMax, VTMgo en GoPlay installeren.

 

Deze kun je allen installeren vanaf de repository in Kodi

 

Je moet ook iedere plug-in configureren met je inlog gegevens.  (En voor VTMgo is er nog een specialleke - maar daar wordt je doorheen geloodst tijdens de configuratie)

 

Hierna open je bv één stream van TV-Vlaanderen.

Je gaat dan onmiddelijk de vraag krijgen of je DRM - Widevine wilt installeren.

Moet je wel doen, anders geen beeld.

 

Heb geduld, dit duurt wel een tijdje (bij mij 20 min)


Edited by doglover, 18 October 2022 - 07:24.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Kodi plug-in #39 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 18 October 2022 - 07:46

Ik veronderstel van wel.

Ik heb een Maxytec - Multibox met ARM architectuur.

 

De VU duo 4K heeft zelfs een betere processor dan mijn goedkoop boxje.
Installeer Kodi.

attachicon.gifscreenshot_20221018081111.jpg

In het menu ADD-ONS installeer je:

Inputstream Helper

De plug-in voor TV-Vlaanderen.

Eventueel kun je ook de plugins voor VRTMax, VTMgo en GoPlay installeren.

 

Deze kun je allen installeren vanaf de repository in Kodi

 

Je moet ook iedere plug-in configureren met je inlog gegevens.  (En voor VTMgo is er nog een specialleke - maar daar wordt je doorheen geloodst tijdens de configuratie)

 

Hierna open je bv één stream van TV-Vlaanderen.

Je gaat dan onmiddelijk de vraag krijgen of je DRM - Widevine wilt installeren.

Moet je wel doen, anders geen beeld.

 

Heb geduld, dit duurt wel een tijdje (bij mij 20 min)

 

Heel hartelijk dank  :)  :)  :)

Ik ga daar vaandaag en/of morgen mee aan de slag en dan slaak ik natuurlijk wel een vreugdekreet zodra het gelukt is.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Kodi plug-in #40 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 18 October 2022 - 11:18

 

Ik veronderstel van wel.

Ik heb een Maxytec - Multibox met ARM architectuur.

 

De VU duo 4K heeft zelfs een betere processor dan mijn goedkoop boxje.
Installeer Kodi.

attachicon.gifscreenshot_20221018081111.jpg

In het menu ADD-ONS installeer je:

Inputstream Helper

De plug-in voor TV-Vlaanderen.

Eventueel kun je ook de plugins voor VRTMax, VTMgo en GoPlay installeren.

 

Deze kun je allen installeren vanaf de repository in Kodi

 

Je moet ook iedere plug-in configureren met je inlog gegevens.  (En voor VTMgo is er nog een specialleke - maar daar wordt je doorheen geloodst tijdens de configuratie)

 

Hierna open je bv één stream van TV-Vlaanderen.

Je gaat dan onmiddelijk de vraag krijgen of je DRM - Widevine wilt installeren.

Moet je wel doen, anders geen beeld.

 

Heb geduld, dit duurt wel een tijdje (bij mij 20 min)

 

Heel hartelijk dank  :)  :)  :)

Ik ga daar vaandaag en/of morgen mee aan de slag en dan slaak ik natuurlijk wel een vreugdekreet zodra het gelukt is.

 

 

Kan ik dan op die manier ook de gewenste zenders (in mijn geval Eleven Sports 2 en 3 van TVV) als een 2 IPTV zenders met een kanaal nr instellen ?


Edited by pluizebol, 18 October 2022 - 11:27.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users