Jump to content


Photo

EPG wordt niet aangevuld


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 jacques1971

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2021 - 11:03

Op mijn beide VU boxen loopt CD EPG  maar tot vrijdag op zaterdag nacht 2:00 uur.

Is er een probleem?



Re: EPG wordt niet aangevuld #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2021 - 15:50

Op mijn beide VU boxen loopt CD EPG  maar tot vrijdag op zaterdag nacht 2:00 uur.

Is er een probleem?

CD even bellen?


73's

PE1AQZ


Re: EPG wordt niet aangevuld #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 August 2021 - 17:18

Is het weer zover? Dat is nu zowat elke week ellende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG wordt niet aangevuld #4 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2021 - 19:45

VU+ Solo 4k, OpenPLI 7.2, TV Vlaanderen, ook hier geen EPG Updates meer.

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren?

Heeft ALTIJD perfect gewerkt "out of the box", heb nooit settings gewijzigd, ook nu de afgelopen dagen niet.

 

Is er iets wat ik kan doen, heeft er iemand tips?

 

Vele Dank.



Re: EPG wordt niet aangevuld #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2021 - 19:50

Je kunt op de box instellen wat je wilt maar als degene die het aan hoort te bieden het niet met het signaal meestuurt, kan je het de box niet kwalijk nemen dat er geen ingebouwde 'glazen bol' funktie in zit. ;)

 

Iets wat niet wordt verstuurd, kan ook niet getoond worden, de aanbieder kan er iets aan doen, wij zijn de aanbieder niet, dat is CD en daar moet je de vraag dan ook neerleggen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: EPG wordt niet aangevuld #6 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2021 - 20:00

Bestaat er niet zoiets dat je de EPG data manueel kan ophalen, maw forceren?

 

En hoe weet ik dat het probleem niet aan mijn box ligt?

 

Zoals ik reeds vermeld heb, heeft het altijd gewerkt "out of de box", er zijn geen settings gewijzigd.

Wel heb ik een ander programma geïnstalleerd op mijn PC om FTP toegang tot mijn box te krijgen.

Ik zit op een mac en 32 bit programma's worden niet meer ondersteund vandaar dat ik via een virtual box ben overgestapt van iDreamX naar Dreambox Control Center.

Maar hier kan het toch niet aan liggen hé, of toch wel?

Nogmaals heb ENKEL maar gechecked of ik toegang tot mijn box had, settings heb ik niet gewijzigd.

 

Oh ja nog even vergeten te vermelden, wij kijken naar TV Vlaanderen en niet CD, kan het zijn dat het probleem zich op beide providers voordoet?

 

Wat ik vooral wil weten is of het probleem bij mij ligt of niet.

Als het niet bij mij ligt kan ik er toch niets aan doen zoals "Tech" reeds vermeld heeft, dan zal het zich vanzelf wel oplossen vermoed ik.


Edited by GI30065, 18 August 2021 - 20:04.


Re: EPG wordt niet aangevuld #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2021 - 20:52

Bestaat er niet zoiets dat je de EPG data manueel kan ophalen, maw forceren?

 

En hoe weet ik dat het probleem niet aan mijn box ligt?

 

Zoals ik reeds vermeld heb, heeft het altijd gewerkt "out of de box", er zijn geen settings gewijzigd.

Wel heb ik een ander programma geïnstalleerd op mijn PC om FTP toegang tot mijn box te krijgen.

Ik zit op een mac en 32 bit programma's worden niet meer ondersteund vandaar dat ik via een virtual box ben overgestapt van iDreamX naar Dreambox Control Center.

Maar hier kan het toch niet aan liggen hé, of toch wel?

Nogmaals heb ENKEL maar gechecked of ik toegang tot mijn box had, settings heb ik niet gewijzigd.

 

Oh ja nog even vergeten te vermelden, wij kijken naar TV Vlaanderen en niet CD, kan het zijn dat het probleem zich op beide providers voordoet?

 

Wat ik vooral wil weten is of het probleem bij mij ligt of niet.

Als het niet bij mij ligt kan ik er toch niets aan doen zoals "Tech" reeds vermeld heeft, dan zal het zich vanzelf wel oplossen vermoed ik.

Je kunt toch even een fta zender proberen zoals ARD of ZDF, die gaat buiten TVV/CDS epg om, dan weet je of het aan de VU ligt of Pli, ik denk zelf van niet, CDS/TVV hebben altijd wat(gedonder) gehad met EPG. :huh:


Edited by Sagitarius, 18 August 2021 - 20:54.

73's

PE1AQZ


Re: EPG wordt niet aangevuld #8 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2021 - 21:44

@Sagitarius, VELE DANK voor de super tip :-) !

 

Ik heb net de EPG bekeken van MTV NL, wij kijken hier nooit naar, dus geen data.

Kanaal even laten opstaan, en ja hoor EPG kwam binnen.

Had vele dagen maar ging van Maandag naar Woensdag, dus GEEN data voor Dinsdag.

EPG afgesloten, en kanaal nog een 2 tal minuutjes laten opstaan, terug gekeken, en ja hoor Dinsdag nu ook volledig ingeladen!

Heb nu een EPG die helemaal gaat tot Donderdag morgend, dus heel klein beetje meer dan een volledige week.

14 dagen op voorhand hebben wij nooit gehad, enkel en alleen maar één week op voorhand, maar dit is voor ons voldoende.

Ik zeg dit maar daar ik reeds ondertussen verschillende posts gelezen heb op dit forum aangaande EPG problemen, en daar spraken een aantal mensen van 14 dagen.

 

Dus als ik het dan goed begrijp ligt het probleem dus voor 100% niet bij mij, klopt dit?

 

Groetjes.



Re: EPG wordt niet aangevuld #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 August 2021 - 21:55

Dat kun je zo wel stellen, er zijn maar weinig providers die meer als een week EPG aanbieden, ik zit hier bij Ziggo (dvb-c) en die geven ook maar 1 week EPG, voor mij voldoende. :)

Bij Ziggo is er maar zelden een EPG storing, bij CDS (TVV) is er altijd wel wat met de EPG zoals WanWizard ook al schreef.

Vroeger al met dat lamme MHW epg en nu met EIT epg is het nog steeds naadje bij deze club :wacko:


Edited by Sagitarius, 18 August 2021 - 21:57.

73's

PE1AQZ


Re: EPG wordt niet aangevuld #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 August 2021 - 01:56

Het is bij  CDS en TVV altijd goed gegaan, totdat ze bij M7 hun techniekers hebben ontslagen om de balans beter te laten lijken voor de overname door Vivendi.

 

In de laatste 2 maanden is het nu al de derde keer dat er een paar dagen geen EPG meer komt, en dan ineens op donderdag of vrijdag komt de boel alsnog binnen.

 

Sommige providers (bv de duitsers) leveren meer dan 7 dagen, maar CDS en TVV niet. Als je van die zenders hebt zonder EPG (waar je dus blijkbaar niet vaak naar toe zapt) kun je gebruik maken van de EPGrefresh plugin. Die kun je 's nachts voor je een rondje laten zappen en zo de EPG binnen halen (op voorwaarde dat het uitgezonden wordt natuurlijk. zo niet, dan houdt het op).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG wordt niet aangevuld #11 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 19 August 2021 - 05:55

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een vu+ ultimo 4k en een duo 4k, en op beide stopt de epg vrijdagnacht. Ik dacht zelf dat dit kwam omdat er ook al weken lang geen software updates meer zijn geweest. Ook ik heb verder geen extra epg plugins ed. geinstalleerd. Heb de boxen diverse keren opnieuw opgestart zonder resultaat.

Maar nu (gisteravond) heb ik de plugin epg import en epg import rytec geinstalleerd en na het openen van epg import de instellingen naar mijn idee goed gezet en via de blauwe knop de bronnen aangevinkt die ik hebben wil, in mijn geval alleen de bovenste twee, geen idee of dit voldoende is. Daarna via de gele knop handmatig zoeken aangezet en hoppa, 5 minuten later had ik weer heel veel epg en tot ruim een week vooruit. Misschien ook een oplossing voor anderen die dit ook hebben.

Re: EPG wordt niet aangevuld #12 nono

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2021 - 07:41

Zie de draadjes: "Canal Digitaal EPG toont maar 3 dagen vooruit ipv 7" en " EPG wordt niet aangevuld".

Het is iedere keer (steeds frequenter ?) hetzelfde.
CD levert EPG wanneer het hun uitkomt. Voornamelijk in de vakantie-periodes is het maar de vraag wanneer er weer geleverd wordt.
Het lijkt erop dat mensen op vakantie gaan en er geen of nauwelijks overdracht van taken plaatsvindt.
Op de web-site wordt geen melding gemaakt van het ontbreken van de EPG. Bel je CD dan krijg je steevast het antwoord dat het aan je ontvanger/Je programmatuur ligt.
Hoe moeilijk is het om volledig geautomatiseerd de programmainformatie van de komende week ergens vandaan te halen en deze met de zenders mee te sturen ?

Mijn conclusie is al langere tijd:
- CD heeft een "geinstueerde" helpdesk die geen aandacht mag besteden aan de (mijns inziens) terechte klachten m.b.t. de EPG. 1 Week vooruit, zoals in de gedrukte programmagidsen, is wel het minste dat je mag verwachten
- CD heeft het monopolie op sat-tv en kan dus haar gang gaan zonder gevolgen voor het klantenbestand.

Wat ik jammer vind is dat de info over b.v. de EPG storingen bij CD hier zo versnipperd is.
Het zou mooi zijn wanneer hier, op dit Forum, alle draadjes uit het verleden die op deze houding betrekking hebben gekoppeld zouden worden opdat een ieder makkelijk inzicht in de praktijken van CD kan krijgen.

En verder: Iedere keer weer zijn er hier mensen die onzeker worden over hun programmatuur. Vervolgens wordt er ik weet niet hoeveel tijd besteed aan pogingen om een fout te corrigeren die niet aanwezig is.

Ik verwacht dat vandaag, mogelijk zelfs morgen pas, ineens alle EPG voor de komende week weer geleverd wordt.

Wegens het verschil in EPG-info tussen de meegeleverde EPG en de geimporteerde EPG via EPG-import (zie opmerkingen WanWizard) doe ik soms hetvolgende:
Ik maak een backup van timers.xml (in de map /etc/enigma2). Gevolgde procedure: telnet ...IP-ontvanger..., inloggen, init 4, kopieren naar PC, init 3, exit.
Daarna importeer ik via EPG import de (door mij minder gewenste) EPG in een ander formaat.
Wanneer ik dan tijd heb kan ik de nieuwe timers (van EPG-import) weer makkelijk vervangen door de oude.
 



Re: EPG wordt niet aangevuld #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2021 - 08:29

Wel heb ik een ander programma geïnstalleerd op mijn PC om FTP toegang tot mijn box te krijgen.

Ik zit op een mac en 32 bit programma's worden niet meer ondersteund vandaar dat ik via een virtual box ben overgestapt van iDreamX naar Dreambox Control Center.

Maar hier kan het toch niet aan liggen hé, of toch wel?

Speciaal voor FTP toegang virtualbox geïnstalleerd en waarschijnlijk het OS windoof10 met de nodige malware op je mac gezet?

 

Misschien was Filezilla een makkelijkere en snellere oplossing geweest, ook kan je met 'homebrew' gewoon telnet op je mac zetten maar uiteraard zijn daar ook andere tools voor zoals Terminus.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: EPG wordt niet aangevuld #14 GI30065

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2021 - 10:15

@Tech, bedankt voor jouw reactie, goede tips.

Wat betreft de malware, windows 10 zal enkel en alleen maar draaien wanneer ik moet ftp'en naar mijn box.

Dit gebeurt haast nooit,....maar gelijk heb je wel :).

 

Inderdaad is altijd hetzelfde, Mijnheer installeer de laatste nieuwe software, Mijnheer restart je PC / Box, Mijnheer doe dit, Mijnheer doe dat,.....

Bij Apple is het net zo, ik vraag mij af wat die mensen daar eigenlijk zitten te doen.

En ohhh weeee wanneer je een zeer technische vraag stelt, dan weten ze het helemaal al niet meer LOL.

De fout ligt NOOIT bij hen wanneer je naar support belt, het is ALTIJD de schuld van de klant.

 

Groetjes, en VELE DANK, alle tips altijd welkom, men is nooit te oud om iets bij te leren hé.



Re: EPG wordt niet aangevuld #15 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 19 August 2021 - 11:36

Of is canaal geld al bezig met de wintertijd in te stellen? Hebben ze ook altijd moeite mee...

Re: EPG wordt niet aangevuld #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 August 2021 - 17:30

Waarom toch steeds hier klagen bel gewoon CDS/TVV :angry:


73's

PE1AQZ


Re: EPG wordt niet aangevuld #17 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 19 August 2021 - 19:06

Enkel de Provider kan hier iets aan doen, al dat geblaat is alweer overbodig, de bal licht in het CD /TVV kamp, ze zijn gemaild hierover.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: EPG wordt niet aangevuld #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2021 - 19:19



Waarom toch steeds hier klagen bel gewoon CDS/TVV :angry:

 

 



Enkel de Provider kan hier iets aan doen, al dat geblaat is alweer overbodig, de bal licht in het CD /TVV kamp, ze zijn gemaild hierover.

Dat schreef ik hier al....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: EPG wordt niet aangevuld #19 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 12 May 2022 - 01:40

(beetje off-topic) Nu al paar nachten achter elkaar geen (S2) EPG op NPO2 's nachts. Anderen ook last van?


Edited by Frenske, 12 May 2022 - 06:45.
Graag voortaan jouw vragen in een gerelateerd topic plaatsen.

Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: EPG wordt niet aangevuld #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 May 2022 - 11:24

Ik zie hier geen problemen, of bedoel je iets anders?

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users