Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #121 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 12 October 2021 - 15:08

Als er geen moverende redenen zijn om te upgraden, dan besteed ik mijn tijd liever aan meer zinvolle zaken.

 

en zo is het, ben in de release notes van openvpn niet direct iets tegengekomen waar ik nou moord en brand over schreeuw - dank voor heads up WanWizard!



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #122 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 October 2021 - 18:21

Kan het zijn dat dit normaal is, ik heb namelijk een VU+duo4kse en als ik fabrieksinstellingen selecteer wordt dan alles gewist of alleen de nodige tuner instellingen. Ik krijg namelijk geen beeld van cds en Ziggo. En sommige plugins blijven ook na de herstart.

Edited by Loui (PD1LOI), 14 October 2021 - 18:22.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #123 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 October 2021 - 20:20

Fabrieksinstellingen wist alleen /etc/enigma2. Het verwijdert geen plugins, en past ook geen andere settings aan (dus netwerk bv werkt daarna ook nog steeds).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #124 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 October 2021 - 20:49

Fabrieksinstellingen wist alleen /etc/enigma2. Het verwijdert geen plugins, en past ook geen andere settings aan (dus netwerk bv werkt daarna ook nog steeds).

Oké dat is dan ook het probleem. Hij wil de rest ook weg hebben,dus opnieuw flashen is hier de oplossing.

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #125 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 15 October 2021 - 13:44

Vanmiddag de Edision osminiplus voorzien van 8.1.

 

Alles lijkt te werken maar... als ik remote stream converter gebruik en enkele boeketten van een andere ontvanger plaats dan gebeurt er iets vreemds. De setting Hans-Kabel wordt vervangen door Hans-rotating...

 

Ik heb met Dreamset eerst de kabellijst er in gezet. Staat er goed in. Daarna enkele externe boeketten toegevoegd uit een ontvanger zonder rotatinglijst. Maar daarna zie ik deze toegevoegde boeketten staan onderaan de rotatinglijst die dan plots in plaats van de kabellijst er in zit. Heel vreemd...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #126 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 October 2021 - 14:24

Dat klinkt als bestaande of achtergebleven files, icm met die rotte "display unlinked bouquets" optie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #127 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 16 October 2021 - 11:10

Dat klinkt als bestaande of achtergebleven files, icm met die rotte "display unlinked bouquets" optie.

OK... en wat kan ik dan als beste doen? Opnieuw flashen, terug naar 7.3 wellicht?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #128 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 October 2021 - 14:04

Beginnen bij het begin.

 

Hoe heb je die box van een image voorzien? Vers geflashed? En daarna een backup terug gezet? Zat daar wellicht een settings ipk in (autoinstall) die bij de restore geinstalleerd is? Check bij plugins onder de rode knop.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #129 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 17 October 2021 - 14:00

OK, dank. Heb vanmiddag flash uitgevoerd naar 7.3. Zonder terugzetten back up, dus maagdelijk...

 

Alles werkt weer en naar mijn idee zapt het wat rapper dan met 8.1.

Dus houd ik deze slaapkamerdochter maar even op 7.3.

 

ps: van je antwoord (#128 enz.) heb ik geen melding gekregen in mijn e-mail inbox. Ook PM-berichten worden niet gemeld. Vreemd.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #130 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 October 2021 - 15:15


 

ps: van je antwoord (#128 enz.) heb ik geen melding gekregen in mijn e-mail inbox. Ook PM-berichten worden niet gemeld. Vreemd.

Zie mijn PM, het zou de instelling  m.b.t je notifications kunnen zijn.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #131 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2021 - 20:05

Vandaag een oude Vu Zero op zolder die al op 8.1 draaide een software update gegeven.

Hij bleef eeuwig bezig.

Spanning er even af, toen startte hij keurig op.

 

Alleen werd de externe DVB T tuner niet meer gezien.

De driver DVB USB TURBO bleek niet meer aanwezig te zijn.

Die alsnog gedownloaded en geïnstalleerd, maakte helaas niets uit, geen DVB T.

 

Ook de PAU extension bleek te ontbreken, die er op gezet, maar, geen enkele USB stick wordt nog herkend om op te nemen.

 

Wat is hier mis?

 

Voor iedereen me gaat vertellen dat de oude Zero geen DVBT2 aan kan, ja, weet ik, maar, m'n ontvanger beneden kan dat wel, en, die keek prima via de Zero...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #132 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 October 2021 - 22:12

Wij installeren geen drivers standaard, en daar hoort PAU ook bij. Dus de juiste drivers installeren dus. En niet vergeten daarna te herstarten, zodat de nieuwe drivers ook laden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #133 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2021 - 09:44

Heb uiteraard 5x herstart.....

Na het installeren van de juiste drivers.....

Maar, werkt niet meer.

 

Is overigens voor mij voor het eerst dat drivers zoek zijn na een software update....

 

Denk dat ik er maar een verse kale 8.1 op ga zetten...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #134 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 October 2021 - 10:02

En het is niet dat hij door zijn flash geheugen heen is?

 

Er staat me bij dat een zero maar 128MB flash heeft, dat betekent dat na installatie van 8.1 er maar 2-3 MB meer vrij is, en dan kun je updaten eigenlijk wel vergeten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #135 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2021 - 10:23

Hmmm, dat zou dan voor het eerst zijn? Staat verder niets op, kanalen lijst, oscam en 2 drivers...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #136 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 October 2021 - 10:32

Net even opgezocht: de zero heeft 256MB flash, dus mijn geheugen had me in de steek gelaten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #137 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 27 October 2021 - 10:39

Klopt ;) de NAND is 256MB  net de Zero hier geflashed met OpenPLi 8.1 (met Picons) en geeft 

root@vuzero:~# df -Th
Filesystem           Type            Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs          ubifs         193.0M    141.9M     51.0M  74% /
devtmpfs             devtmpfs      154.0M      4.0K    154.0M   0% /dev
tmpfs                tmpfs          64.0K         0     64.0K   0% /media
tmpfs                tmpfs         154.1M    172.0K    153.9M   0% /run
tmpfs                tmpfs         154.1M     29.6M    124.5M  19% /var/volatile
/dev/sda1            vfat          955.0M    429.7M    525.3M  45% /media/1GB

ruimte genoeg dus.

 

Je kunt de ruimte op je eigen Zero eenvoudig zelf checken door bovenstaand commando

 

Edit: Let wel, als je vanuit het menu flashed dan moet je er wel een USB stick aanhangen van voldoende ruimte zoals je hierboven ziet is dat in mijn geval er één van 1GB

/dev/sda1            vfat          955.0M    429.7M    525.3M  45% /media/1GB

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #138 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2021 - 11:49

Hmmm, heb net vanaf een USB stick 8.1 er vers en kaal opgezet (altijd een rotwerk met die Zero, zoeken welke stick wil etc..), zonde van m'n ochtend, maar, alles werkt weer.

Wat daar nou fout gegaan was bij die update?

Ik liet 'm eerst vanochtend NOG een keer online updaten, en, toen was het echt over, startte de Zero niet meer...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #139 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2021 - 14:08

Ik had eigenlijk gehoopt dat met een verse lege 8.1 op die Zero een ander probleem OOK opgelost zou zijn, maar, helaas.

Ik kan sinds enige tijd als ik in een andere stad ben in mijn Man Cave niet meer via fallback TV in HD kijken via die Zero thuis, dat hapert en stottert.

SD gaat goed.

 

Ligt niet aan de internet snelheid in de Man Cave (heb het ook via m'n telefoon Hotspot geprobeerd) en OK niet aan de internetsnelheid thuis, daar is niets veranderd.

De verandering was denk ik het overstappen van 8.0 naar 8.1 op de Zero enige tijd geleden?

Toch raar...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #140 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 October 2021 - 14:38

Bandbreedte is voor streaming van niet-transcoded beeld minder van belang ( er moet natuurlijk wel genoeg zijn ;) ) dan jitter en latency.

 

De MPEG-TS wordt rechtstreeks doorgestuurd, en die is realtime en zonder enige buffering, dus elke delay of hickup op de lijn is funest, dan moet je weer wachten op een volledig I-frame voordat je weer beeld hebt. En dat is bij de ene zender eerder dan bij de ander, afhankelijk hoe veel compressie er is toegepast ( = hoeveel P of B frames er tussen twee I frames zitten ). Bij wireless connecties als wifi en telefoon hotspots kun je wachten op dat soort hickups, tenzij te wifi echt lokaal en van top kwaliteit is.

 

Veel meer zit er niet achter, MPEG data komt binnen, en gaat er via een http pakket even snel weer uit, daar zit ( mits de server box geen rare dingen doet ) geen enkele vertraging in.

 

Als je verstand van zaken hebt zou je eens tcpdump op de client box kunnen installeren, en een trace laten lopen van die http connectie tussen source- en destination IP. en kijken of je drops of retries of zo ziet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users