Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #61 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 30 August 2021 - 05:52

Ik heb mijn VU+ Duo2 en SoloSE geflashed met 8.1. Dat werkt perfect. Bijwerken werkt ook. 

 

Alleen kan ik ieder dag opnieuw bijwerken naar versie van 21 augustus 13:12:00 uur. Het gaat ook altijd om

enigma2-plugin-picons-snp-full.100x60-86x46.light.on.transparent

 

Indien ik in het update protocol kijk, dan wordt ook ieder dag een nieuw picon versie geïnstalleerd.

 

Ik vraag mij af op de bijwerk informatie misschien wat duidelijker kan. 21 augustus is ook het datum wat ik in de boot logo zie.

 

Het grote voordeel van 8.1 is voor mij dat ik geen system time meer nodig heb om de soloSE van tijdinformatie te voorzien.

(De soloSE gebruikt de Duo2 als remote receiver).

 

Verder knap gedaan!


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #62 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 30 August 2021 - 07:00

Picon directory even kopieëren naar je PC. Dan via Applicaties - rode knop - de enigma2-plugins-picons……… verwijderen.. Daarna je kopie weer terugzetten… Mochten er picons wijzigen, dan gewoon de plugin weer eenmalig installeren..

Noot: op Astra veranderd er niet zoveel, wel op de HotBird….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #63 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 30 August 2021 - 16:05

Ik snap niet wat het probleem is.

 

Ik heb de indruk dat je niet weet waar je naar kijkt. De datum in het bootlogo is de datum dat Enigma is gecompileerd. Picons, zenderlijsten, etc, staan daar allemaal los van, de worden bijgwerkt als er wat valt bij te werken.

 

Als je niet elke dag wilt updaten, dan doe je dat toch gewoon niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #64 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 31 August 2021 - 05:32

Ik heb een probleem dat iedere dag aangeboden wordt:

In het Duits staat er:

Wollen Sie Ihren Receiver auf 2021-08-21 13:12:00 aktualisieren? (I Aktualisierung verfügbar)

 

Beter zal zijn:

Wollen Sie Ihren Receiver aktualisieren? 

 

Verder in de lijst

Zu aktualisierende Pakete behalve de namen van de paketjes ook het wijzigingsdatum vermelden. Jullie gebruiken intern versienummers.

 

Ik denk dat dat logischer is.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #65 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2021 - 10:15

Sinds net ben ik ook lid van de 8.1 familie geworden.

Was even spannend, ik kwam er na 13,5 minuten achter dat updaten achter mijn firewall geen suc6 was .....

Na een buitenlijntje en opnieuw flashen, werkt alles als een zonnetje, was enkel mijn openvpn instellingen kwijt, maar dat was niet zo'n groot probleem.

Update's gedaan, geen enkel probleem verder.

 

Bedankt voor de mooie update !!

 

 

 

-VuUno4kse /  Unicable II



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #66 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,801 posts

+187
Excellent

Posted 2 September 2021 - 10:21

Mooi dat het is gelukt ;) Tip, lees voor dat je naar een nieuwe versie gaat eerst even de release notes https://wiki.openpli.org/Releases https://wiki.openpli...eleasenotes-8.1


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #67 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 2 September 2021 - 12:57

Na een buitenlijntje en opnieuw flashen, werkt alles als een zonnetje, was enkel mijn openvpn instellingen kwijt, maar dat was niet zo'n groot probleem.

 

/etc/openvpn opnemen in de autobackup.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #68 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 2 September 2021 - 13:17

 

 

/etc/openvpn opnemen in de autobackup.

 

 

" multiple routes to Rome " we say, of soflink terugzetten naar je USBStickie :

root@et10000:/etc# ls -la openvpn
lrwxrwxrwx    1 root     root            18 Aug 21 05:41 openvpn -> /media/usb/openvpn

ach, "lead around old iron" another saying... het doet hetzelfde zeg maar ...



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #69 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 7 September 2021 - 15:38

Heb een probleempje bij de Vu Uno4k met teletext, Teletekst scherm wordt half weer gegeven aan de linkerkant van de tv en rechter gedeelte blijft tv beeld staan>
Dit heb ik bij de VuDuo4kse niet even min met een Vu solo2 met allen 8.1

Instellingen staan gelijk.


Edited by Autodelta, 7 September 2021 - 15:38.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #70 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 7 September 2021 - 15:46

Heb een probleempje bij de Vu Uno4k met teletext, Teletekst scherm wordt half weer gegeven aan de linkerkant van de tv en rechter gedeelte blijft tv beeld staan>
Dit heb ik bij de VuDuo4kse niet even min met een Vu solo2 met allen 8.1
Instellingen staan gelijk.


Ik vind deze instelling juist prettig!
Maar goed, je kan wisselen met pg up / pg down

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #71 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 7 September 2021 - 15:56

bedankt, ga ik als ik thuis ben proberen


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #72 Yowzah

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2021 - 12:07

Ik heb al jaren een gebruiker van satelliet ontvangers, bij de aanschaf van een Gigablue UHD ontvanger bleek OpenPli gewoon superieur en ben dus overgeschakeld.

 

Ik heb laatst mijn GigaBlue UHD QUAD 4K van OpenPli 8.0 geupdate naar 8.1, alles werkt prima behalve een probleempje met epg. In mijn set gebruikt ik de Rytec plugin om epg te downloaden. bij vorige update werd de de bestaande epg gegevens na de update gewoon ingelezen, nu moest ik eerst een import doen om ook effectief epg te zien.

 

Ik heb een GigaBlue UHD IP 4K met HD Freaks image die ik gebruik om te zenders te streamen vanaf de quad. Epg wordt van de quad naar de ipbox gedownload. Na de update leek de ipbox de epg data wel in te lezen maar toonde geen epg in de kanalenlijst. Epg bestand van de quad manueel naar de ipbox gecopieerd; zelfde probleem.

 

Quad terug geboot naar OpenPli 8.0, opnieuw epg geïmporteerd en EPG op de IP werkt terug perfect.

 

Ik heb het idee dat het epg.dat bestand onder Openpli 8.1 'anders' is waardoor een 8.1 bestand enkel correct verwerkt wordt onder OpenPli 8.1 en niet onder OpenPli 8.0 en HDFreaks 6.5. Een OpenPli 8.0 epg.dat wordt dan weer correct verwerkt in OpenPli 8.0 en HDFreaks, maar niet met OpenPli 8.1.

 

Rytec plugin in beide OpenPli versies kwam uit de OpenPli feed. Ik heb zowel het 8.1 image en Rytec plugin al opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

 

Het probleem is niet het einde van de wereld maar wou graag wat ideeen sprokkelen om dit eventueel op te lossen.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #73 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 8 September 2021 - 12:38

Van 8.0 naar 8.1 moet je flashen ( = herinstalleren ), en niet updaten. En als het epg backup bestand dan niet op een extern medium (disk, usb stick) staat, dan raak je die kwijt.

 

En ja, de epg structuur is van versie veranderd door een aanpassing van de data structuur. Waardoor een epg.dat backup van een oude versie niet kan worden ingelezen, en een nieuwe het niet doet op een oude(re) image.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #74 Yowzah

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2021 - 15:20

Van 8.0 naar 8.1 moet je flashen ( = herinstalleren ), en niet updaten. En als het epg backup bestand dan niet op een extern medium (disk, usb stick) staat, dan raak je die kwijt.

 

En ja, de epg structuur is van versie veranderd door een aanpassing van de data structuur. Waardoor een epg.dat backup van een oude versie niet kan worden ingelezen, en een nieuwe het niet doet op een oude(re) image.

 Bedankt voor de info rond de epg, nu ken ik tenminste de reden waarom epg op mjn ipbox niet (meer) werkt en wat de mogelijke oplossingen zijn.

 

Ik had inderdaad de upgrade naar 8.1 via flash gedaan, updaten ging niet zoals duidelijk aangegeven in het software update menu van OpenPli 8.0.

Ik heb de term updaten in de brede zin van het woord gebruikt, niet specifiek om aan te geven dat ik van 8.0 naar 8.1 via update gegaan ben.

Ik had de release notes van 8.1 eerder al een bekeken maar vond geen aanwijzing dat er iets rond epg geupdate was, tenzij dit valt onder CRID support to EPG data.

 

Ik ben in ieder geval blij met OpenPli, na jaren met OpenAtV aan de slag te zijn geweest is dit een echte verademing.  :thumbs-up:  :thumbs-up:



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #75 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 8 September 2021 - 20:16

Nee, het gaat om deze: https://github.com/O...6de9dcd0d44b0c0

 

Er zijn verschillende velden van 16bit naar 32bit gegaan, en dus is het data formaat opgehoogd van V7 naar V8.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #76 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2021 - 16:31

Update naar 8.1 op een xtrend et8000  en zgemma H7S gingen goed met backup..

De zgemma heeft altijd wat problemen met de kanalen lijsten en skin_display.xml wordt overschreven na een flash.

De plugin fontmagnifier moet op beide ontvangers opnieuw geactiveerd worden na de flash.

Ook is sinds de update naar 8.1 op beide ontvangers in de file lijst van de opnames de epg beschrijving ( bij mij links onder het kleine beeldscherm) leeg. Met de info knop op de ab is dit wel op te roepen..

Geen idee hoe die informatie weer zichtbaar te krijgen,was altijd zichtbaar .

Bedankt voor al de goede werken......



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #77 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 September 2021 - 17:01

Deze bedoel je?

 

Attached File  1_0_19_5225_C99_3_EB0000_0_0_0_20210910170017.jpg   172.2KB   12 downloads


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #78 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2021 - 22:21

ja , precies deze. 

De beschrijving mist onder het tv schermpje als je  n opname selecteerd bij beide ontvangers



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #79 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,677 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 September 2021 - 23:49

Zoals je ziet, ik heb dat dus niet. Dus even geen idee...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #80 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 11 September 2021 - 07:44

Opnamelijst openen, 2x op menu drukken en deze optie aanzetten..

 

Attached File  1_0_1_52DA_80E_600_FFFF0000_0_0_0_20210911084157.jpg   144.86KB   12 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users