Jump to content


Photo

UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021

nieuwsbrief

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 1 September 2021 - 09:17

Voorwoord
Mensenrechten. Een item in het vorige nummer. Helaas geen reactie. Maar wellicht verandert dit met dit nummer waarin we het thema koppelen aan radiotechniek van de kortegolf over Radio NUG. Komkommertijd..? Wij merken er niets van… weer een vol nummer!

 

In dit nummer onder andere:

  • Nieuwe versie van OpenPLi: stable release 8.1, eerste ervaringen;
  • Radio NUG gaat via de kortegolf de strijd aan;
  • Forse prijsverhogingen voor satellietschotels en bijbehorende zaken verwacht!;
  • Inverto verwacht over enkele maanden Ultra PLL Lnb te brengen.

 

Reacties zijn van welkom via: specials@detransponder.nl

De redactie (alfabetisch): Emiel, Gerard, Hans, Peter en Rob. Met dank aan André en David.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 September 2021 - 09:50

Dank redactie gaan we weer fijn lezen ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 September 2021 - 11:56

Ik ga (dit keer) er direct aan beginnen! :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 1 September 2021 - 12:38

Ik download hem alvast voor later vandaag. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 September 2021 - 13:17

Hans,

 

Toch even een opmerking maken over de GBNews rapportages. GBNews is een alt-right propaganda zender, zoals Fox News in Amerika, en net als daar, een platform voor anti-vaxxers en racisten.

 

Ik zou het op prijs stellen dat de onzin die ze spuien op zijn minst door jullie getoetst wordt voordat jullie het opnemen. Zoals nu, de officiele kijkcijfers zijn nog maar een fractie van wat ze waren, en zijn soms zelfs 0 (onmeetbaar).

De adverteerders zijn zich ook massaal het het terugtrekken na een klachtenregen op social media.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 September 2021 - 13:39

Gewoon laten staan die info over dit soort zenders, er zijn wel meer zenders die propaganda bedrijven zoals Russia Today of onze staatsomroep NOS, ik kijk wel eens naar zenders zoals FoxNews om een indruk te krijgen hoe zij het nieuws brengen, dan zou Hans en zijn team alles moeten censureren, dat is onbegonnen werk.


Edited by Sagitarius, 1 September 2021 - 13:41.

73's

PE1AQZ


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 September 2021 - 13:42

Dit heeft niks met censureren te maken, maar met het feit dat je voor je publicatie een fact checking moet doen. En dat geldt voor alles wat er gepubliceerd wordt.

 

Er wordt al genoeg onzin gepubliceerd, daar hoeft niet nog meer bij te komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 September 2021 - 16:21

Dit heeft niks met censureren te maken, maar met het feit dat je voor je publicatie een fact checking moet doen. En dat geldt voor alles wat er gepubliceerd wordt.

 

Er wordt al genoeg onzin gepubliceerd, daar hoeft niet nog meer bij te komen.

Tja als het nu een professioneel medium zou zijn, maar op een hobbyisten vereniging blad mag je alles plaatsen mits je aan bronvermelding doet, en in de disclaimer zetten dat je niet verantwoordelijk bent voor de inhoud.


Edited by Sagitarius, 1 September 2021 - 16:22.

73's

PE1AQZ


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #9 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 11 September 2021 - 17:04

WanWizard: waar doel je precies op met GBnews? In de UP/DOWNLINK hebben we bij mijn weten enkel de komst aangekondigd, de start, en het feit dat de kijkcijfers laag waren.

 

Ik kan me niet voorstellen dat je uit onze tekst een promotie voor deze zender hebt gelezen. We proberen zo neutraal mogelijk te zijn. Of een zenders nu rechts of links, gelovig of niet-gelovig georiënteerd is.

 

En waar zou ik dan moeten 'fact checken'? Vragen bij GBnews..? Kom nou...

 

We hebben veel lijntjes met persvoorlichters, zoals die van Canal Digitaal, TV Vlaanderen, enzovoort. Maar niet met alle media. En wat in andere media (nieuwsbrieven) staat hoeft ook niet altijd te kloppen. Ergens stopt het checken.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 September 2021 - 01:13

Het ging mij om

 

 

Maar 22 augutus meldt de nieuwe nieuwszender records te hebben gebroken: meer kijkers
dan Sky News (peak audience), men kijkt langer naar GB News dan naar BBC News of Sky
News, en 4,5 miljoen Britten bereikt.

 

Wat een "wij van WC eend gebruiken WC eend" uitspraak is, de officiele kijkcijfers in de UK geven aan dat er momenten zijn dat ze statistisch 0 kijkers hebben...

 

Het is een uit het lucht gegrepen uitspraak waar niks van klopt, bijna alle adverteerders zijn al weggelopen onder massale druk van de publieke opinie, en ook prominent personeel loopt weg. Het zou me verbazen als ze volgend jaar nog bestaan, ze hebben nu al meer dan 60 miljoen pond verbrand, niet iets wat je wat je blijft doen voor een handjevol kijkende xenofoben, anti-vaxers en racisten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 September 2021 - 10:57

@WanWizard, waar baseer jij je stelling op dat ze statistisch 0 kijkers zouden hebben, als je leest wie hier achter zitten geloof ik hier niets van.

 

Op 25 september 2020 raakte bekend dat presentator Andrew Neil de BBC zou inruilen voor GB News, nadat zijn jarenlange nieuwsshow op de zender was afgevoerd.

Neil wilde met de nieuwe zender "een sterk en evenwichtig debat op gang brengen, en perspectieven openen over de kwesties die iedereen in het Verenigd Koninkrijk raken, en niet alleen de mensen in Londen”.

De zender zou zich ook richten op “de vele Britten die zich niet aangesproken en niet gehoord voelen door de huidige media".

 

GB News werd opgericht door Andrew Cole en Mark Schneider, twee zakenrelaties van John C. Malone, voorzitter van het telecombedrijf Liberty Global. Als CEO werd Angelos Frangopoulos aangesteld, de voormalige CEO van Sky News Australia.

 

Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/GB_News

 

Toch niet de eerste beste clubjes die hierachter zitten, Liberty Global (moeder van Ziggo) en Sky News Australia. :o


73's

PE1AQZ


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #12 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 12 September 2021 - 22:17

Dat het zakenpartners van iemand bij Liberty zijn hoeft nog niet te betekenen dat Liberty er achter zit of zelfs maar achter staat.

Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 19, 1 september 2021 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 September 2021 - 22:39

Precies.

 

En een kleine moeite om dat even zelf te googlen, dan krijg je pagina's met informatie van kranten als de Independent en the Guardian. Of sites als https://www.digitalt...h-zero-viewers/

 

En Andrew Neil is al weer opgestapt, nu blijkt dat de zender een front is voor racisitisch ultra-rechts en figuren als Nigel Farage (een mengsel van Wilders en Boudet, en dan maal 10), en hij voor het karretje gespannen is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: nieuwsbrief

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users