Jump to content


Photo

CI+ OpenPli 8.1


  • Please log in to reply
413 replies to this topic

Re: CI+ OpenPli 8.1 #41 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 8 September 2021 - 10:59

Oorzaak is niet eenduidig, maar de hypothese is dat SKY iets meestuurt waar de CI+ op reageert (en de decodering staakt). Let wel: het is slechts een hypothese, maar feit is dat het vaak misgaat.. Het is overigens een functie van CI+ die het opnemen kan blokkeren (dus uit de lucht gegrepen is het zeker niet)..


Enigma doet niets met het + deel in de CI dus al die blokkeer funkties werken gewoonweg niet, dat is gelijk ook de reden dat CI+ helemaal niet op opensource boxen mag gaan werken omdat de commercie dat niet wil, die wil gewoon dat JOUW TV niet meer gaat luisteren naar de rechtmatig eigenaar omdat de commercie wil dat je naar domme reclame gaat zitten kijken.

 

Wat wel zou kunnen is (mijn hypothese) dat ze iets meesturen in de vorm van een tijdstempel, als je nadien wilt gaan decoderen gaat de TS weer door de CI en die 'ziet' dat er iets niet klopt en decodeert niet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ OpenPli 8.1 #42 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 8 September 2021 - 12:11

Ik ben geen developer, maar slechts technisch geschoold en inmiddels flink senior (Z80, 80*86, assember). Geen notie van C++, perl, python (hoe jammer ik dat overigens vind). Ik kan die C++ regels niet eens lezen (Russisch voor mij). Echter wel flink ervaringsdeskundige..

Ik heb relevante info van de HD+ CI+ module waarbij ik de F1 had opgenomen van UHD1. Expres geprobeerd om het achteraf decoderen te testen. Normaal draait de kaart onder OScam… De gecodeerde opname liet zich niet decoderen. Een paar races later kon je met de HD+ module zelfs niet eens meer opnemen! Opname via OScam gingen uiteraard prima… Vandaar mijn hypothese..

 

P.S.

 

Wat natuurlijk óók kan is dat simpelweg de OP-keys zijn gewijzigd in de tijd tussen opname en decodeerpoging…


Edited by mimisiku, 8 September 2021 - 12:13.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #43 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 8 September 2021 - 12:17

bug in vti ? 

jammer dat de opensource niet openbaar is zodat we gezamenlijk naar de 

bug kunnen zoeken



Re: CI+ OpenPli 8.1 #44 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 8 September 2021 - 13:38

 

Oorzaak is niet eenduidig, maar de hypothese is dat SKY iets meestuurt waar de CI+ op reageert (en de decodering staakt). Let wel: het is slechts een hypothese, maar feit is dat het vaak misgaat.. Het is overigens een functie van CI+ die het opnemen kan blokkeren (dus uit de lucht gegrepen is het zeker niet)..


Enigma doet niets met het + deel in de CI dus al die blokkeer funkties werken gewoonweg niet, dat is gelijk ook de reden dat CI+ helemaal niet op opensource boxen mag gaan werken omdat de commercie dat niet wil, die wil gewoon dat JOUW TV niet meer gaat luisteren naar de rechtmatig eigenaar omdat de commercie wil dat je naar domme reclame gaat zitten kijken.

 

Wat wel zou kunnen is (mijn hypothese) dat ze iets meesturen in de vorm van een tijdstempel, als je nadien wilt gaan decoderen gaat de TS weer door de CI en die 'ziet' dat er iets niet klopt en decodeert niet.

 

Wat ik vaak tegenkom met VTI en een CI+ module, en ik gebruik geen Sky, is dat de opname nog wel af te spelen is rechtstreeks (er staat een slotje naast, dus ze is nog geëncrypteerd), maar je kunt ze niet offline decoderen.

Dat bewijst dat het niet de OP keys zijn die veranderd zijn, anders zouden beiden niet meer werken.

 

Wat ik echter vaak merk is dat als je de opname start de tijdsaanduiding van die gecodeerde opname eerst compleet verkeerd is, het dan 1 of 2 seconden duurt en zich dan corrigeert.

Ik denk dat het effectief iets met timestamps is, want zelfs bij ongecodeerde opnames heb ik het regelmatig dat TSDoctor fouten ziet, die hij dan eerst moet corrigeren voor er kan gecut worden.

Het zou mij niet verwonderen dat als je zo'n opname gecodeerd maakt, hij er geen weg mee kan bij offline decodering, maar 'gewoon' op de box die fout wel kan negeren.

 

Een andere hypothese lijkt mij dat alhoewel er gekozen wordt voor offline decoding, hij misschien in bepaalde gevallen een paar beginframes decodeert, en die in de opname bewaart, en dat de offline decoding dan in de war raakt omdat hij een gecodeerde file zou moeten hebben, maar het begin niet gecodeerd is.

Dus misschien heeft het daar iets mee te maken.

 

Met OpenPLi native support heb ik dit nog niet geprobeerd, werkt OpenPLi nu ook met offline decoding met CI+?


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 8 September 2021 - 14:10

Nee, offline decodering zit er nog niet in.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #46 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 8 September 2021 - 15:25

hmm

opkg update && opkg list |grep CI

disponibil numai in nightly,

of  eigenlijk" coming soon to a theatre near you ", lees beschikbaar in stable binnenkort ?



Re: CI+ OpenPli 8.1 #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 8 September 2021 - 18:31

De stream combineren van twee transponders voor de ci kunnen onze boxen hardware matig niet aan en zover ik begrijp ook software matig niet…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #48 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 8 September 2021 - 19:56

De stream combineren van twee transponders voor de ci kunnen onze boxen hardware matig niet aan en zover ik begrijp ook software matig niet…

Maar is dat niet een beetje wat een softcam doet?

Daar kun je toch door één kaartje tegelijk meerdere zenders op meerdere transponders/muxen doen decoderen?


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 8 September 2021 - 20:00

hmm

opkg update && opkg list |grep CI

disponibil numai in nightly,

of  eigenlijk" coming soon to a theatre near you ", lees beschikbaar in stable binnenkort ?

 

Wat verwacht je daar te vinden ;) ?

 

CI ondersteuning zit ingebouwd in Enigma, dat is niets aparts...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 8 September 2021 - 20:12

Maar is dat niet een beetje wat een softcam doet?

 

Daar kun je toch door één kaartje tegelijk meerdere zenders op meerdere transponders/muxen doen decoderen?

 

Je hebt te maken met de beperkingen van het hardware design van een STB, en van een CI module.

 

Het zou zo kunnen werken als je voor elke tuner een aparte CI module zou hebben, want zo werkt technisch een softcam, die maakt gewoon voor elke TS een nieuwe instance aan om die te decoderen.

 

Die module is destijds ontworpen voor een hele simpele data flow: de tuner ontvangt een mux in de vorm van een tranponder stream van een sat, duurt deze een op een door naar de CI, die decodeert de gewenste PID, waarna de stream de demuxer in gaat om de gewenste data er uit te peuteren, om die vervolgens door te sturen de CI in. Daarbij moet je ook nog eens rekening houden dat je geen PID overlap mag hebben, dus potentieel moet je die ook nog hernummeren.

 

Dat vereist redelijk wat redesign, will je dat goed doen. En eens goed gedaan, maakt het ook niet meer uit of het een livestream in die mux is, of een recording die je tijdens het kijken wilt decoderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #51 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 8 September 2021 - 20:14

Ach verroest, kwestie van mkdir /etc/ciplus en doe de rest ?

 

Heb de certifikaten van Neotion geplaatst in /etc/ciplus… Krijg echter keurig de melding “uw tv is niet geschikt voor deze module”.. Gebruikt OpenPli andere namen of is CI+ support nog niet klaar? Wellicht moet ik de OpenPli developer gebruiken?

 

Misschien moet ik topic maar even goed lezen, ik beken eerlijk dacht dat voorzetje dan werd gegeven na install van een pakketje. Misschien omdat ik teveel "de oude" manier ben gewent (geweest)

 

Wat verwacht je daar te vinden ;) ?

 

CI ondersteuning zit ingebouwd in Enigma, dat is niets aparts...



Re: CI+ OpenPli 8.1 #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 8 September 2021 - 20:46

Ach verroest, kwestie van mkdir /etc/ciplus en doe de rest ?

 

Ja.

 

Waarbij "de rest" iets is dat je zelf moet regelen, op dezelfde manier als dat we wel een softcam leveren, maar geen softcam.keys... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 8 September 2021 - 21:22

Bij een ci gaat een hele stream door de ci en de decodering doet de ci… bij een EMU doet de box het decoderen zelf… daar kan de box zelf bepaalde streams door decoders stoppen iets wat met ci niet kan omdat daar de hele stream doorheen gaat… daarom is de beveiliging met een ci ook groter….

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #54 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 9 September 2021 - 09:08

Ik ben me door de sourcen aan het worstelen in map dvb_ci

Dat is een flinke pil en krijg je niet in een dag onder je knie (in je kop)

Mijn gedachte

de mux gaat naar de CI is die mux zitten meerdere streams (zenders)

Als alle zenders op de stransponder dan gedecodeerd worden kan na decodering

in ci de demuxer alle seperate zenders demuxen en omzetten in een ts.

Of gaat een zender ts de CI in.



Re: CI+ OpenPli 8.1 #55 splinterbyte

  • Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2021 - 09:46

Ik heb op m'n VU+ Duo2 de image openpli-develop-vuduo2-20210907_usb gezet (updated vanaf 8.0) en in /etc/ciplus/ de 3 .pem files gezet met 644 modus, maar na herstart zegt ie nog steeds "Your TV does not work in combination with your CI+ module."

Is er ergens een log file waar ik kan zien of ie wel iets probeert uit te lezen en waar het mis gaat?



Re: CI+ OpenPli 8.1 #56 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 9 September 2021 - 10:12

Bij mijn beste weten niet. Het plaatsen van oa. een certificaat is niet iets waar wij ons mee bezig houden. Dat is des gebruikers. Dáár zit namelijk het juridisch twijfelachtige deel. Als wij het certificaat, waarvoor de fabrikant moet betalen, beschikbaar zouden stellen, dan is dat identiek aan het beschikbaar stellen van de keys t.b.v. Oscam. En dat gaan wij niet doen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #57 splinterbyte

  • Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2021 - 11:00

Maar dat certificaat heb ik toch net er in gezet in /etc/ciplus, dan is er toch enigma2/openpli software die dat gaat uitlezen normaalgezien?

Heb je graag dat ik de bestandsnamen post van wat er instaat?


Edited by splinterbyte, 9 September 2021 - 11:00.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #58 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 September 2021 - 11:06

Even reply #51 en #52 lezen


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #59 splinterbyte

  • Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2021 - 11:14

OK ik snap het, geen support op ciplus installatie, ook al zou het vanaf openpli 8.1 native in de code zitten en heb ik de certificaten zelf al (dus moeten jullie ze niet leveren).



Re: CI+ OpenPli 8.1 #60 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 9 September 2021 - 11:34

Wij ‘moeten’ sowieso niets. ;)

En de eerdere postings zullen het standpunt toch wel verhelderd hebben lijkt mij. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users