Jump to content


Photo

Defecte mutant hd51.


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 6 September 2021 - 01:51

Beste lezers, mijn hd51 heeft een periode bij mijn broer gestaan maar omdat hij deze niet meer gebruikte kreeg ik deze terug. Ikzelf heb nu een vu ultimo4k en een vu duo4k in gebruik en ga de hd51 niet meer gebruiken. Maar toen ik de box wilde controleren of het nog werkt merkte ik dat de box niet meer opstart. Normaal gaat deze wanneer de stekkers erin gaan vanzelf opstarten maar hij doet helemaal niets meer. Wel gaat het rode lampje branden op het frontje maar verder gebeurd er niets. Betekend dit dat het afgelopen is met de box of is er nog een manier om deze toch op te laten starten? Mvg.

Re: Defecte mutant hd51. #2 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 6 September 2021 - 07:32

zet de bootloader er eens opnieuw op als dat gaat zie bijlage

Attached Files

  • Attached File  hd51.zip   478.69KB   16 downloads

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Defecte mutant hd51. #3 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 6 September 2021 - 21:39

#teo1966, ik neem aan dat ik het bestand moet downloaden, unzippen en de map hd51 op een usb stick zetten en op dezelfde manier als flashen in de box stoppen. Zoja, dan is dit niet gelukt. Wanneer ik de usb achterin steek, de aan/uitknop voorop ingedrukt houden, spanning erop, dan gaat de led in de usb één seconde branden, gaat dan uit en verder gebeurd er niets meer.

Ik weet van mijn broer dat hij zeer ongeduldig is wat betreft apparatuur aansluiten en werkend te krijgen dus ik vermoed dat hij niet erg voorzichtig ermee is omgegaan.

Maar wat betreft de box, hij start gewoon niet meer op, wanneer ik de stroom erop zet gaat de rode led voorop branden maar verder gebeurd er niets. Wel jammer, apparaat is pas 4 jaar oud.

Re: Defecte mutant hd51. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,662 posts

+460
Excellent

Posted 6 September 2021 - 22:50

Je weet 100% zeker dat de adapter niet de oorzaal is dat het apparaat niet wil starten?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Defecte mutant hd51. #5 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 8 September 2021 - 09:27

#tech, ik heb een andere adapter geprobeerd, van een hd2400, maar er staan dezelfde specificaties op de adapter, maar helaas bij deze ook geen resultaat. Alleen de rode led op de voorkant gaat branden, verder gebeurd er niets.

Re: Defecte mutant hd51. #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 8 September 2021 - 12:21

Ik weet van mijn broer dat hij zeer ongeduldig is wat betreft apparatuur aansluiten en werkend te krijgen dus ik vermoed dat hij niet erg voorzichtig ermee is omgegaan.
 

OT

Als ik dat weet van mijn broer zou ik hem zeker geen delicate electronica uitlenen…

/OT


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Defecte mutant hd51. #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 9 September 2021 - 13:48


Ik weet van mijn broer dat hij zeer ongeduldig is wat betreft apparatuur aansluiten en werkend te krijgen dus ik vermoed dat hij niet erg voorzichtig ermee is omgegaan.

OT
Als ik dat weet van mijn broer zou ik hem zeker geen delicate electronica uitlenen…
/OT
Je mag de box wel opsturen, kan ik er na kijken om het euvel te verhelpen.
Stuur even een Pm hievoor. Locatie Almere.

Edited by Loui (PD1LOI), 9 September 2021 - 13:49.


Re: Defecte mutant hd51. #8 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 11 September 2021 - 08:34

#mimisiku, daar heb je zeker gelijk in maar hij heeft mij ook geregeld geholpen wanneer ik hulp nodig had dus dat komt van twee kanten. Hij had op dat moment een defecte box en krap bij kas dus kort gezegd, we helpen elkaar zo nu en dan. Maar dan hoeft hij niet mijn box te slopen natuurlijk. Ik heb ook geen bewijs dat het zijn schuld is maar ik vermoed het.

#loui, ik ga graag op jou aanbod in, zit nu even krap in tijd maar volgende week neem ik wel contact op. Mijn woonplaats is Huizen dus ik zou hem nog kunnen komen brengen ook.

Re: Defecte mutant hd51. #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 September 2021 - 03:14

#loui, late reactie en op een laat tijdstip. Bij mij is het momenteel moeilijk om iets concreets af te spreken omdat er bij mij op het laatste moment iets anders tussen kan komen. Omdat ik zelf tegenwoordig de vu# ultimo4k en de duo4k in gebruik hebt is het geen prioriteit om de hd51 weer werkend te krijgen. Deze hd51 zou dan toch in de kast staan als reserve en/of probeer apparaat. Dus jou aanbod om deze na te kijken heeft geen prioriteit voor mij. Misschien later als ik er meer tijd voor heb zal ik misschien er nog eens een poging aan wagen maar nu komt dat slecht uit. Maar alsnog dank voor je voorstel.

Re: Defecte mutant hd51. #10 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 17 September 2021 - 08:07

#loui, late reactie en op een laat tijdstip. Bij mij is het momenteel moeilijk om iets concreets af te spreken omdat er bij mij op het laatste moment iets anders tussen kan komen. Omdat ik zelf tegenwoordig de vu# ultimo4k en de duo4k in gebruik hebt is het geen prioriteit om de hd51 weer werkend te krijgen. Deze hd51 zou dan toch in de kast staan als reserve en/of probeer apparaat. Dus jou aanbod om deze na te kijken heeft geen prioriteit voor mij. Misschien later als ik er meer tijd voor heb zal ik misschien er nog eens een poging aan wagen maar nu komt dat slecht uit. Maar alsnog dank voor je voorstel.

Ik heb je een PM gestuurd.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users