Jump to content

Photo

Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht

• Please log in to reply
35 replies to this topic

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #21 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,978 posts

+191
Excellent

Posted 11 September 2021 - 18:30

Het is niet nodig de woorden stelletje “prutsers” te gebruiken.

<on-topic>Ik gebruik de Xsarius satmeter HD easy pro ultra. Deze is wel boven @PliPi genoemde budget van 50€, zeg 90€ en is denk ik semi-prof te noemen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #22 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 11 September 2021 - 18:48

Een redelijk simpele Octagon SF-518 kost €60. Mooi Ferrari rood. Doet precies wat ie doen moet….

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #23 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 11 September 2021 - 20:03

Een redelijk simpele Octagon SF-518 kost €60. Mooi Ferrari rood. Doet precies wat ie doen moet….

Speelgoed, je kunt niet eens de BER/MER meten, ik kan me voorstellen dat je die wel uit durft te lenen :D

73's

PE1AQZ

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #24 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 11 September 2021 - 20:16

Voor uitrichten/skew werkt dat prima… 

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #25 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 11 September 2021 - 22:27

Voor uitrichten/skew werkt dat prima… 

Dat geloof ik graag maar als je van stretch af begint is het een onbegonnen klus, ik had verwacht dat jij wel betere appratuur gebruikte.

Mijn oude Satlook Micro G2 die ik ooit op MP kocht doet het nog steeds prima.

i-satlook-micro-g2-miernik-sygnalu-satel

73's

PE1AQZ

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #26 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 11 September 2021 - 22:36

Ben gewoon een verwende hobbyist hoor…. Kom met de GTmedia en die Octagon prima weg hoor….

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #27 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,616 posts

+709
Excellent

Posted 12 September 2021 - 06:21

In het begin blinddoeken is niet nodig als je eerst een sat finder gebruikt van 10-20 euro en daarna voor het finetunen de app gebruikt…. Scheelt een paar 100 Euri…

Edited by littlesat, 12 September 2021 - 06:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #28 g@it

• Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 12 September 2021 - 08:14

gebruik ook de Xsarius satmeter HD easy pro ultra.

deze voldoet prima voor hobby gebruik je kunt er een schotel prima mee uitrichten, je bent daarbij geen ontvanger nodig.

deze kost ongeveer 90 a 100 euro.

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #29 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,616 posts

+709
Excellent

Posted 12 September 2021 - 10:03

Maar is wel ongeveer het dubbele van wat de topic starter wilt uitgeven… terwijl het met een sat finder en de gratis app ook prima kan…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #30 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 12 September 2021 - 10:22

Maar is wel ongeveer het dubbele van wat de topic starter wilt uitgeven… terwijl het met een sat finder en de gratis app ook prima kan…

Probeer maar eens een multisat installatie uit te richten met deze prul dingen, dan wens ik je veel sterkte, maar goed als je niet beter gewend bent, en maar klagen dat je geen regenreserve hebt. :rolleyes:

Edited by Sagitarius, 12 September 2021 - 10:23.

73's

PE1AQZ

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #31 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,616 posts

+709
Excellent

Posted 12 September 2021 - 18:58

Dat gaat ook prima met zo’n prutsding hoor…. Zeker als je het fijn afstellen doet met de app…. Het blijft de goedkoopste oplossing die ook gewoon goede resultaten levert….

Uiteraard een echte dure meter is handiger en sneller maar heeft alleen echt nut als je dit taakje dagelijks doet. Meestal is het voor een ‘zelfafrichter’ die het als het goed gebeurt eenmalig doet veel te duur… (mits er ff eentje geleend kan worden).

Edited by littlesat, 12 September 2021 - 19:00.

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #32 golfdiesel

• Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 12 September 2021 - 22:14

Ik heb mijn toenmalige schotel met 3 LNB's prima af kunnen regelen met een kompas en een app. Alleen bij sneeuwval, extreme regen of onweer viel de ontvangst af en toe weg.
Al met al nog geen uur bezig geweest met het uitrichten van de schotel en de LNB's.
Voor een eenmalige installatie is het nergens voor nodig om een dure satfinder te kopen.

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #33 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 13 September 2021 - 09:06

Ik heb mijn toenmalige schotel met 3 LNB's prima af kunnen regelen met een kompas en een app. Alleen bij sneeuwval, extreme regen of onweer viel de ontvangst af en toe weg.
Al met al nog geen uur bezig geweest met het uitrichten van de schotel en de LNB's.
Voor een eenmalige installatie is het nergens voor nodig om een dure satfinder te kopen.

Met mijn Satlook Micro G2 ben ik meestal meer tijd kwijt met de ladder opzetten dan het afregelen van een installatie, dat is binnen 20 minuten gefikst mits de bouten niet vast gerot zitten.

Mijn schotels staan op de schuur met een plat dak dat is helemaal ideaal, ik kan er bij gaan zitten op een krukje.

Wat die regenreserve betreft daar heb je nu een goede meter voor nodig, een lnb kun je meestal naar voren of achter verschuiven, dat verschil zie je niet op een app.

En de lnb skew zie je ook bijna niet op een app, dat heet de Cros Polarisatie afstellen 

De hoeveelheid van een signaal in een tegenovergestelde polarisatie wordt onderdrukt en wordt cross polarisatie genoemd. Wanneer er een slechte scheiding is tussen de signalen van verschillende polarisaties treed een verlies op van de ontvangstkwaliteit (C-N).
En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik zou niet meer zonder kunnen, zeker niet voor het afstellen van een draaibare installatie of een Wave Frontier met 12 lnb's op een rail. :o
Mijn lijf spreuk is altijd, goed gereedschap is het halve werk.

Edited by Sagitarius, 13 September 2021 - 09:09.

73's

PE1AQZ

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #34 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 13 September 2021 - 10:18

Daar geef ik je dan gelijk in… Met een MultiSat rail heb je wel wat beters nodig.. Ik kom niet verder dan installaties met 1, duo of 4 losse LNB’s.. Dat gaat met mijn ‘speelgoed’ nog prima…. 

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #35 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 13 September 2021 - 10:41

Omdat niet iedereen goede spullen heeft help ik vaak mensen met het afstellen van hun installatie, ik vind het leuk dit soort dingen te doen.

Alleen op hoge daken doe ik het niet meer, ik moet me goed om de installatie heen kunnen bewegen, ik ben niet de jongste meer. ;)

Als gelicenceerd zendamateur heb ik al mijn antennes al van het dak gehaald toen het nog kon, ik vond het te link worden iedere keer door het Velux dakraam het dak op te klauteren. ^_^

Mijn 2 schotels een vast opgestelde Triax 78cm met een triple quad lnb en een extra lnb voor de Hotbird, en mijn draaibare DeltaStatar Gregorean 90cm met een BU lnb kan ik eenvoudig zelf servicen op het platte schuurdak, maar dat is niet zo vaak nodig hooguit wat schoonmaken, omdat de boel hier gewoon goed verankerd staat en ''orkaan'' proof is. :D

Edited by Sagitarius, 13 September 2021 - 10:42.

73's

PE1AQZ

Re: Fysieke signaalmeter ong €50,- gezocht #36 PliPi

• Senior Member
  • 456 posts

+1
Neutral

Posted 15 September 2021 - 13:06

Het is een SmartMeter met ingebouwde oplaadbare batterij en TV schermpje..Lijkt op de GT-Media V7.1..

Heel sympathiek! heb je een pm gestuurd

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users