Jump to content


Photo

Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 17:39

Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE lukt niet

 

Ik heb onlangs een Zgemma H9.2H SE aan geschaft.

Het lukt me echter niet om mijn CCcam.cfg file te uploaden onder android met sftp, poort 22.

Onder openpli met ftp, poort 21 lukt dit wel overigens.

Ik krijg allereerst een melding over unknown host key en vervolgens dat de connectie mislukt is.

Wat gaat er mis?

Groeten,

Michel

 

$_85.JPG#undefined

 

$_85.JPG#undefined

 

$_85.JPG#undefined


Edited by micheldeman, 22 September 2021 - 17:41.


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2021 - 17:50

Hmmm… over WAN sharing is hier eigen geen support… Dat was je bekend?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #3 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 17:57

Hmmm… over WAN sharing is hier eigen geen support… Dat was je bekend?

Is toch geen vraag over WAN sharing, puur over het niet kunnen opzetten van een sftp verbinding toch?



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2021 - 18:01

Hmm, en wat staat er dan in die CCcam.cfg? Een recept om eieren te bakken?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #5 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 18:19

Hmm, en wat staat er dan in die CCcam.cfg? Een recept om eieren te bakken?

Nee, daar staat geen recept in, maar de de vraag gaat over het opzetten van een sftp verbinding, hoe moet ik anders bij de ontvanger komen om files te uploaden?

Puur een technische vraag dus.



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #6 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 18:25

 

Hmm, en wat staat er dan in die CCcam.cfg? Een recept om eieren te bakken?

Nee, daar staat geen recept in, maar de de vraag gaat over het opzetten van een sftp verbinding, hoe moet ik anders bij de ontvanger komen om files te uploaden?

Puur een technische vraag dus. Overigens, discussies over lan card sharing is toch wel toegestaan?

 



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 22 September 2021 - 18:27

Waarom dan sftp gebruiken als ftp wel gewoon werkt? Heb je wel een password op het account dat je gebruikt bij sftp?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #8 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 18:33

Waarom dan sftp gebruiken als ftp wel gewoon werkt? Heb je wel een password op het account dat je gebruikt bij sftp?

ftp werkt voor wel openpli, voor android dient sftp te worden gebruikt wat ik zo begrijp en gevonden heb op internet. Ik heb ftp geprobeerd onder android, maar krijg dan weer een andere foutmelding. User: root, wachtwoord leeg te laten.



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 22 September 2021 - 18:36

Ik zou bijna denken dat sftp (net als ssh) een wachtwoord wil hebben. Dus geef dat (root) account (op die zgemma) eens een wachtwoord en probeer het nog eens.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #10 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2021 - 18:43

Ik zou bijna denken dat sftp (net als ssh) een wachtwoord wil hebben. Dus geef dat (root) account (op die zgemma) eens een wachtwoord en probeer het nog eens.

ok, het proberen waard.



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 September 2021 - 21:15

Zo moeilijk is het niet, je moet eerst je (root)wachtwoord veranderen.

Een Telnet sessie(port 23) openen in Putty op 192.168.1.70 (of eigen ip reeks)
Dan komt onderstaande in het terminal venster te staan:

 

openpli homebuild localhost

localhost login: root
root@localhost:~# passwd
New password:           (=root)
 Retype new password:      (=root)
 passwd: password updated successfully
 root@localhost:

 

Je hebt nu een root login.

 

In Putty Telnet:
192.168.1.70 (of eigen ip reeks)
openpli homebuild localhost

localhost login: root
Password:
root@localhost:~#

 

 

Als je WinScp gebruikt: SFTP inloggen met Gebruiker= root en Wachtwoord= root.


Edited by Sagitarius, 22 September 2021 - 21:16.

73's

PE1AQZ


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 September 2021 - 21:41

Hmmm… over WAN sharing is hier eigen geen support… Dat was je bekend?

 

Wordt een beetje misselijk van je politie optreden telkens. Of score je graag berichten ?



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 22 September 2021 - 22:21

Je kunt ook een root wachtwoord aanmaken met de applicatie uit de feed 'changerootpassword' als je dat makkelijker vindt.

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 September 2021 - 09:26

 

Hmmm… over WAN sharing is hier eigen geen support… Dat was je bekend?

 

Wordt een beetje misselijk van je politie optreden telkens. Of score je graag berichten ?

 

Ja en? Ik word ziek van dat continue gehengel naar ‘help me nu even rappo di klappo om mijn illegaal kijken te activeren’. Hoor je me daar over klagen dan?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #15 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 23 September 2021 - 16:29

Nou beste mensen, het is gelukt. Probleem zat hem idd in het eerst creeren van een root wachtwoord via telnet. Daarna kon ik inloggen met sftp (filezilla).

 

bedankt voor de hulp,

 

groeten.

 

Michel



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 23 September 2021 - 16:31

Nu snap ik nog steeds niet wat er mis is met FTP in plaats van SFTP......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 23 September 2021 - 16:50

Ik zie een RFC 1918 address in het inlog scherm en dan ontgaat mij de noodzaak ook.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2021 - 17:38

Nu snap ik nog steeds niet wat er mis is met FTP in plaats van SFTP......

Met FTP heb je onder Android bijna geen rechten, met SFTP wel. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 23 September 2021 - 17:45

Why use sftp when you simply do \\nameofbox or \\ip.from.the.box in standard explorer? Waarom zo moeilijk?

Edited by littlesat, 23 September 2021 - 17:45.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2021 - 20:03

Why use sftp when you simply do \\nameofbox or \\ip.from.the.box in standard explorer? Waarom zo moeilijk?

Dat werkt niet, als de box onder Android draait. :mellow:


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users