Jump to content


Photo

Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 23 September 2021 - 20:06

 

Nu snap ik nog steeds niet wat er mis is met FTP in plaats van SFTP......

Met FTP heb je onder Android bijna geen rechten, met SFTP wel. ;)

 

Sorry maar dit is een enigma2 forum, geen Android gedoe, vandaar mijn reactie, de TS heeft het over een Zgemma box maar verteld er in de eerste instantie niet bij dat hij de box in Android mode heeft gestart, anders had ik de vraag direct naar een ander deel van het forum geschoven.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2021 - 20:33

 

Sorry maar dit is een enigma2 forum, geen Android gedoe, vandaar mijn reactie, de TS heeft het over een Zgemma box maar verteld er in de eerste instantie niet bij dat hij de box in Android mode heeft gestart, anders had ik de vraag direct naar een ander deel van het forum geschoven.

 

Echt wel ts schreef op de 3e regel ''Het lukt me echter niet om mijn CCcam.cfg file te uploaden onder android met sftp, poort 22" :o


Edited by Sagitarius, 23 September 2021 - 20:34.

73's

PE1AQZ


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #23 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2021 - 21:04

Sorry maar dit is een enigma2 forum, geen Android gedoe

Nog even ter info voor Tech, het gaat wel degelijk over Enigma2 alleen die draait onder Android, er zit nl een complete pli 8.0 image in de H9SE. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 23 September 2021 - 21:11

Allemaal leuk en aardig alleen heeft OpenPLI never nooit een enigma2 voor Android gemaakt dus is het gewoonweg niet op zijn plek.

 

Wat mij betreft gaat het 100x over enigma2 maar dan wel over images welke van OpenPLi zijn, we gaan hier ook niet over ATV problemen discussiëren, dat doe je ook op het forum van ATV.

 

En aangezien het hier dan dus toch over Android blijkt te gaan, schuif ik het topic even de juiste kant op......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #25 micheldeman

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2021 - 07:58

 

 

Hmmm… over WAN sharing is hier eigen geen support… Dat was je bekend?

 

Wordt een beetje misselijk van je politie optreden telkens. Of score je graag berichten ?

 

Ja en? Ik word ziek van dat continue gehengel naar ‘help me nu even rappo di klappo om mijn illegaal kijken te activeren’. Hoor je me daar over klagen dan?

 

Iedereen die voor het eerst een openpli ontvanger aanschaft heeft de behoefte om opweg geholpen te worden, ongeacht waar de vraag over gaat. Met dergelijke opmerkingen jaag je potentiele actieve leden meteen weg eigenlijk en krijg je als nieuwkomer de indruk dat sommigen zichzelf erg fantastisch vinden en graag het beste jongetje van de klas willen zijn.



Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 24 September 2021 - 10:27

Nee,hoor.. Als je geen vraag hebt over illegale zaken wordt je hier prima geholpen.. Door iedereen hier… En je vraag gaat over Androïd en heeft niets te maken met OpenPli…. Je wordt boos, terwijl je zelf niet eerlijk bent! Je hebt de aanmeldingstegels geaccepteerd en vervolgens stel je deze vraag… Wees een vent en accepteer dan ook de mogelijke consequenties..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #27 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 24 September 2021 - 10:58

@mimisiku,
Als micheldeman gevraagd had hoe oscam cfg files over te zetten. Was het dan wel in orde geweest?

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #28 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 24 September 2021 - 11:15

Het zal waarschijnlijk wel gaan over intern sharen op zijn lokale server, zoals heel veel hier een enigma ontvanger voor gebruiken...


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 September 2021 - 11:46

Het zal waarschijnlijk wel gaan over intern sharen op zijn lokale server, zoals heel veel hier een enigma ontvanger voor gebruiken...

Eerlijk gezegd ga ik daar niet van uit daar de standaard oscam configuratie dat standaard al aan boord heeft, een kwestie van de 'reader' aanzetten (aktiveren) en voorzien van het juiste ip adres.

 

Maar dat is niet aan de orde, er werd gevraagd naar SFTP /FTP en schijnbaar wordt dan direct de link naar sharen gelegd......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #30 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 24 September 2021 - 11:54

Nee de link wordt gelegd vanwege CCcam.cfg die voor intern streamen helemaal niet nodig is, maar bijna 100% wordt gebruikt om illegaal (extra) zenders te kunnen kijken….. Ik ga zelfs nóg verder: die goedkope kratjes worden alleen maar gekocht om zo’n goedkoop abootje te gebruiken… Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar dan ook niet zeuren…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #31 petje72

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2021 - 15:33

Nee de link wordt gelegd vanwege CCcam.cfg die voor intern streamen helemaal niet nodig is, maar bijna 100% wordt gebruikt om illegaal (extra) zenders te kunnen kijken….. Ik ga zelfs nóg verder: die goedkope kratjes worden alleen maar gekocht om zo’n goedkoop abootje te gebruiken… Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar dan ook niet zeuren…

Ik heb van jou ook een bericht gezien dat je een HD60 aan het testen was met Oscam.
Zo'n HD60 is ook een "goedkoop kratje" zoals je beschrijft dus die gebruik je ook om illegaal te kijken.

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #32 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 25 September 2021 - 18:40

Nee hoor, gewoon met een oscam en een eigen kaart….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #33 petje72

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2021 - 22:42

Nee hoor, gewoon met een oscam en een eigen kaart….

Je schrijft toch zelf dat iedereen met die goedkope kratjes zo'n kastje koopt om het te gebruiken met zo'n illegaal abonnement.

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #34 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 26 September 2021 - 00:13

Feit! Kijk maar op MP, Beverwijk en wat ik regelmatig op mijn tafel krijg. Krijg zelfs bakjes met oude jaren verlopen kaarten erin die niks doen. Beweren dan glashard dat ze legaal kijken! Eerst clone DM800 nu allemaal Zgemma, Amiko..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 September 2021 - 00:40

Uiteraard, omdat ze goedkoop zijn. Maar dat maakt ze nog geen "kratjes", de HD60 is helemaal niet zo'n slecht bakje.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 26 September 2021 - 11:53

Nee? Zelfde meuk in al die kratjes. Waarom denk je dat je er na 2.5 jaar absoluut niets meer over hoort? Gewoon verkocht via dozenschuivers, voorraad op, support weg. Androïd beloofd, nooit gekomen.. Het zijn gewoon OEM boxen die rap gemaakt en nog rapper verkocht worden. Zolang ze werken, leuk. Gaan ze stuk, in de kliko….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 September 2021 - 13:10

Noem eens een merk, behalve VU+, waarbij dat niet zo is (DMM is proprietary, dus telt niet mee)?

 

Er zijn maar een paar fabrikanten, sommige bouwen voor zichzelf (VU+, Zgemma), sommige alleen voor de OEM markt. De rest zijn allemaal distributeurs met een eigen merk naam.

 

Met software is het nog erger, omdat de kosten voor ontwikkeling veel hoger zijn. Alleen VU+ heeft een eigen Enigma, die ook onderhouden wordt (door slechts 1 persoon). De rest kwakt er allemaal ATV op, af fabriek. Negen van de tien keer volstrekt onbruikbaar als je het Duits niet machtig bent.

 

Dat doet allemaal niks af aan het feit dat functioneel gezien sommige OEM doosjes best leuk zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 26 September 2021 - 14:04

Best leuk is het probleem ook niet… Feit is dat er bij die ‘merken’ geen enkele support is zodra je de doos opengemaakt hebt… Rijst feitelijk de vraag of je nog van ‘Open’ boxen kunt spreken als er maar een handje vol imagemakers zijn.. DMM is DP geworden en daar wordt nog flink geknutseld…. Wat mij betreft mag die nog best genoemd worden, maar uiteraard Closed Source (maar dat is VTi ook).


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Uploaden CCcam.cfg met sftp naar Zgemma H9.2H SE Android lukt niet #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 September 2021 - 16:20

Er is niks open aan de hardware, het is de software die dat bepaald. En "Open" slaat op het feit dat de source publiek beschikbaar is. Dat staat los van het aantal actieve projecten.

 

DMM heeft het voordeel van funding, die zouden wij ook wel willen hebben, zodat je mensen dedicated aan het werk kunt houden. En dat is bij het merendeel van de open source het geval, als je geen funding hebt, heb je simpelweg niet de resources om flinke stappen te maken.

 

Een ander (en imho zeer belangrijk) voordeel van dat soort van funding ( t.o.v. donaties bv ) is dat de business stategie en richting bepaald, want het weer makkelijker maakt om gestructureerd en met alle neuzen dezelfde kant op aan het product te werken. In tegenstelling tot een project zonder leiding, waarbij iedereen maar doet waar ze zelf zin in hebben.

 

VTI wil ik geen woord aan vuil maken, die jatten alles wat los en vast zit, en vegen bewust hun **** af aan de licentie om dat verborgen te houden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users