Jump to content


Photo

Vu Ultimo (non 4k)


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 23 September 2021 - 13:21

All, 

 

Ik ben al enige tijd niet actief geweest hier op dit forum omdat eigenlijk OpenPli 7.3 al een klein jaartje optimaal draait.

Nu zie ik dat versie 8.1 uit is wat ik graag zou willen weten draait deze goed op een VU Ultimo (niet 4k) ik heb nog geen mede forum leden gevonden (misschien zie ik her over het hoofd) die voor dit type een terug gekoppeling hebben vandaar toch deze vraag.

 

Een tweede vraag als ik twee van deze VU Ultimo's op elkaar plaats in de huiskamer zou het mogelijk zijn om voor beide devices een aparte afstandsbediening geprogrammeerd te kunnen krijgen of is dit een beperking aan de afstandsbediening? Ik heb nu satelliet en kabel gescheiden per device namelijk maar steeds er maar een bedienen.

 

Al vast bedankt voor jullie hulp.

 

Groet,

ERonny

 

 



Re: Vu Ultimo (non 4k) #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 23 September 2021 - 13:42

Qua geheugen is het nét aan mogelijk, maar wordt eigenlijk afgeraden. En zoveel verschil zit er nu ook weer niet in voor ‘Otto Normalverbraucher’. De afstandsbediening kun je inderdaad separaat programmeren. Even op het vuplus forum kijken hoe dat moet…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu Ultimo (non 4k) #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 September 2021 - 16:30

Ik zou de Ultimo lekker op 7 laten draaien, in de nieuwere versies wordt een steeds groter beroep gedaan op het geheugen, en dat in de Ultimo beperkter dan in de nieuwere receivers.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu Ultimo (non 4k) #4 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2021 - 09:09

All, 

 

Gisteren attendeerde mijn vrouw me erop dat we nog een derde VU Ultimo in de kast hebben liggen.

Deze is in de kast gekomen omdat hij vastliep in het flash proces van versie 7.1, ik heb de oorzaak alleen nooit verder uitgezocht omdat ik het vermoeden had dat het hardware gerelateerd was.

 

Echter gisteren avond heb ik dan toch eigenwijs versie 8.1 proberen te flashen en tot verbazing lijkt dit tot op heden goed te werken.

Aanvullend hierop wil jullie wel laten weten dat ik op al mijn boxen naast OSCAM en EPG plugins hier nagenoeg een factory config heb draaien.

Extra plugins draai ik vanaf versie 7 bijna niet meer omdat ik voor streaming gebruik maakt van twee Nvidia shields.

 

De config van de drie boxen

 

VU+ BG          OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   188768 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 86212) KERNEL 3.9.6 / 20171204    smartcard aanwezig en CS378x

VU+ 1ST       OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   185968 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 89012) KERNEL 3.9.6 / 20171204    heeft een CS378x connectie met VU+ BG

VU+ TEST     OpenPLi 8.1-release (2021-09-09-release-8.1)   174436 kB vrij / 274988 kB totaal  (ingebruik 100332) KERNEL 3.9.6 / 20171204  heeft een CS378x connectie met VU+ BG

 

Ik heb een backup van VU+ 1ST hersteld in VU+Test en de minimale aanpassingen gedaan in oscam om het werkend te krijgen met Ziggo op VU+ Test.

Ik wilde dit even aan jullie terug koppelen ter info, als ik specifieke aanvullende testen kan om jullie een beter beeld te geven laat het even weten.

 

P.s. ik zie toch al weer een paar mooie verbetering t.o.v. 7.3 menu structuur rechts bovenin.

 

Groet,

ERonny


Edited by easyronny, 24 September 2021 - 09:10.


Re: Vu Ultimo (non 4k) #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 24 September 2021 - 11:04

Mooi dat je jouw bevindingen even wilt delen, op zich denk ik dat het geen probleem mag geven zolang je maar niet teveel andere dingen gebruikt dan in de basis geleverd worden, stel dat je ook picons wilt gaan gebruiken, adviseer ik daarvoor een extern medium zoals bijvoorbeeld een usb stick, te gaan gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu Ultimo (non 4k) #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 September 2021 - 11:41

All, 

 

Gisteren attendeerde mijn vrouw me erop dat we nog een derde VU Ultimo in de kast hebben liggen.

Deze is in de kast gekomen omdat hij vastliep in het flash proces van versie 7.1, ik heb de oorzaak alleen nooit verder uitgezocht omdat ik het vermoeden had dat het hardware gerelateerd was.

 

Echter gisteren avond heb ik dan toch eigenwijs versie 8.1 proberen te flashen en tot verbazing lijkt dit tot op heden goed te werken.

Aanvullend hierop wil jullie wel laten weten dat ik op al mijn boxen naast OSCAM en EPG plugins hier nagenoeg een factory config heb draaien.

Extra plugins draai ik vanaf versie 7 bijna niet meer omdat ik voor streaming gebruik maakt van twee Nvidia shields.

 

De config van de drie boxen

 

VU+ BG          OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   188768 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 86212) KERNEL 3.9.6 / 20171204    smartcard aanwezig en CS378x

VU+ 1ST       OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   185968 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 89012) KERNEL 3.9.6 / 20171204    heeft een CS378x connectie met VU+ BG

VU+ TEST     OpenPLi 8.1-release (2021-09-09-release-8.1)   174436 kB vrij / 274988 kB totaal  (ingebruik 100332) KERNEL 3.9.6 / 20171204  heeft een CS378x connectie met VU+ BG

 

Ik heb een backup van VU+ 1ST hersteld in VU+Test en de minimale aanpassingen gedaan in oscam om het werkend te krijgen met Ziggo op VU+ Test.

Ik wilde dit even aan jullie terug koppelen ter info, als ik specifieke aanvullende testen kan om jullie een beter beeld te geven laat het even weten.

 

P.s. ik zie toch al weer een paar mooie verbetering t.o.v. 7.3 menu structuur rechts bovenin.

 

Groet,

ERonny

Ik neem aan dat je flashed vanuit het menu, gezien de berperkte geheugen ruimte met een USB stick eraan. Hier kunnen dan ook de Picons en de EPG op. Check ook even op de 8.1 installatie of je daar misschien de plugin systemtime op hebt geinstalleerd, die kan er dan af en dat scheelt weer https://wiki.openpli...1#New_features:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu Ultimo (non 4k) #7 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 24 September 2021 - 14:31

Mijn oude Ultimo draait ook op 8.1 zonder USB stick, buiten oscam en rytec epg geen andere plugins gebruikt. 



Re: Vu Ultimo (non 4k) #8 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2021 - 16:56

 

All, 

 

Gisteren attendeerde mijn vrouw me erop dat we nog een derde VU Ultimo in de kast hebben liggen.

Deze is in de kast gekomen omdat hij vastliep in het flash proces van versie 7.1, ik heb de oorzaak alleen nooit verder uitgezocht omdat ik het vermoeden had dat het hardware gerelateerd was.

 

Echter gisteren avond heb ik dan toch eigenwijs versie 8.1 proberen te flashen en tot verbazing lijkt dit tot op heden goed te werken.

Aanvullend hierop wil jullie wel laten weten dat ik op al mijn boxen naast OSCAM en EPG plugins hier nagenoeg een factory config heb draaien.

Extra plugins draai ik vanaf versie 7 bijna niet meer omdat ik voor streaming gebruik maakt van twee Nvidia shields.

 

De config van de drie boxen

 

VU+ BG          OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   188768 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 86212) KERNEL 3.9.6 / 20171204    smartcard aanwezig en CS378x

VU+ 1ST       OpenPLi 7.3-release (2020-08-29-release-7.3)   185968 kB vrij / 274980 kB totaal  (ingebruik 89012) KERNEL 3.9.6 / 20171204    heeft een CS378x connectie met VU+ BG

VU+ TEST     OpenPLi 8.1-release (2021-09-09-release-8.1)   174436 kB vrij / 274988 kB totaal  (ingebruik 100332) KERNEL 3.9.6 / 20171204  heeft een CS378x connectie met VU+ BG

 

Ik heb een backup van VU+ 1ST hersteld in VU+Test en de minimale aanpassingen gedaan in oscam om het werkend te krijgen met Ziggo op VU+ Test.

Ik wilde dit even aan jullie terug koppelen ter info, als ik specifieke aanvullende testen kan om jullie een beter beeld te geven laat het even weten.

 

P.s. ik zie toch al weer een paar mooie verbetering t.o.v. 7.3 menu structuur rechts bovenin.

 

Groet,

ERonny

Ik neem aan dat je flashed vanuit het menu, gezien de berperkte geheugen ruimte met een USB stick eraan. Hier kunnen dan ook de Picons en de EPG op. Check ook even op de 8.1 installatie of je daar misschien de plugin systemtime op hebt geinstalleerd, die kan er dan af en dat scheelt weer https://wiki.openpli...1#New_features:

 

 

@40H3X ik maak altijd eerst een backup van mijn settings naar interne hdd en usb stick, daarna volg ik altijd het USB het update proces (- tijdens opstarten tuner) vervolgens wordt er door de wizard een restore van mijn settings gevraagd tijdens het update proces. Vaak moet ik dan nog wel handmatig OSCAM activeren maar dan werkt het weer,  systemtime is overigens niet actief bij mij althans op de OpenPli 8.1 als ik de andere 2 ga upgrade dan zal ik dit ook valideren.

 

@Tech rondom die picons die heb ik momenteel nog niet actief, dit zijn toch de logo's van de zenders? Kun je die niet kwijt op mijn interne harddisk?

 

Als de VU+Test het een week goed vol houdt dan zal ik de andere twee ook maar eens gaan flashen, jullie reacties stellen me in elk geval gerust.

Bedankt voor jullie respons ik waardeer dit zeer. 

 

Groet,

ERonny


Edited by easyronny, 24 September 2021 - 16:58.


Re: Vu Ultimo (non 4k) #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 September 2021 - 17:25

Klopt, picons zijn de logo's vd zenders en die nemen nogal wat ruimte in en bij beperkte ruimte niet op NAND opslag, maar is het beter ze op te slaan op een HDD of USB stick


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu Ultimo (non 4k) #10 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 24 September 2021 - 20:53

Hier ook vu+ ultimo  met 8.1  zonder problemen tot nu toe




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users