Jump to content


Photo

Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2021 - 23:10

Met mijn vu+ duo 4k met openpli 8.0 ervaar ik sinds enkele dagen ineens dat op Npo1 er gesproken ondertiteling van Npo3 door programma's heen komt, ongeacht welk programma er op Npo1 is. Ik zie in het submenu van de decoder bij de optie ondertiteling zo gauw niet of er iets verkeerd ingesteld staat.

Daarnaast vind ik dat de software momenteel verre van optimaal functioneert en wellicht heeft dat er iets mee te maken maar ik ben geen deskundige dus dat weet ik niet.

Het gebeurt namelijk ook dat als de decoder net aan staat en je zapt, in mijn geval van start zender Npo1, naar een commerciële zender, je eerst echt een flink aantal seconden moet wachten voordat je beeld en geluid hebt. Vaak meer dan 10 seconden. Dat was voorheen met openpli 7.3 nooit.
Ditzelfde gebeurt, weliswaar met minder wachttijd, als je de guide wilt bekijken of de zenderlijst van het ingestelde bouquet. Het laden daarvan zit ook hinderlijke vertraging in.

Deze zaken bij elkaar maken doen wel serieus afbreuk aan het gebruiksgenot en dat gaat echt tegenstaan en irriteren. Ik moet er wel bij vertellen dat ik hem al eens voor reparatie heb weggebracht omdat 7.3 voorheen echt helemaal vastliep en daarom 8.0 erop is gezet. Alleen kreeg men daar die versie niet actief met zenders etc en daarom heeft er kortstondig een ci+ slot ingezeten dat naderhand met hulp op afstand van WanWizard weer is gedeactiveerd omdat je dan niks aan je tuners hebt.


Het eerste probleem dat ik noemde is nog maar een paar dagen aan de hand. Wat ik erna noemde is eigenlijk al sinds het vastlopen en opnieuw configureren met openpli 8.0.

Wie kan mij helpen of weet een betrouwbaar adres in het zuidwesten van Nederland waar ik dit definitief laten verhelpen? Het is nu gewoon echt niet stabiel.

Het systeem draait verder op Enigma.

Graag reactie.

Edited by Steven54, 25 September 2021 - 23:18.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 25 September 2021 - 23:51

Mijn Duo 4K is zo stabiel als een huis, en loopt NOOIT vast.

 

Een VU+ is niet de snelste zapper, maar met een lokale kaart mag het beeld toch niet langer dan een seconde of 3-4 max weg zijn.

 

Als je een andere audio track krijgt, dan is die een keer geselecteerd (audio knop of de gele knop op de AB). Enigma onthoud dat, dus eens geselecteerd blijft hij dat doen, totdat je dat uit zet.

 

Ik zie overigens op dit moment alleen maar de normale "Dutch" audio track (op de sat).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #3 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 26 September 2021 - 11:13

Als je een andere audio track krijgt, dan is die een keer geselecteerd (audio knop of de gele knop op de AB). Enigma onthoud dat, dus eens geselecteerd blijft hij dat doen, totdat je dat uit zet.


Na een update is het niet vergeten, maar werkt het pas weer als je even zapt.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 26 September 2021 - 11:19

Misschien is het ook makkelijk om te weten om welke setup het gaat? Satelliet of kabel, kaart direct in de lezer of middels een common interface.

Ik vermoed dat het satelliet is omdat de NPO kanalen op de kabel niet gecodeerd zijn, of er moet iets anders zijn dat voor de lange wachttijd zorgt.

 

Ook ik deel de mening dat 10 seconden wachttijd na een zap niet normaal is, sterker nog, het zou mijn kijkplezier ook volledig vergallen maar gelukkig heb ik daar geen last van.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #5 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 20:44

Ik heb kabel met een smartcard. Het gaat overigens niet over audio die ik door Npo1 heen krijg maar gesproken ondertiteling. Net als bij een buitenlandse film of serie dus.

Mijn vriendelijke verzoek is eigenlijk waar ik in het zuidwesten een betrouwbaar adres kan vinden om hem hiervoor weg te brengen (voor alles dat ik in het topic aan gaf), ik heb er zelf echt veel te weinig verstand van om zelf in de diepere instellingen of software te gaan rommelen. Daar wordt het alleen maar nog erger van. Om te onderstrepen hoe ik hier van baal.... ik heb al overwogen deze in te ruilen voor een nieuwe alleen ben ik bang dat ik dan op termijn hetzelfde weer krijg als er bijvoorbeeld weer een nieuwere versie van openpli is.
Dus als iemand een adres weet of er zelf raad mee weet in deze hoek van het land, ik houd me aanbevolen. Uiteraard betaal ik ervoor. Als hij maar weer als nieuw werkt. Interesse in dat geval graag via een pb.

Edited by Steven54, 26 September 2021 - 20:52.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 September 2021 - 20:59

Geen idee waar precies in het Zuidwesten, maar je mag rustig met je ontvanger naar hier komen en je kaart… Neem aan dat het om Ziggo gaat…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #7 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 21:04

Dank Mimisiku alvast voor het aanbod. Ik woon zelf in de buurt van Tholen maar wil er gerust wat verder voor rijden. Het is overigens geen Ziggo abonnement maar Delta. Ziggo kan hier niet. Via pb iets afspreken of woon je daarvoor toch te ver weg?

Edited by Steven54, 26 September 2021 - 21:05.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #8 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 21:32

En als er nog iemand anders is die een goed adres weet in deze regio of er zelf raad mee weet, heel graag. Het hoeft echt niet voor niks, ik ben zelf gewoon bepaald geen hobbyist op dit vlak. Voor een schappelijke vergoeding is een afspraak wat mij betreft snel gemaakt.

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 26 September 2021 - 21:50

Ik heb kabel met een smartcard. Het gaat overigens niet over audio die ik door Npo1 heen krijg maar gesproken ondertiteling. Net als bij een buitenlandse film of serie dus.

 

Bij "gesproken" heb ik toch echt de associatie "geluid". Dus misschien moet je eens uitleggen wat je precies bedoelt. Ondertiteling misschien?
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #10 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 21:56


Ik heb kabel met een smartcard. Het gaat overigens niet over audio die ik door Npo1 heen krijg maar gesproken ondertiteling. Net als bij een buitenlandse film of serie dus.


Bij "gesproken" heb ik toch echt de associatie "geluid". Dus misschien moet je eens uitleggen wat je precies bedoelt. Ondertiteling misschien?

Ja ondertiteling. Maar dan live, ook bij Nederlandstalige programma's.

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #11 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 22:10

En het is alleen bij Npo1

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 26 September 2021 - 22:14

Heb je daar soms een niet standaard audiospoor ingesteld? Druk eens op de gele knop tijdens het kijken en laat eens weten welk audiospoor je daar hebt ingesteld? 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 26 September 2021 - 22:17

Daarvoor geldt hetzelfde als voor audio. Als je dat een keer aanzet, wordt dat onthouden, en blijft het aan staan.

 

Zap naar NPO1, druk op de ondertitle knop (een TV ikoon met een onderliggende streep er in), of druk twee keer op geel. Dan krijg je een scherm als:

Attached File  1_0_19_5225_C99_3_EB0000_0_0_0_20210926221535.jpg   64.83KB   4 downloads

 

Scroll naar de lijn waar een kruisje achter staat, en druk dan op Ok. Het kruisje moet nu weg zijn. Druk daarna op Exit om terug te gaan naar beeld, en dan moet de ondertiteling weg zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #14 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 22:18

Heb je daar soms een niet standaard audiospoor ingesteld? Druk eens op de gele knop tijdens het kijken en laat eens weten welk audiospoor je daar hebt ingesteld?


Waar zou hij op moeten staan dan?

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 26 September 2021 - 22:46

Dat gaat over audio, en we hadden reeds vastgesteld dan je geen narrator track bedoeld, maar ondertiteling.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #16 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2021 - 22:58

Daarvoor geldt hetzelfde als voor audio. Als je dat een keer aanzet, wordt dat onthouden, en blijft het aan staan.

Zap naar NPO1, druk op de ondertitle knop (een TV ikoon met een onderliggende streep er in), of druk twee keer op geel. Dan krijg je een scherm als:
1_0_19_5225_C99_3_EB0000_0_0_0_20210926221535.jpg

Scroll naar de lijn waar een kruisje achter staat, en druk dan op Ok. Het kruisje moet nu weg zijn. Druk daarna op Exit om terug te gaan naar beeld, en dan moet de ondertiteling weg zijn.

Oke, dat is verholpen gelukkig. Dit werkt. Hartelijk dank.

Blijft wel het probleem met het trage reageren. Er moet iets niet goed zitten. Inmiddels ben ik er ook achter dat ook live pauzeren veel langer duurt dan anders. En dat lijkt me zo niet hier op te lossen. Ik weet niet wat er niet goed zit maar een optimalisatie in de software zou echt geen kwaad kunnen. Vertraging in functies treedt echt bij veel vaak gebruikte opdrachten op. Echt heel irritant. Dat laat ik liever door een deskundige verhelpen.

Edited by Steven54, 26 September 2021 - 22:59.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 27 September 2021 - 00:16

Als het in de software zou zitten, dan zou iedereen er last van hebben. En dan zou het forum hier vollopen.

 

Dus tenzij het tegendeel aangetoond wordt ga ik er nu even vanuit dat dit een probleem is dat speficiek is voor jou box en setup.

 

Meest voor de hand liggende, gegeven de informatie die je gegeven hebt, is een traag opslagmedium, waarop ook picons (zenderlogo's) zijn opgeslagen.

 

p.s. geen idee wat je bedoelt met "liever een deskundige", maar als je geen hulp wilt van de personen die het gemaakt hebben, wie noem jij dan een "deskundige"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #18 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2021 - 06:34

Als het in de software zou zitten, dan zou iedereen er last van hebben. En dan zou het forum hier vollopen.

Dus tenzij het tegendeel aangetoond wordt ga ik er nu even vanuit dat dit een probleem is dat speficiek is voor jou box en setup.

Meest voor de hand liggende, gegeven de informatie die je gegeven hebt, is een traag opslagmedium, waarop ook picons (zenderlogo's) zijn opgeslagen.

p.s. geen idee wat je bedoelt met "liever een deskundige", maar als je geen hulp wilt van de personen die het gemaakt hebben, wie noem jij dan een "deskundige"?


Een deskundige is uiteraard iemand van hier, of een betrouwbaar adres in de regio. Maar ik bedoel vooral dat fysieke hulp mij voor het trage reageren het meest voor de hand lijkt liggen. Dit lijkt mij niet iets dat hier op afstand opgelost kan worden.

Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 27 September 2021 - 08:12

Dat denk ik dus wel, je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag van Wanwizard met betrekking tot de lokatie waar de picons zich bevinden, als dat een lokale disk is die na elke zap moet. opspinnen, is dat ook een verklaring.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Gesproken ondertiteling Npo3 op Npo1 #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 September 2021 - 09:19

De VU+ ontvangers staan bekend om hun stabiliteit en zeker als hij nog de echte VU+Duo4K heeft en niet de ‘se’…


Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users