Jump to content


Photo

Vervanging van miijn Xtrend ET8000


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2021 - 10:39

De prijs van de Ultimo 4K heeft helemaal niks te maken met de snelheid van de CPU.

 

Jou vergelijking is als een Fiat 500 vergelijken met een bus. Ja, de Fiat is sneller, maar de veel duurdere bus koop je niet om zijn snelheid.

Dat noem ik nu weer appels en peren, High Silicon dozen zijn gewoon het snelst in alles, dit in tegenstelling tot VU die zijn gewoon traag daarbij vergeleken.

Je schreef het eerder in een ander draadje dat VU beveiligde drivers had en daardoor wat minder snel zou zijn, dus.....

Vraagsteller wil gewoon weten wat de beste ontvanger is, dan zou ik zeker niet voor VU kiezen als het om snelheid en prijs gaat.


Edited by Sagitarius, 18 October 2021 - 10:42.

73's

PE1AQZ


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 October 2021 - 10:52

Een van de hoofdredenen waarom een VU Ultimo 4K trager zapt is dat deze voorzien is van FBC tuners, en die hebben meer tijd nodig om te tunen. Heeft helemaal niks met drivers te maken.

 

Ik had het daar over opstart snelheid, en dat is wat anders dan zap snelheid.

 

Je koopt zo'n VU+ dan ook niet om zijn zap snelheid, maar om het feit dat je er 18 tuners in kunt rossen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #23 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 18 October 2021 - 10:58

Het gaat er bij mij niet om de prijs hoor wel om de kwaliteit en de zekerheid van goede en vergelijkbare werking.

Ik zoek doodgewoon de beste vervanging voor mijn ET8000 waarvan ik tot nu toe heel tevreden ben (maar het beestje wordt oud hé)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2021 - 11:45

Een van de hoofdredenen waarom een VU Ultimo 4K trager zapt is dat deze voorzien is van FBC tuners, en die hebben meer tijd nodig om te tunen. Heeft helemaal niks met drivers te maken.

 

Ik had het daar over opstart snelheid, en dat is wat anders dan zap snelheid.

 

Je koopt zo'n VU+ dan ook niet om zijn zap snelheid, maar om het feit dat je er 18 tuners in kunt rossen.

Ik had het daar dus wel over een High Silicon start sneller op en zapt ook nog eens sneller.

Maar als Pluizebol iets soortgelijks wil dan is een GB een betere keus ook met FBC tuners, die heeft alles wat een VU ook heeft, maar wel veel goedkoper en zapt wel snel heb ik van diverse kennissen vernomen.

Als ik dit eerder had geweten was ik nooit naar de veel te dure VU gegaan, ik heb gewoon niets met VU, ik stond net als Pluizebol in dubio met mijn ET10K met 4 tuners wat ik moest kopen, hij heeft een ET8000 die heb ik ook nog als server staan voor fallback.

Jullie zijn kennelijk verknocht aan VU en er zou niets beter zijn als ik jullie zo hoor, nou ik niet hoor. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 18 October 2021 - 11:50.

73's

PE1AQZ


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #25 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2021 - 15:10

H9SE heeft maar 1 sat tuner, de H7s heeft er 2

 

Naar mijn weten zijn de enige andere nog leverbare 4k  ontvangers met mogelijk 2x sat en 1 dvb-t2 (alle 3 met fbc tuners)

  

Gigablue UE 4k

VU+ duo 4k SE

Xsarius Galaxy 4k



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #26 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 October 2021 - 15:30

De Gigablue UE 4k zal afvallen daar kan geen dvb-t tuner bij.

Zal dus gigablue quad 4k moet worden.

ik zou snel bestellen door chip tekort op wereldmarkt wordt het schaars.


Edited by luisteraar, 18 October 2021 - 15:31.


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 October 2021 - 15:56

De Gigablue's zijn nog Broadcom boxen dacht ik?

 

Daar is het zo wie zo mee gedaan, Broadcom maakt al een tijdje geen SoC's voor de OEM markt meer (vandaar de massale switch naar HiSilicon).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2021 - 15:59

Lijkt mij idd een goede keuze, mijn volgende zou ook een GB zijn, maar nu ff niet want ik heb nog niet zolang de Ultimo4k.

Ik zag dat de Schotelshop ze nog verkocht voor 289 euro incl 2x fbc s2 tuners. :o


73's

PE1AQZ


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #29 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 October 2021 - 16:03

@wanwizard 

klopt quad heeft bcm7252s processor.

Klingt allemaal niet goed voor de toekomst.

Ik heb twee weken geleden snel een quad gehaald om

reverve te hebben als een ontvanger uitvalt.



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #30 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2021 - 16:12

Ach maakt toch niet uit, een elektronica leraar zei altijd, chips zijn gebakken zand in een doosje. :D


73's

PE1AQZ


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #31 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 October 2021 - 16:17

Mijn vrouw zegt chips kan je zelf maken in de frieten pan.

Chip tekort is echt een probleem auto fabrieken stoppen productie.

Alle electronica spullen hebben lever problemen draaien op

oude voorraad.



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 October 2021 - 16:32

Maar dan wel echte Belgische frieten, niet van die dunne harde dingen, of die prut van McDonalds...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #33 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2021 - 22:29

De Gigablue UE 4k zal afvallen daar kan geen dvb-t tuner bij.

Zal dus gigablue quad 4k moet worden.

ik zou snel bestellen door chip tekort op wereldmarkt wordt het schaars.

bij gigablue duitsland is de ue 4k sat gewoon met enkele  of dubbele dvb-c/t tuner te bestellen. zelfde tuners als bij de quad 4k



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #34 Early bird

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2021 - 22:38

H9SE heeft maar 1 sat tuner, de H7s heeft er 2

 

Naar mijn weten zijn de enige andere nog leverbare 4k  ontvangers met mogelijk 2x sat en 1 dvb-t2 (alle 3 met fbc tuners)

  

Gigablue UE 4k

VU+ duo 4k SE

Xsarius Galaxy 4k

Inmiddels is de H11s uit echter alleen, voor zover ik weet, leverbaar vanuit China.
Gisteren heb ik er 1 bestelt.
Als het goed is heb ik hem eind eind volgende week.



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #35 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 19 October 2021 - 11:19

 

H9SE heeft maar 1 sat tuner, de H7s heeft er 2

 

Naar mijn weten zijn de enige andere nog leverbare 4k  ontvangers met mogelijk 2x sat en 1 dvb-t2 (alle 3 met fbc tuners)

  

Gigablue UE 4k

VU+ duo 4k SE

Xsarius Galaxy 4k

Inmiddels is de H11s uit echter alleen, voor zover ik weet, leverbaar vanuit China.
Gisteren heb ik er 1 bestelt.
Als het goed is heb ik hem eind eind volgende week.

 

Lijkt me een leuke ontvanger en ook een extra dat andere ontvangers niet heeft een reset knop.

TS zoekt een ontvanger met 2 fcb S en 1 T tuner



Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 12:24

Inmiddels is de H11s uit echter alleen, voor zover ik weet, leverbaar vanuit China.
Gisteren heb ik er 1 bestelt.
Als het goed is heb ik hem eind eind volgende week.

 

 

Zou ik nooit doen, stel hij werkt niet, zie dan maar eens garantie te krijgen. :(

 

En op 1 juli zijn nieuwe Europese regels ingegaan over het kopen van producten van buiten de Europese Unie. Daardoor moet je ook voor dingen van minder dan 22 euro btw betalen. Nu zijn bestellingen van onder de 22 euro nog uitgezonderd van de btw van 21 procent.

Door de nieuwe regels worden kleine bestellingen van Chinese webshops als AliExpress en Wish dus 21 procent duurder. En als webshops niet meedoen aan het nieuwe systeem van de EU om die btw meteen te innen bij de bestelling, ben je nóg duurder uit. Want dan moet je ook nog eens afhandelingskosten betalen. :mellow:


Edited by Sagitarius, 19 October 2021 - 12:31.

73's

PE1AQZ


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #37 Early bird

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 19 October 2021 - 14:05

Bij de levering van de Zgemma zit een factuur speciaal voor de Nederlandse douane waaruit blijkt dat de 21% is afgedragen.

Deze factuur heb ik inmiddels digitaal ontvangen.

Ik heb veel ervaring met webwinkelaankopen buiten de EU. (Amerika, China)
Ook met Aliexpress waar ik de afgelopen 6 jaar 450X besteld heb zonder problemen.
5X ging het mis maar dan kun je een "dispute" openen en zorgt Ali dat het naar tevredenheid wordt opgelost.

Inmiddels dwaal ik af wat niet de bedoeling is. Mijn excuses.

Ik heb de Zgemma H11s aangeschaft ter vervanging van mijn "antieke" DM 800HDse
Zodra de box gearriveerd is zal ik mijn ervaring hier delen.


Edited by Early bird, 19 October 2021 - 14:07.


Re: Vervanging van miijn Xtrend ET8000 #38 tomdo

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2023 - 15:36

Ik heb net ook een zgemma h11s besteld via Amazon, is goedkoper dan Ali...

Dit als vervanging voor mijn DM800SE

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users