Jump to content


Photo

UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021

nieuws

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 16 October 2021 - 10:55

Voorwoord
Het voorwoord van het vorige nummer begon als volgt: “Zaterdag 26 september, weer een versoepeling van de coronaregels. Wie weet zijn we over een tijdje weer helemaal terug naar ‘normaal’.” Met ‘normaal’ bedoelden we de periode van vóór de coronapandemie. Het nieuws over ‘corona en media’ is thans gering, reden om die rubriek uit het blad te halen. Maar een van onze lezers werd door de openingszin gestoken. We moesten het bij onze bestaansgrond houden: satelliet en niet gehersenspoeld over corona en de vaccinatie schrijven. Enfin… als dit de reactie op het vele werk van ons is… dat geeft geen energie. Gelukkig zijn er ook vele positieve reacties en gaan we nog eventjes door.

 

In dit nummer onder andere:

  • Ziggo stopt met mpeg2, regionale en zelfs lokale omroepen straks fta in HD;
  • Sky komt met eigen smart-tv’s, eerst in het VK, vanaf 2022 in andere ‘Sky-landen’;
  • T-Mobile met eigen TV App, ontvanger niet meer nodig, abonnement daardoor goedkoper;
  • HBO Maxx in 2022 ook in Nederland.

 

Reacties zijn van welkom via: specials@detransponder.nl

De redactie (alfabetisch): Emiel, Gerard, Hans, Peter en Rob. Met dank aan André en David.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 October 2021 - 14:18

Dank voor het leesvoer weer!

 

t.a.v. Sky Glass:

 

Ik vind dat persoonlijk wel een verontrustende ontwikkeling, niet alleen de receiver, maar de hele TV wordt nu bepaald door de provider. De volgende stap is afschaffen van de receiver (want geen schotel meer), en dan moet iedereen verplicht aan die TV? Of twee TV's in de woonkamer? Ze worden overigens gemaakt door HiSense, dus kwalitatief zal er ook wel wat op aan te merken zijn...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 16 October 2021 - 16:23

Bedankt voor het tweewekelijkse leesvoer en gelijk gepind. Vanavond of morgen weer doorspitten.  ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 October 2021 - 17:42

Bedankt maar weer Hans, vooral het stukje over Ziggo had mijn interesse, ik had het nog nergens gelezen, wel van de vrije modem keuze.


73's

PE1AQZ


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 16 October 2021 - 18:46

Hans ik heb je een tijd geleden een PM gestuurd, kun je er bij gelegenheid naar kijken?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #6 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 17 October 2021 - 13:51

Bedankt maar weer Hans, vooral het stukje over Ziggo had mijn interesse, ik had het nog nergens gelezen, wel van de vrije modem keuze.

Voor het item over Ziggo en switch naar mpeg4 en HD hebben we contact gehad met Ziggo Zakelijk, dus informatie uit de eerste hand. Vervolgens het concept laten accorderen zodat er achteraf niet gezegd kan worden dat we fouten feiten weergeven.

Ik ben benieuwd wanneer landelijk de switch voor regionale en lokale omroepen naar HD zal plaatsvinden. En of deze op dezelfde frequentie blijven... gevolgen voor Kanalenlijst Hans... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #7 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 17 October 2021 - 13:57

Hans ik heb je een tijd geleden een PM gestuurd, kun je er bij gelegenheid naar kijken?

Inmiddels gevonden en antwoord gegeven.

 

Het vreemde is dat ik de laatste tijd in mijn e-mail geen bericht meer krijg als er een PM-bericht is gestuurd. En ook geen e-mail als er een reactie op een geplaatst item is... team OpenPLi: wat is hier aan de hand?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 October 2021 - 15:57

We moesten het bij onze bestaansgrond houden: satelliet en niet gehersenspoeld over corona en de vaccinatie schrijven. Enfin… als dit de reactie op het vele werk van ons is… dat geeft geen energie. Gelukkig zijn er ook vele positieve reacties en gaan we nog eventjes door.

 

 

Alsof een ander bepaald wat er wel/niet geschreven mag worden. Gelukkig leven we in een vrij land, dus ik zeg: gewoon schrijven wat je wilt schrijven. En als iemand dat niet wil lezen, dan leest die dat maar niet of eromheen.

Verder bedankt weer voor het nieuwe leesvoer !



Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 October 2021 - 16:12

Bestaansrecht voor satelliet is er bijna niet meer. Je moet het nu van meerdere thema’s hebben. Op satellietgebied gebeurt bijna niets nieuws meer of je wil de continue veranderende kanaallijsten gaan publiceren. Voor NL DVB-T2 eigenlijk hetzelfde (al is daar recent de komst van de CI+ module dan wél echt nieuwswaardig).. Feit is gewoon dat er steeds minder wordt gehobby’d en er niet of nauwelijks innovatie plaats vind. Wat moet je dan? Volproppen met irritante reclame dan maar?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #10 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 October 2021 - 09:25

Bestaansrecht voor satelliet is er bijna niet meer. 

In Nederland heeft nooit bestaansrecht voor satelliet tv bestaan is altijd een stiefkind geweest.

Openpli wordt ook in veel andere landen gebruikt waar sattv bijna primair is.

o.a. duitsland frankrijk italie australia en meer.

Een bekrompen Nederlandse kijk er op.



Re: UP/DOWNLINK jaargang 11, nummer 22, 16 oktober 2021 #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 24 October 2021 - 09:58

Tot 2006 had satelliet wel zeker bestaansrecht… het beste beeld omdat voor de commerciële omroepen en canal+ (filmnet) het noodzakelijk was om überhaupt op de kabel te kunnen komen… echter nu gebeurt dit via glasdraden…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: nieuws

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users