Jump to content


Photo

Cabelscan werkt niet goed.


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 October 2021 - 08:49

Ik ondervind al een paar dagen dat cabelscan niet goed werkt. Instellingen zijn goed zenders in de lijst werken ook, maar zodra ik kabelscan wil starten krijg ik scan mislukt. Dan denk ik "Hoezo"!

Re: Cabelscan werkt niet goed. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 19 October 2021 - 09:12

Toevallig Ziggo? Ik heb vernomen dat Ziggo de NIT heeft aangepast, misschien dat het daar mee te maken heeft...?

 

Ik heb hier (Doetinchem) even een cablescan gedaan op 474mHz/sr 6875/64QAM en die loopt wel keurig door....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Cabelscan werkt niet goed. #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 09:18

Ik ondervind al een paar dagen dat cabelscan niet goed werkt. Instellingen zijn goed zenders in de lijst werken ook, maar zodra ik kabelscan wil starten krijg ik scan mislukt. Dan denk ik "Hoezo"!

Loui, ga eens uit het Ziggo boeket, dus schakelen naar satelliet oid, en doe dan de kabelscan nog eens, ik heb dat ook wel eens als je in het Ziggo boeket zit, wil hij bij een kabelscan de zenders niet wegschrijven. 

Ik schakel dan eerst naar een CDS boeket en doe dan de kabelscan en dan gaat het meestal goed, of eerst het Ziggo pakket wissen en dan de kabelscan doen.


Edited by Sagitarius, 19 October 2021 - 09:18.

73's

PE1AQZ


Re: Cabelscan werkt niet goed. #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 October 2021 - 14:30

Goedemiddag, de scan voor de schotel werkt gewoon ik denk net wat Tech zegt dat de nit is veranderd. Wat het nu is in zit in Almere/ Lelystad.

Edited by Loui (PD1LOI), 19 October 2021 - 14:31.


Re: Cabelscan werkt niet goed. #5 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 19 October 2021 - 14:43

Hier in Lelystad werkt de scan gewoon.

 

 

Attached File  1_0_19_4BCA_832_600_FFFF0000_0_0_0_20211019153859.jpg   88.56KB   5 downloads  Attached File  1_0_0_0_0_0_0_0_0_0_20211019154206.jpg   98.12KB   5 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Cabelscan werkt niet goed. #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 October 2021 - 14:50

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

Dit is wat ik nu zie,scan gelukt dus het werkt weer.

Re: Cabelscan werkt niet goed. #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 19 October 2021 - 15:05

Hier is het, net als op veel andere plaatsen:

 

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444 (met een betaalpakket 05555 of 5555)
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

 

Eerder was het hier als volgt. 164000, 6900, QAM 64 en 04444 of 05555


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Cabelscan werkt niet goed. #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 19 October 2021 - 17:18


Hier is het, net als op veel andere plaatsen:


Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444 (met een betaalpakket 05555 of 5555)
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875


Eerder was het hier als volgt. 164000, 6900, QAM 64 en 04444 of 05555

Ik denk dat ze de laatste frequentie nu ook aangepast hebben, hier was het altijd 164000 6900 QAM 64 43138.

Re: Cabelscan werkt niet goed. #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 October 2021 - 17:47

Hier in Haarlem kon ik al ruim een jaar op de nieuwe frequentie scannen (474, 6875, QAM64). Van de week ‘zoeken mislukt’. Moest weer terug naar 6900.. Weird…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Cabelscan werkt niet goed. #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 17:53

 

 

Hier is het, net als op veel andere plaatsen:


Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444 (met een betaalpakket 05555 of 5555)
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875


Eerder was het hier als volgt. 164000, 6900, QAM 64 en 04444 of 05555

Ik denk dat ze de laatste frequentie nu ook aangepast hebben, hier was het altijd 164000 6900 QAM 64 43138.

 

En vanaf 15 november zijn alle regionalen in mpeg4 en HD, ook in het fta pakket, volgend jaar gaan ook de andere sd zenders gefaseerd naar mpeg4 dus ook in HD, ze zitten nog te dubben over de commerciëlen, als ze die in HD aanbieden neemt geen hond meer een volledig Digitaal abo. 


73's

PE1AQZ


Re: Cabelscan werkt niet goed. #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 October 2021 - 18:29

De oude SD wordt gewoon MPEG4 en géén HD. Zelfde trucje als bij CDS en TVV… Zou ook geen zin hebben om 2 x dezelfde zenders in HD aan te gaan bieden, Moet je voor de lol eens de klantendienst van TVV bellen. Die zeggen gewoon dat alles HD wordt uitgezonden AKA mpeg4=HD….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Cabelscan werkt niet goed. #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 19:10

De oude SD wordt gewoon MPEG4 en géén HD. Zelfde trucje als bij CDS en TVV… Zou ook geen zin hebben om 2 x dezelfde zenders in HD aan te gaan bieden, Moet je voor de lol eens de klantendienst van TVV bellen. Die zeggen gewoon dat alles HD wordt uitgezonden AKA mpeg4=HD….

Weet je het weer beter, lees de transponder maar eens, de regionalen bij Ziggo gaan als eerste echt naar HD, net als bij KPN en nog wat providers, de 2 BBC zenders zijn al naar HD gegaan.


Edited by Sagitarius, 19 October 2021 - 19:10.

73's

PE1AQZ


Re: Cabelscan werkt niet goed. #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 19:38

Ter aanvulling op mimisiku zijn opmerking ''De oude SD wordt gewoon MPEG4 en géén HD. Zelfde trucje als bij CDS en TVV'' een citaat van een item in de Transponder van deze maand.

 

Aanvullend hebben we nog de vraag gesteld of ook lokale omroepen op termijn in HD gebracht kunnen worden.

Het hangt natuurlijk primair van de lokale omroep af: hoe levert deze het signaal aan.

Het antwoord (15 oktober): “Het is wel zo dat SD blijft bestaan en het ligt aan de zender zelf als ze over gaan op HD.

Ziggo gaat het wel communiceren met de zenders en zijn bijna verplicht om dit te doen op die ruimte te maken op de kabel.

Maar het ligt wel bij de zender zelf als ze het doen. Alles wordt uiteindelijk HD-kwaliteit. Mpeg2 moesten we grotere format door de kabel heen krijgen en bij Mpeg4 kunnen dit kleinere bestanden zijn.”

We hebben een steekproef genomen en de directeur van de streekomroep Studio040, Michiel Bosgra, om een reactie gevraagd. Hij deelt 15 oktober mee: “Ziggo gaat bij ons ook overstappen op H2.64 en daarmee naar HD-kwaliteit. Omdat Ziggo ons beeld doorlevert aan de NLPO Mediahub voor KPN en andere providers, zijn de specificaties overal hetzelfde. Waarschijnlijk wordt ons signaal daarom ‘HD Light’ oftewel 720p.


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users