Het enige wat oscam doet is bewaken dat de tijd niet teruggezet wordt op een box tgv bv transponderwissel. Waarbij transponder andere tijd uitzend en de box dit overneemt.
Ik heb die functionaliteit zelf ingebouwd omdat elke ecm met een timestamp wordt uitgerust op moment van verwerken.
Je kunt je misschien voorstellen wat er gebeurt als "ineens" de tijd minuten of seconden teruggezet wordt.
Vooruit is geen probleem, maar achteruit wel.
Je beeld gaat dan ff moment op zwart.
Enfin, ik draai zelf altijd met clockfix aan. Gebruik het al jaren op verschillende boxen en als dat negatieve invloed had dan was het er al lang weer uitgeweest bij mij.
Qua ontwerp fout: geef ik grif toe, oscam is based op rtc en das fout maar ik heb al eens een flinke refactor gedaan zodat er op een monolitic clock source werd omgeschakeld maar
hoewel het bij mij correct werkte rapporteerden vele users crashdumps.
Ingewikkeld hierbij is dat niet elke box zelfde smaakje monolitic clock ondersteunt naast de rtc.
Kortom die hele mega refactor heeft nooit de trunk gehaald omdat het simpelweg niet voor elke config stabiel te krijgen was.
En toch wilde ik die clockfix persoonlijk niet kwijt omdat het voor mijn gebruik dingen fixte. Dus vandaar maar configureerbaar dan kan iedereen zijn keuze maken.
Misschien optie om beide smaken aan te bieden in de feed zodat de eindgebruiker controle heeft wat hij gebruikt en er ook eenvoudiger getest kan worden dat juist door die clockfix de tijd verkeerd gaat lopen op een ontvanger.
Daarbij is oscam opensource dus als iemand van een uitdaging houdt fix het dan ipv uitschakelen!
Ergens op streamboard moet nog wel een flinke test patch van mij rondzwerven waarmee velen hebben getest.
Kun je misschien nog wat ideeën uithalen en een beeld vormen hoe massive die refactor is.
Edited by theparasol, 6 November 2021 - 15:57.