Jump to content


Photo

Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem)


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2021 - 21:50

Het lukt mij maar niet om via OpenPLi de juiste instellingen te gebruiken die genoeg kanalen binnenhalen (alleen deels)

 

En als je dan hier kijkt : https://www.hertzing...ragd-amsterdam/

Dan voer ik de gegevens in bij Tuner configuratie, alleen dan werkt het niet.

 

Ik kies dan voor geavanceerde opties in de tuner config. en stel in bv: 23e op lnb 7, input 7, maar moet het zo wel worden ingesteld aangezien Hertzinger het heeft over Disecq adressen.

 

Wie kan mij hierbij helpen, want ik krijg het niet goed voor elkaar.



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 November 2021 - 23:18

Je moet dan diseqc 1.1 gebruiken,  bij diseqc 1.0 zet je hotbird op A, Turksat op B, en BADR op C, en D laat je onbenut.

Dan bij diseqc 1.1 zet je Astra 1 op A, Astra2 op B, Astra 3 op C en de Eutelsat op D.


73's

PE1AQZ


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #3 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2021 - 19:45

Bedankt voor de respons. maar ik zie niet waar ik dat moet invoeren... ik zit bij tuner- geavanceerd



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 17 November 2021 - 20:25

Bij DiseqC 1.1 geef je louter de ‘poort’ aan van je uncommited switch. Meer is niet nodig…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #5 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2021 - 20:42

Er is geen poort bij 1.1.... ik zal proberen een foto te uploaden...

 

Bij 1.1 kan je ook geen a,b,c.... kiezen

Attached Files


Edited by loek6000, 17 November 2021 - 20:44.


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 17 November 2021 - 20:57

DiseqC 1.0 opties gewoon uitzetten.. Commandovolgorde op DiseqC 1.1, Tone zetten… Meer is niet nodig…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 17 November 2021 - 21:00

Zet hier anders de inhoud van/etc/enigma2/settings neer… OpenPli heeft de nare eigenschap om oude troep te bewaren..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #8 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2021 - 22:50

De satellietontvanger staat nu in de nieuwe woning... Ik zit nog op me oude stekkie, we gaan binnenkort verhuizen namelijk.

 

De LNB en input getallen moeten gelijk zijn?

Tone, toneburst 'aan' aanzetten?



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 November 2021 - 23:06

Misschien heb je hier iets aan dit komt van Hertzinger vandaan, die hier vlakbij gevestigd is in het bos van de Treek in Leusden op een steenworp afstand van Amersfoort mijn woonplaats.

In deze pdf staat precies wat je moet instellen bij een SabExplorer, geen pli diseqc instellingen natuurlijk en iets andere satellieten maar het gaat om het principe, ik las dat je wel degelijk committed en uncommitted moet gebruiken wat ik al schreef. ;)

http://www.hertzinge...c51b42fc96bc8aa


Edited by Sagitarius, 17 November 2021 - 23:08.

73's

PE1AQZ


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #10 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2021 - 23:21

Ok thanx voor de hulp, maar ik snap er geen hol van, ik bedoel, wat moet ik waar zetten in de OpenPLi tuner config. Die SAB gebruikt hele andere software

 

Het rare is ook dat Hertzinger ook de Edison satellite tuner gebruikt, wat zou inhouden dat daarop ook OpenPLi kan draaien.

 

Kan ik niet ander software draaien op mijn ontvanger iets wat lijkt op die van SAB (misschien domme vraag)

 

Dank voor de upload, waardeer ik!



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 18 November 2021 - 08:18

@Loek6000

Heb je op Sat4all een compleet lijstje gestuurd…

SAB bestaat niet meer. OpenPli biedt softwarematig veel meer dan een ‘simpele’ SAB, maar daardoor is de instelling even iets complexer….

@Sagitarius

Je hebt gelijk.. Hertzinger draait de boel om.. Eerst schakelen via DisecQ 1.0 en dan uncommited via 1.1… Beetje vreemd, maar het werkt. Waarschijnlijk omdat ze ‘ooit’ begonnen zijn met max. 4 satposities en dat dan standaard hebben (zijn ze gewend). Extensie dan via DiseqQ 1.1…


Edited by mimisiku, 18 November 2021 - 08:22.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #12 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 18 November 2021 - 08:36

@mimisiku dank je vriendelijk, alleen zie ik op sat4all geen berichten staan

 

Ik ga met de adviezen hier nog aan de slag, al zie ik het somber in dat het mij lukt, maar dat ligt niet aan jullie



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 18 November 2021 - 09:01

Gewoon bij je topic in ‘Schotelpark’….

 

 

1. HotBird - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input1

2. Türksat - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 1

3. Badr - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 1

4. Niet gebruikt

5. Astra1 - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input 2

6. Astra2 - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 2

7. Astra3 - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 2

8. EutelSat - DiseqC 1.0 - D - DiseqC 1.1 - Input 2

 

En dan bij volgorde Diseqc 1.0-Diseqc 1.1-Toneburst kiezen

 

 

1. HotBird - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input1

2. Türksat - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 1

3. Badr - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 1

4. Niet gebruikt

5. Astra1 - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input 2

6. Astra2 - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 2

7. Astra3 - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 2

8. EutelSat - DiseqC 1.0 - D - DiseqC 1.1 - Input 2

 

En dan bij volgorde Diseqc 1.0-Diseqc 1.1-Toneburst kiezen


Edited by mimisiku, 18 November 2021 - 09:11.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #14 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 18 November 2021 - 09:31

Ah sorry, ik herkende je naam wel hier... ik ga ermee aan de slag zodra ik kan, we zijn namelijk aan het verhuizen, vriendelijk dank!


Edited by loek6000, 18 November 2021 - 09:32.


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2021 - 10:29

Gewoon bij je topic in ‘Schotelpark’….

 

 

1. HotBird - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input1

2. Türksat - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 1

3. Badr - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 1

4. Niet gebruikt

5. Astra1 - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input 2

6. Astra2 - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 2

7. Astra3 - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 2

8. EutelSat - DiseqC 1.0 - D - DiseqC 1.1 - Input 2

 

En dan bij volgorde Diseqc 1.0-Diseqc 1.1-Toneburst kiezen

 

 

1. HotBird - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input1

2. Türksat - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 1

3. Badr - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 1

4. Niet gebruikt

5. Astra1 - DiseqC 1.0 - A - DiseqC 1.1 - Input 2

6. Astra2 - DiseqC 1.0 - B - DiseqC 1.1 - Input 2

7. Astra3 - DiseqC 1.0 - C - DiseqC 1.1 - Input 2

8. EutelSat - DiseqC 1.0 - D - DiseqC 1.1 - Input 2

 

En dan bij volgorde Diseqc 1.0-Diseqc 1.1-Toneburst kiezen

Antieke zooi daar bij Hertzinger GSO om toonburst te gebruiken, maar dat zal wel een overblijfsel zijn uit het verleden.

Ik ben daar vroeger wel eens geweest in het grote landhuis wat ze toen hadden, ze verkochten als een van de weinigen Chapparal, niet te betalen voor een beginnende satter in die tijd. Ben toen begonnen met zo'n gaas schotel uit de UK en bijbehorende ontvanger, maar dat is verledentijd, ben nooit meer bij deze club geweest veel te duur, en het leek wel een gunst als je daar wat mocht kopen. :o


73's

PE1AQZ


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 18 November 2021 - 10:37

Die indruk had ik er ook toen ik op hun hoofdkantoor kwam. Hele zaal met maar 2 receptionistes (zaken gingen toen al slecht). GSO installatie was eigenlijk hun strohalm omdat de particulieren verkoop al flink in het slob zat. Denk dat ze een beetje weinig recente kennis hadden qua apparatuur en inderdaad op de ‘old school’ methode verder aan het breien waren… Al hun installatie’s (waar ik aan moest werken) waren Spaun SAR en SUR switches.. Wel goede kabel en PTC connectoren, maar dan weer dunne H.109 (blauwe) coax naar de woningen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,840 posts

+481
Excellent

Posted 18 November 2021 - 11:38

Off topic..... ;)

 

Antieke zooi daar bij Hertzinger GSO om toonburst te gebruiken, maar dat zal wel een overblijfsel zijn uit het verleden.Ik ben daar vroeger wel eens geweest in het grote landhuis wat ze toen hadden, ze verkochten als een van de weinigen Chapparal, niet te betalen voor een beginnende satter in die tijd. Ben toen begonnen met zo'n gaas schotel uit de UK en bijbehorende ontvanger, maar dat is verledentijd, ben nooit meer bij deze club geweest veel te duur, en het leek wel een gunst als je daar wat mocht kopen. :o.

 

Chapparal was wel helemaal 'je van het' ik heb onder andere buiten de Echostar's (4400/5500/7800/LT8700) ook een Monterrey gehad en kan niet anders zeggen dan dat die dingen wel super mogelijkheden had, met name de 'inclined orbit satelliet volg-funktie' was iets wat ik op geen enkele andere receiver had gezien


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2021 - 12:32

Off topic..... ;)

Chapparal was wel helemaal 'je van het' ik heb onder andere buiten de Echostar's (4400/5500/7800/LT8700) ook een Monterrey gehad en kan niet anders zeggen dan dat die dingen wel super mogelijkheden had, met name de 'inclined orbit satelliet volg-funktie' was iets wat ik op geen enkele andere receiver had gezien

Tech dat staat buiten kijf, ik heb me wel staan te vergapen aan dit soort mooie dingen, maar ik had er gewoonweg het geld niet voor (over), ik zat toen nog in de betaalbare Amstrad klasse SRX200 ontvangers en  gaasschotels. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #19 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 November 2021 - 13:00

Nieuwere (modernere) spullen wijn niet altijd beter.

Oudere gso installaties doen niet onder aan nieuwere.

Ik weet nog mijn nokia mediaster een top apparaat vooral de gevoeligheid

die had nog een variabele midden frequent filter signalen van 5á6 db s/n waren

ontvangbaar en lage symbol rate.

Toen de eerste dreambox wat heulen met de gevoeligheid en nu fbc nog

ongevoeliger.

Terug naar gso kan iemand TS stap voor stap uitleggen hoe/wat hij moet installen ?



Re: Heeft er iemand ervaring met GSO systeem (gemeenschappelijke satelliet systeem) #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2021 - 13:28

Dat kun jij toch wel stap voor stap uitleggen, ik en @mimisiku hebben al een voorzetje gegeven. ^_^


Edited by Sagitarius, 18 November 2021 - 13:29.

73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users