Jump to content


Photo

advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 15:03

Ik wil dus een nieuwe UHD 4K receiver aanschaffen nu ik een nieuwe 4K tv in huis heb gehaald en de ZGamma ziet er wel leuk uit.

Nu wil ik graag deze box graag gecombineerd willen hebben met android en OpenPLI erop.

 

Echter zie ik op deze ZGamma boxen geen digitale audio uitgang SPDIF welke ik nu wel aangesloten heb op mijn oude vusolo, mocht een zender Dolby Digital uitzenden kan de ZGamma dit geluid middels HDMI doorzetten naar de tv en via de TV SPDIF uitgang weer Dolby Digital doorzetten naar de Yamaha receiver ???

 

Zoals beschreven heb ik nu een oude VU+ solo (15 jaar oud of zo, werkt nog prima trouwens :-)) Kijk voornamelijk naar Astra 23. single tuner,  gekoppeld aan rotor, CD kaart in combinatie met CCcam, Blackhole Image, enigma 2, werk met dreamboxedit om kanalenlijst en bouqetten erop te zetten.

Begrijp dat dit allemaal ook kan met de ZGamma receivers en dat deze images gebaseerd zijn op enigma2.

 

Nu zie ik bij de ondersteunende images van OpenPLI bij de ZGamma H9 external.png h9se-androidtv-image.zip staan, zie geen android image bij de H11, dus deze heeft geen android boot optie ?

 

Ik verneem graag advies van de forumleden hier welke box het meest geschikt zou zijn.

Ik ben trouwens geen hobbyist, wil gewoon een stabiele image erop en tv kijken zonder problemen, ben dus niet de persoon die experimenteel met images aan de gang gaat,

 

Bij voorbaat dank voor alle reacties en advies !



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 November 2021 - 15:28

Ik heb een H9 in de slaapkamer staan, snelle box.

 

Enige nadeel van de zgemma's in het algemeen is (vind ik) dat je nogal moet mikken met de afstandbediening. Vaak komt dat omdat het IR oogje in de box niet helemaal goed voor 't gaatje zit. Goedkoop komt ergens vandaan...

 

Als je TV een ARC functie aanbied op zijn SPDIF poort dan zou dat kunnen, dat zul je in de handleiding van de TV moeten zoeken. Waar je wel voor op moet passen is audio lag, zodat geluid en beeld uit-sync gaat lopen. Maar dat is setup specifiek.

 

In principe biedt OpenPLi voor alle ondersteunde boxen dezelfde functionaliteit, de afwijkingen worden vooroorzaakt door features van de hardware (wel/geen multiboot, wel/geen 4K, wel/geen interne disk. etc).

 

Zgemma maakt op zijn website geen melding van Android voor de H11, en ik heb daar ook nog geen image van gezien. Maar wellicht komt dat nog.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #3 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 17:45

Super, dank voor het advies van de ARC functie op SPDIF poort, nog nooit van gehoord, ga het opzoeken, alvast bedankt !



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 November 2021 - 18:03

ARC = Audio Return Channel. Zeg maar het door routen van de audio-in naar een output poort. Wordt ook gebruikt voor soundbars en zo,


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 26 November 2021 - 18:14

@tellme Welkom hier en een vraag, gezien je hier support vraagt, waarom gebruik je Black Hole ipv OpenPLi? 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #6 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 18:18

Kom net bij het zoeken van Zgemma op Amazon ook een Gigablue Trio 4K tegen en die ziet er qua prijs en hardware wel erg goed uit en ik zie dat er ook ondersteuning van OpenPLI ervoor aanwezig is, weet alleen niet of android tv hiermee ook te combineren is, moet nog youtube filmpjes gaan bekijken over deze voor mij nieuwe android boxen echter ben wel weg van de specs van de Gigablue Trio 4K. ervaringsdeskundigen ?



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #7 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 18:21

@tellme Welkom welkom hier en een vraag, gezien je hier support vraagt, waarom gebruik je Black Hole ipv OpenPLi? 

 

Heb ooit 15 jaar geleden of zo deze voorzien van BH image en cccam en verder nooit verder gekeken, vind het een fijne image voor de VU+ receiver maar deze zijn niet geschikt voor andere receivers en ik wil nu wel een android box gaan uitproberen, tijden veranderen 



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 November 2021 - 19:17

Kom net bij het zoeken van Zgemma op Amazon ook een Gigablue Trio 4K tegen en die ziet er qua prijs en hardware wel erg goed uit en ik zie dat er ook ondersteuning van OpenPLI ervoor aanwezig is, weet alleen niet of android tv hiermee ook te combineren is, moet nog youtube filmpjes gaan bekijken over deze voor mij nieuwe android boxen echter ben wel weg van de specs van de Gigablue Trio 4K. ervaringsdeskundigen ?

 

Ik gebruik een Octagon SF8008 met zowel een dvb-s als een dvb-t connectie, en die bevalt prima.

 

De hardware is identiek aan de Trio (evenals de Ustym4Kpro).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #9 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 21:51

 

Kom net bij het zoeken van Zgemma op Amazon ook een Gigablue Trio 4K tegen en die ziet er qua prijs en hardware wel erg goed uit en ik zie dat er ook ondersteuning van OpenPLI ervoor aanwezig is, weet alleen niet of android tv hiermee ook te combineren is, moet nog youtube filmpjes gaan bekijken over deze voor mij nieuwe android boxen echter ben wel weg van de specs van de Gigablue Trio 4K. ervaringsdeskundigen ?

 

Ik gebruik een Octagon SF8008 met zowel een dvb-s als een dvb-t connectie, en die bevalt prima.

 

De hardware is identiek aan de Trio (evenals de Ustym4Kpro).

 

 

 

Ja, prijs is ongeveer identiek, echter heb het idee dat de processoren verschillen tissen de Gigablue en de Octagon, heb je op de octagon ook android en netflix en/of iptv op kunnen zetten ? Of is dat puur sattv kijken, niet gemakkelijk om er weer in te komen na jaren niet meer met de ontwikkelingen te zijn meegegaan :-)



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 26 November 2021 - 22:55

Staar je niet blind op Androïd voor een STB. Ten eerste is de grafische capaciteit gefixeerd (Codecs kun je niet toevoegen), alle axtra’s moeten via software geïmplementeerd worden (traaaaaaaag). Muis en/of toetsenbord nodig voor bediening. Bescheiden geheugen van de box…. Een STB is gemaakt voor TV en voor niets anders.. Voor IPTV, NetFlix e.a. koop je een MediaPlayer


Met één been in het graf..... Helaas

Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #11 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2021 - 00:08

Staar je niet blind op Androïd voor een STB. Ten eerste is de grafische capaciteit gefixeerd (Codecs kun je niet toevoegen), alle axtra’s moeten via software geïmplementeerd worden (traaaaaaaag). Muis en/of toetsenbord nodig voor bediening. Bescheiden geheugen van de box…. Een STB is gemaakt voor TV en voor niets anders.. Voor IPTV, NetFlix e.a. koop je een MediaPlayer

 

Heb je ook een punt, heb nu eindelijk ook een smarttv in huis gehaald dus daar zitten ook de apps en toepassingen op en op de oude tv had ik zo'n android tv box gekoppeld 



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 27 November 2021 - 00:13

En over 2 a 3 jaar doen de Apps op je splinternieuwe Tav het waarschijnlijk ook niet meer…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 27 November 2021 - 09:30

En over 2 a 3 jaar doen de Apps op je splinternieuwe Tav het waarschijnlijk ook niet meer…

Wow, je houdt wel van positieve berichten hè? ;) 

 

Maar helaas krijg je denk ik, wel gelijk, daarom heb ik het zelf niet zo op dat smart gedoe of anders gezegd, ik zal nooit een TV kopen omwille van het smart-deel erin, dat heeft (in mijn optiek) totaal geen meerwaarde en ik zal er nooit extra voor gaan betalen.

Ik gebruik een apple TV, die update wel keurig alles maar ja, ook daar zal niet iedereen enthousiast van worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 27 November 2021 - 09:59

Het concept is verkopen en niet onderhouden. Het enige excuus is als de hardware achterblijft, maar soms wordt deze ook misbruikt om onderhoud te stoppen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 November 2021 - 10:01

Daar komt nog bij dat je tegenwoordig bijna geen fatsoenlijke tv meer kunt kopen zonder Smart, of je levert in op de technische mogelijkheden en vaak het beeldformaat.

Die fabrikanten zijn niet dom ze verkopen het liefst parade paardjes en moet je Smart op de koop toenemen.

Zelf gebruik ik de smart functies op mijn Philips Oled amper, alleen casten gebruik ik veel via de laptop of tablet.


73's

PE1AQZ


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 27 November 2021 - 10:18

mimisiku, on 27 Nov 2021 - 00:13, said:snapback.png

En over 2 a 3 jaar doen de Apps op je splinternieuwe Tav het waarschijnlijk ook niet meer…

Gewoon de realiteit hoor…. :) 


Edited by mimisiku, 27 November 2021 - 10:18.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 27 November 2021 - 10:29

Mijn smarttv staat in internet modem in de ban

Lokaal kan ik nog casten.

 

mbt nieuwe sat hardware bestaat er nog geen android met tuner ondersteuning 

op een stb ?



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #18 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2021 - 17:23

 

Kom net bij het zoeken van Zgemma op Amazon ook een Gigablue Trio 4K tegen en die ziet er qua prijs en hardware wel erg goed uit en ik zie dat er ook ondersteuning van OpenPLI ervoor aanwezig is, weet alleen niet of android tv hiermee ook te combineren is, moet nog youtube filmpjes gaan bekijken over deze voor mij nieuwe android boxen echter ben wel weg van de specs van de Gigablue Trio 4K. ervaringsdeskundigen ?

 

Ik gebruik een Octagon SF8008 met zowel een dvb-s als een dvb-t connectie, en die bevalt prima.

 

De hardware is identiek aan de Trio (evenals de Ustym4Kpro).

 

 

 

Heb een Octagon SF 8008 besleld op Amazon, verwacht deze begin december, nu me verder verdiepen in dat recovery en image geveuren, ga ervan uit dat recovery recovery_emmc.zip eenmalig is en van de fabrikant afkomt en dat de image.mmc bestand van de ontwikkelaars komt

 

Nu zie ik bij de download sectie hier

 

openpli-8.1-release-sf8008-20211121_usb.zip

en

openpli-8.1-release-sf8008-20211121_multiboot.zip

 

Krijg ik bij multiboot de optie waar ik deze wil installeren (welk slot) en is de usb versie standaard slot 1 en overschrijft de huidige image ?

 

Als iemand nog interessante links heeft voor beginners zie mij als aanbevolen !



Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 November 2021 - 17:35

Waarom een Octagon 8008 (ouder type uit 2019) gekocht de zgemma H9SE bied nog veel meer die heeft naast multiboot ook Android als optie en niet te versmaden 16Gb aan geheugen, ik ben er zeer tevreden over. B)

En is nog goedkoper ook dan bij Amazone.


Edited by Sagitarius, 28 November 2021 - 17:43.

73's

PE1AQZ


Re: advies gevraagd over Zgemma H9 of H11 aanschaffen en audio aansluiting #20 tellme

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2021 - 17:56

Mis de SPDIF poort op de Zgemma en de Octagon SF8008 heeft alles wat ik nodig heb




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users