Jump to content


Photo

Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 2 December 2021 - 23:42

Schijnbaar zit dit ook al vanaf het begin in het NDS systeem wat in Duitsland wordt gebruikt, dat werd ook ineens zomaar geactiveerd en zat klaarblijkelijk ook al in het design, met een paar emm's werd die ineens aktief.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 December 2021 - 00:16

Maar bij SKY DE kun je in ieder geval nog een CI module krijgen, en je eigen receiver blijven gebruiken. Ik moet verplicht aan die baggerbak van SKY...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #23 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2021 - 02:02

Nou ben ik nieuwsgierig, wanneer vindt dat pairen dan plaats? Is er een medewerker bij Digiturk die die de ontvanger uit doos haalt, uit elkaar schroeft, met een jp plug die embedded code gaat uitlezen, en dat vervolgens in de kaart programmeerd? Ik zou verwachten dat de kaart een backdoor code bevat die, na de eerste geslaagde decodering zelf de code uit de ontvanger leest en zichzelf dan paired met de ontvanger. De kaart is vervolgens onbruikbaar voor andere ontvangers.

Bedoel je JTAG plug?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 3 December 2021 - 08:29

Vergeet die J-Tag, de security zit veel dieper, tenzij er nu al een gat is gevonden natuurlijk ;) met inside information wordt het een ander verhaal maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #25 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 December 2021 - 11:32

Nou ben ik nieuwsgierig, wanneer vindt dat pairen dan plaats? Is er een medewerker bij Digiturk die die de ontvanger uit doos haalt, uit elkaar schroeft, met een jp plug die embedded code gaat uitlezen, en dat vervolgens in de kaart programmeerd? Ik zou verwachten dat de kaart een backdoor code bevat die, na de eerste geslaagde decodering zelf de code uit de ontvanger leest en zichzelf dan paired met de ontvanger. De kaart is vervolgens onbruikbaar voor andere ontvangers.

Bedoel je JTAG plug?
Ja, due bedoelde ik, maar hij was een beetje vergeten sinds mijn laatste non-enigna ontvanger moest reanimeren.

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #26 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 December 2021 - 17:51

De smartcard firmware update zichzelf via EMM;s

De software in de ontvanger update zichtzelf OTA.

Vervolgens wordt de cardreader anders aangestuurd.

Die zegt: hey card, ik ben xxxxx en ik wil zaken doen. Geen goede reactie? Dan gaan we op oude manier werken zonder boxkey (kaart firmware nog niet geupdated)

Als kaart zegt dat kan,  ik ben nog niet gepaired => handshake waarbij uniek iets van de box bv serienr oid wordt uitgewisseld met de card.

Prima zegt de card, voortaan gaan al mijn cw's eruit encrypted met die unieke box code.

Box stuurt ecm naar card, card geeft encrypted cw terug.

Box decrypt cw met zijn eigen box code => beeld!

 

Andere ontvanger: andere box code dus cw is onjuist omdat hij onjuist decrypted wordt => geen beeld.

 

Vroeger was het allemaal super eenvoudig, kaart gaf altijd de plain cw's terug op een bepaalde ecm verzoek. Voor alle ontvangers hetzelfde.

Zelfs de communicatie tussen card en ontvanger was niet eens encrypted, je kon hem zo aftappen / meeluisteren met een interface board wat je er tussen prakte.

Dat hebben ze nu helemaal afgesloten tgv wan cw sharing.

Alle moderne systemen hebben nu een secret handshake en communicatie gaat encrypted tussen box en card. Daar valt niets zinnigs meer te tappen.

 

Blijkbaar kon CDS dat niet tgv technische beperking voor elkaar laten maken.

CDS heeft er dus maar een ratelimiting opgezet, zal wel iets te maken hebben met oude receivers die niet geupdated konden worden.

Dus konden ze niet anders dan truukjes toepassen om beeld op zwart te laten gaan igv heel veel verschillende kanaal verzoeken achter elkaar.

Das nl foute boel want alle officiele ontvangers zullen hooguit tot 2 kanalen tegelijk aan vragen en niet 8 verschillende elke 10 seconden.

Voor sommige pay kanalen zoals de voetbal hebben ze een "overencryption" moeten bedenken want die wilden een nog betere beveiliging.

In dat geval is er gebruik gemaakt van een geheime sleutel in de software van de ontvangers. 

De kaart stuurt in dat geval altijd een encrypted cw terug die daarna nog eens extra met een sleutel decrypted moet worden die voor alle ontvangers gelijk is.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 3 December 2021 - 21:18

Die 'overencryption' hebben ze niet lang gebruikt, het was de bedoeling dat elke box zijn eigen key zou gebruiken maar het is bij een 'gemeenschappelijke' key gebleven, nu wordt het niet meer gebruikt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #28 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2021 - 22:20

De smartcard firmware update zichzelf via EMM;s

De software in de ontvanger update zichtzelf OTA.

Vervolgens wordt de cardreader anders aangestuurd.

Die zegt: hey card, ik ben xxxxx en ik wil zaken doen. Geen goede reactie? Dan gaan we op oude manier werken zonder boxkey (kaart firmware nog niet geupdated)

Als kaart zegt dat kan,  ik ben nog niet gepaired => handshake waarbij uniek iets van de box bv serienr oid wordt uitgewisseld met de card.

Prima zegt de card, voortaan gaan al mijn cw's eruit encrypted met die unieke box code.

Box stuurt ecm naar card, card geeft encrypted cw terug.

Box decrypt cw met zijn eigen box code => beeld!

 

Andere ontvanger: andere box code dus cw is onjuist omdat hij onjuist decrypted wordt => geen beeld.

 

Vroeger was het allemaal super eenvoudig, kaart gaf altijd de plain cw's terug op een bepaalde ecm verzoek. Voor alle ontvangers hetzelfde.

Zelfs de communicatie tussen card en ontvanger was niet eens encrypted, je kon hem zo aftappen / meeluisteren met een interface board wat je er tussen prakte.

Dat hebben ze nu helemaal afgesloten tgv wan cw sharing.

Alle moderne systemen hebben nu een secret handshake en communicatie gaat encrypted tussen box en card. Daar valt niets zinnigs meer te tappen.

 

Blijkbaar kon CDS dat niet tgv technische beperking voor elkaar laten maken.

CDS heeft er dus maar een ratelimiting opgezet, zal wel iets te maken hebben met oude receivers die niet geupdated konden worden.

Dus konden ze niet anders dan truukjes toepassen om beeld op zwart te laten gaan igv heel veel verschillende kanaal verzoeken achter elkaar.

Das nl foute boel want alle officiele ontvangers zullen hooguit tot 2 kanalen tegelijk aan vragen en niet 8 verschillende elke 10 seconden.

Voor sommige pay kanalen zoals de voetbal hebben ze een "overencryption" moeten bedenken want die wilden een nog betere beveiliging.

In dat geval is er gebruik gemaakt van een geheime sleutel in de software van de ontvangers. 

De kaart stuurt in dat geval altijd een encrypted cw terug die daarna nog eens extra met een sleutel decrypted moet worden die voor alle ontvangers gelijk is.

Wat is CDS ?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 3 December 2021 - 22:31

C anal  D igitaal  S atelliet


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #30 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2021 - 05:12

Vergeet die J-Tag, de security zit veel dieper, tenzij er nu al een gat is gevonden natuurlijk ;) met inside information wordt het een ander verhaal maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Ik heb iemand Turk die op Poolse satelliet forum Digiturk decrypteren heeft gevonden en werkt op OSCAM Dream box maar ik vind er niet veel gezocht.  :(


Edited by Freak, 4 December 2021 - 05:14.


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2021 - 17:13

In Polen bestaan meerdere non-publieke OScam versies voor o.a. Sky en M7 Nagra…. Maar die zijn errug duur ALS je er al aan kunt komen én je mag flink dokken om jouw kaart/ontvanger uit te lezen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #32 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2021 - 19:08

In Polen bestaan meerdere non-publieke OScam versies voor o.a. Sky en M7 Nagra…. Maar die zijn errug duur ALS je er al aan kunt komen én je mag flink dokken om jouw kaart/ontvanger uit te lezen…

weet je welke site forum is het?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #33 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2021 - 09:27

In Polen bestaan meerdere non-publieke OScam versies voor o.a. Sky en M7 Nagra…. Maar die zijn errug duur ALS je er al aan kunt komen én je mag flink dokken om jouw kaart/ontvanger uit te lezen…Ka

Kan je aub link geven?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 December 2021 - 09:54

 

In Polen bestaan meerdere non-publieke OScam versies voor o.a. Sky en M7 Nagra…. Maar die zijn errug duur ALS je er al aan kunt komen én je mag flink dokken om jouw kaart/ontvanger uit te lezen…Ka

Kan je aub link geven?

 

Daar moet je zelf naar zoeken, het is hier geen illegaal ''kraak'' forum dat staan de board regels niet toe, misschien moet je het eens bij je landgenoten vragen die zijn vaak goed op de hoogte over dit soort dingen zoals simlock vrij maken van telefoons. ;)


Edited by Sagitarius, 5 December 2021 - 09:56.

73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #35 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2021 - 11:20

In Polen bestaan meerdere non-publieke OScam versies voor o.a. Sky en M7 Nagra…. Maar die zijn errug duur ALS je er al aan kunt komen én je mag flink dokken om jouw kaart/ontvanger uit te lezen…

errug bedoel je terug? En wat bedoel je dokken?



Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 5 December 2021 - 11:53

heel duur.. Dokken = betalen..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 December 2021 - 12:23

En daar zijn ze tegen dus vragen ze het maar hier. :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 5 December 2021 - 13:02

Ik heb het idee dat de TS wanhopig probeert om een DigiTürk kaart onder OScam draaiend te krijgen (plaatst op 3 fora dezelfde vragen) met als enig doel live voetbal aan ‘vrienden’ aan te bieden. Feitelijk wilhij dus een soort cardserver. Wellicht dat hij al ‘iets’ beloofd heeft en nu peentjes zweet…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 December 2021 - 13:10

Ik heb het idee dat de TS wanhopig probeert om een DigiTürk kaart onder OScam draaiend te krijgen (plaatst op 3 fora dezelfde vragen) met als enig doel live voetbal aan ‘vrienden’ aan te bieden. Feitelijk wilhij dus een soort cardserver. Wellicht dat hij al ‘iets’ beloofd heeft en nu peentjes zweet…

Dat idee heb ik ook bij al zijn postings, ik snap niet dat de moderatoren dat niet doorzien, en wij beticht worden van modereren.


73's

PE1AQZ


Re: Smargo Smartreader V2 met digiturk kaart zal openen kanaal? #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 5 December 2021 - 14:22

Ik heb nog niets gezien wat tegen de boardregels ingaat…….

 

Een vermoeden is geen reden om in te grijpen, dan kan het forum dicht want ik vermoed dat meer dan de helft van alle e2 gebruikers via via tv kijken….


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users