Jump to content


Photo

Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Frenkie

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2021 - 11:32

Hoi allemaal,

 

Ik heb deze box in combinatie met een Samsung The Frame 55 tv, helaas lijkt het erop dat de tv deze box niet herkent op de HDMI aansluitingen van de one connect box, heeft iemand hier een oplossing voor?



Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 December 2021 - 12:18

Hoi allemaal,

 

Ik heb deze box in combinatie met een Samsung The Frame 55 tv, helaas lijkt het erop dat de tv deze box niet herkent op de HDMI aansluitingen van de one connect box, heeft iemand hier een oplossing voor?

Staat Anynet (HDMI-CEC) wel aan ? Die staat default uit.


73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 December 2021 - 12:55

Wat bedoel je precies met "herkennen"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #4 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 3 December 2021 - 14:13

Samsung probeert als een nieuw hdmi device aangesloten wordt uit te vinden

wat aan de hdmi hangt ,dit loopt dus mis bij enigma2 satboxen.

Is geen probleem je kan zelf aangeven bij de tv hdmi instelling dat het een

sattv ontvanger is.

Laat je niet verleiden met de samsung instel tool om tv afstand bediening te configureren ,dat doe ik altijd

overslaan (slechte ervaring)

Schakel op de enigma2 box hdmi -cec in dat doe je met

menu->instellingen->System->Exper instellingen->gebuikersinstellingen->toegangsniveau op expert zetten

dan

menu->instellingen->system->audio/video->hdmi-cec inschakelen.

 

Nu kan je met tv afstand bediening sat ontvanger bedienen.


Edited by luisteraar, 3 December 2021 - 14:16.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 December 2021 - 14:14

Wat bedoel je precies met "herkennen"?

Als HDMI-cec of Anynet aanstaat zie je de naam van het desbetreffende apparaat bij de HDMI aansluiting van de tv staan. 


73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 December 2021 - 15:28

Ah, ok. Is dat typisch Samsung, mijn Panasonic doet dat niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 December 2021 - 15:46

Ah, ok. Is dat typisch Samsung, mijn Panasonic doet dat niet?

Mijn Philips doet dat ook hoor en nog veel andere merken ook, ik vind dat reuze handig vooral als je meerdere HDMI bronnen hebt zie je gelijk wat er aanhangt (bovenin het beeld).


73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 December 2021 - 21:18

Kan ik me wat bij voorstellen, ja. Ik heb ze in de pana handmatig een naam gegeven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #9 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 4 December 2021 - 10:04

Wat bedoel je precies met herkennen?

Als HDMI-cec of Anynet aanstaat zie je de naam van het desbetreffende apparaat bij de HDMI aansluiting van de tv staan.
Even uit nieuwsgierigheid. Die apparaatnaam wordt dus via HDMI doorgestuurd naar de TV. Kan die naam aangepast worden in de box, of is die 'vast ingebakken' in de hardware?
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 December 2021 - 10:57

 

Even uit nieuwsgierigheid. Die apparaatnaam wordt dus via HDMI doorgestuurd naar de TV. Kan die naam aangepast worden in de box, of is die 'vast ingebakken' in de hardware?

 

Nee die naam zit ingebakken in de externe box, maar als het goed is kun je hem wel een andere naam toewijzen in je tv zelf, althans hier op mijn Philips Oled gaat dat wel.

In mijn tv heb ik de keus uit diverse voorgeprogrammeerde apparaten.

 

Voor een Samsung tv gaat dat zo:

 

Kun je zelf aangeven bij Bronnen op de SmartHub bar

De tv geeft daar zelf aan welke HDMI poort je gebruikt voor je device.

Erop klikken en dan kun je de naam veranderen.

 

Ik heb zelf geen Samsung maar zo zou het moeten gaan. :)


Edited by Sagitarius, 4 December 2021 - 10:58.

73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #11 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 4 December 2021 - 12:54

Ok, Thanks.
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #12 Frenkie

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 December 2021 - 13:02

Ik heb het gecontroleerd, CEC staat aan, ook op de tv aangegeven dat het een kabelontvanger is. Helaas ziet mijn tv de box niet, alle HDMI aansluitingen geprobeerd, ook een andere kabel. Een PlayStation of nintendo switch is geen probleem

Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 December 2021 - 13:06

Ik heb het gecontroleerd, CEC staat aan, ook op de tv aangegeven dat het een kabelontvanger is. Helaas ziet mijn tv de box niet, alle HDMI aansluitingen geprobeerd, ook een andere kabel. Een PlayStation of nintendo switch is geen probleem

Staat HDMI-cec wel aan op de One connect box anders werkt het niet natuurlijk.


73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 December 2021 - 17:03

Ik zat nog eens even te lezen bij Samsung wat een one connect box nu precies is, dat is een ordinair schakelkastje die je uit het zicht van de tv kunt plaatsen en niet alle kabels uit de tv komen,

 Die one connect zit via één (doorzichtig) kabeltje aan de tv vast en daar zitten alle AV aansluitingen op.

Als je daar dus je Maxytec op aansluit en Anynet aanzet op de tv zelf dan zou je MAxytec ''zichtbaar'' moeten zijn, mits daarvan ook HDMI-CEC aanstaat. 


Edited by Sagitarius, 4 December 2021 - 17:04.

73's

PE1AQZ


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 December 2021 - 17:52

Nou, een ordinair schakelkastje is te weinig eer voor de box, alle intelligentie, tuners, ingangen/uitgangen van de TV zit erin en het scherm wordt inderdaad middels een hele dunne kabel aangestuurd vanuit die box.

 

Ik heb ook zo'n ding aan de muur hangen en vind het wel makkelijk, als je iets erbij wilt aansluiten hoef je het scherm niet meer van de muur te trekken ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 December 2021 - 19:04

Mijn broer heeft zo'n Samsung Schilderij, maar ik was nu niet direct onder de indruk. Of staat die toevallig beroerd afgesteld?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 December 2021 - 19:38

Geen idee, ik gebruik die optie zelf niet en kan dus weinig tot niets zinnigs zeggen over incorrecte afstellingen o.i.d.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 December 2021 - 20:37

Ik heb het gewoon over TV beeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 December 2021 - 22:04

Dan staat die niet goed ingesteld, ik kan niet anders zeggen dan dat ik een strak plaatje heb, jij hebt mijn TV ook gezien maar kan dat denk ik niet meer voor de geest halen, we hadden toen wel andere dingen aan de kop, de bouwservers moesten weer in de lucht :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Maxytec multibox 4K aansluiten op een One connect van Samsung #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 December 2021 - 22:42

Dat, of KPN TV is van beroerde kwaliteit, dat sluit ik ook niet uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users